Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2456831
Staftime schreef: Ik weet dat er nog veel meer mensen zijn die tijdelijk of zelfs volledig terug zijn gegaan naar brokken.
Ze zitten hier vast niet allemaal op het forum, want sommigen zijn gewoon uit mijn eigen omgeving en die voerden Barf en of kvv en hebben dat geleerd via andere wegen dan Barfplaats.
Hier op het forum wordt door sommige mensen gedaan alsof je daarmee een grote zonde begaat en dat het zowat gelijk staat aan je dier mishandelen zoals de dieren in de bio-industrie mishandeld worden.
Nou dat gaat mij toch echt te ver hoor, want ik ken onwijs veel honden die supergezond zijn op brok en ook ken ik een paar honden die sinds ze van vers terug op brok zijn er heel erg op vooruit zijn gegaan wat betreft hun gezondheid.
Vraag me niet hoe het kan, want ik weet theoretisch alles zowat waarom versvlees beter is, maar de praktijk wijst toch soms heel anders uit.
Oh gut, gaan we nu op die toer? Je bent overduidelijk in je wiek geschoten en dus dan is het "hier op dit forum...." ::)

Even voor de duidelijkheid: het interesseert ons echt minder dan 10 keer niks, wat jij je honden voert. Maar het was jouw ontzettende grote mond en de enorme tegenstelling over hoe jij je honden voerde en hoe jij vond dat wij allemaal onze honden moesten voeren op dit forum en het "ik voer inmiddels brokken en het interesseert me geen moer meer" op het hondenforum dat we nogal curieus vonden. Niet leuk, om gewezen te worden op de enorme hiaten in je eigen verhalen, maar misschien leert het je om wat minder hoog van de toren te blazen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2456832
Staftime schreef: Ik weet dat er nog veel meer mensen zijn die tijdelijk of zelfs volledig terug zijn gegaan naar brokken.
Ze zitten hier vast niet allemaal op het forum, want sommigen zijn gewoon uit mijn eigen omgeving en die voerden Barf en of kvv en hebben dat geleerd via andere wegen dan Barfplaats.
Hier op het forum wordt door sommige mensen gedaan alsof je daarmee een grote zonde begaat en dat het zowat gelijk staat aan je dier mishandelen zoals de dieren in de bio-industrie mishandeld worden.
Nou dat gaat mij toch echt te ver hoor, want ik ken onwijs veel honden die supergezond zijn op brok en ook ken ik een paar honden die sinds ze van vers terug op brok zijn er heel erg op vooruit zijn gegaan wat betreft hun gezondheid.
Vraag me niet hoe het kan, want ik weet theoretisch alles zowat waarom versvlees beter is, maar de praktijk wijst toch soms heel anders uit.
Nou dat zie jij verkeerd hoor, dat zien " wij op dit forum" niet als doodzonde. Dat mag je zelf weten wat je in je hond stopt. Alleen....als jij hier op dit forum op hoge poten staat te verkondigen hoe diervriendelijk jij vooral je honden voert en dat je het nodig vindt om iedereen die dat niet doet toch wel even een vet schuldgevoel aan te praten....dan staat het ronduit typisch als we dan ineens elders mogen lezen dat het je allemaal niets meer interesseert en dat de liddlbrok ineens ook prima is in jouw ogen. En dat mag natuurlijk allemaal. Het zijn tenslotte jouw honden, maar wel raar dat je hier dan zo hoog van de toren toetert over je geweldige manier van voeren, maar dat je dan hier niet verteld dat je die methode om vage redenen maar overboord hebt gegooid. Nee, je komt dan hier weer alleen terug om weer een negatief verhaaltje op te hangen en om dan nu het slachtoffer uit te gaan hangen.
Door Staftime
#2457439
Lizzy schreef: Oh gut, gaan we nu op die toer? Je bent overduidelijk in je wiek geschoten en dus dan is het "hier op dit forum...." ::)

Even voor de duidelijkheid: het interesseert ons echt minder dan 10 keer niks, wat jij je honden voert. Maar het was jouw ontzettende grote mond en de enorme tegenstelling over hoe jij je honden voerde en hoe jij vond dat wij allemaal onze honden moesten voeren op dit forum en het "ik voer inmiddels brokken en het interesseert me geen moer meer" op het hondenforum dat we nogal curieus vonden. Niet leuk, om gewezen te worden op de enorme hiaten in je eigen verhalen, maar misschien leert het je om wat minder hoog van de toren te blazen.
Ik zeg toch ook 'door sommige mensen' ik zeg toch niet dat heel het forum zo praat of denkt?

En ik heb duidelijk uitleg gegeven over het waarom, vorig pagina. Dat had alles te maken met onze toen zieke Romeo en de problemen omtrent voedsel en zijn pijn.
Daarom vind ik dit soort opmerkingen een beetje laag:
Barf schreef: Je mag altijd van mening veranderen, dat is mijn punt ook niet maar dat je duidelijk schrijft dat het je eigenlijk niet interesseert vind ik dan wel weer kwalijk, je maakt je dus niet druk om het welzijn van je honden terwijl je hier een heel lulverhaal ophangt over biologisch voeren omdat het diervriendelijk is en veel beter 8)
Want ik denk JUIST aan het welzijn van mijn honden, dat is heel de reden geweest dat ik heb geroepen dat het mij allemaal niets meer interesseert.
De ene hond had een aandoening waardoor hij geen vers meer verdraagt (wel biologische brok gelukkig).
En de volgende gaat na een tijd giga aan de dunne van Darf eko, en van Bio kip (ook niet bio kip trouwens) en van alle biologische brokken die ik heb geprobeerd ook.
Ik heb dus heel veel gedaan om biologisch te blijven voeren, ik wil zowel het beste voor mijn eigen dieren, als voor de dieren die gegeten worden.
Laatst gewijzigd door Staftime op vr 14 sep 2012, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Staftime
#2457443
Angelique schreef: Nou dat zie jij verkeerd hoor, dat zien " wij op dit forum" niet als doodzonde. Dat mag je zelf weten wat je in je hond stopt. Alleen....als jij hier op dit forum op hoge poten staat te verkondigen hoe diervriendelijk jij vooral je honden voert en dat je het nodig vindt om iedereen die dat niet doet toch wel even een vet schuldgevoel aan te praten....dan staat het ronduit typisch als we dan ineens elders mogen lezen dat het je allemaal niets meer interesseert en dat de liddlbrok ineens ook prima is in jouw ogen. En dat mag natuurlijk allemaal. Het zijn tenslotte jouw honden, maar wel raar dat je hier dan zo hoog van de toren toetert over je geweldige manier van voeren, maar dat je dan hier niet verteld dat je die methode om vage redenen maar overboord hebt gegooid. Nee, je komt dan hier weer alleen terug om weer een negatief verhaaltje op te hangen en om dan nu het slachtoffer uit te gaan hangen.
Nogmaals, ik heb gezegd 'sommigen op dit forum' , niet iedereen. Dat is onzin natuurlijk.
En ik vind het nog steeds heel belangrijk om biologisch te voeren omdat ik nog steeds vind dat de dieren die als voedsel dienen een goed leven horen te krijgen.
Daar is niets aan veranderd. Ik heb het toch allemaal duidelijk uitgelegd hoor, dus helemaal geen 'vage redenen' .
Beetje slap allemaal.

Hetgeen mij niet meer interesseerde was het feit of mijn honden vlees of brok zouden krijgen, en nogmaals (ik blijf in herhaling vallen) dat had alles te maken met onze zieke Romeo en zijn problemen met voedsel.
Een klein beetje begrip is wel op zijn plaats mbt het verdriet dat wij hebben gehad, en ik heb heel erg in tweestrijd gezeten toen. Ik wilde het allerbeste voer voor mijn honden, maar Romeo besloot anders.
Toen moest ik even een dikke knop omzetten en daar heb ik het heel moeilijk mee gehad.
En Julia kan ook al geen biologische producten meer eten doordat ze er uiteindelijk gigantisch van aan de waterpoep is gegaan, dus ik heb gewoon die keuze niet meer. En dat vind ik heel erg. Maar moet ik dan mijn hond maar biologisch blijven voeren tot ze eraan dood gaat?

Het interesseerde mij dus nog weldegelijk dat de dieren in de bio-industrie het zo slecht hebben!
Het interesseerde mij alleen even niets meer wat ik in mijn honden stopte, zolang zij zich maar goed voelen.
Door Staftime
#2457459
Als jullie het dan toch zo  nodig vinden om mij op dingen te pakken die ik op een ander forum heb geschreven, dan zal ik het ook maar even hier neerzetten:
Geschreven op 24 Nov 2011

Sinds Romeo zo'n last heeft met het verteren van zijn voeding (de pijnen/steken/krampen) en hij alleen nog maar brok en blik eet, interesseert het me niet zoveel meer wat de andere twee te eten krijgen.
Romeo is blij, vrolijk, eet goed en graag, ontlasting is prima, conditie blijft goed etc etc.

En ja, ik ken alle theorie over voeding en waarom en hoe en wat het doet in het lichaam etc etc etc.
En toch op dit moment boeit het me gewoon niet. Ik koop af en toe gerust een kuipje stinkzooi uit de supermarkt voor Julia en Anders (zolang er maar geen graan in zit vanwege Julia's glutenallergie, geeft hevige water/spuitpoep).
Julia krijgt Orijen brok en Anders krijgt nu brokjes van het merk Romeo van de Aldi.

Ik blijf kvv of vers vlees wél heel belangrijk vinden, maar het hoeft van mij niet meer persé elke dag en altijd.
Ze krijgen nu dus een beetje om en om. Ik ontdooi wat kvv, en dat maak ik op, als het op is haal ik nieuw uit de vriezer, maar dat is niet meteen ontdooid, dus dan krijgen ze wat brokjes en/of blik tussendoor. Julia krijgt Orijen, Anders krijgt dus voer van de Aldi. En als blik krijgen ze meestal dat wat Romeo krijgt (Lukullus), en af en toe zo'n stinkend kuipje van de supermarkt.
En af en toe koop ik wat kippenpoten bij de Jumbo (van die met het logo van de dierenbescherming). En dat eten Julia en Anders dan ook met smaak, vind ik belangrijk voor het gebit.

Dus aan de ene kant interesseert het me wel degelijk wat ze binnen krijgen, maar dat andere deel van de tijd dat ze dus iets anders te eten krijgen, boeit het me gewoon niet meer.

Dit is gekomen door het feit dat Romeo geen vers meer kan eten omdat hij er zo ziek van wordt.
En ondanks dat hij nu dus enkel brok en blik krijgt (en niet eens zo'n hoog aandeel vlees als ik zou willen) gaat het goed met hem.

Ik ben dus voor een deel van mijn geloof afgestapt, en ik kan me er niet druk over maken.
Ik denk dat ik het prima doe zo, ze krijgen hun verse vlees (biologisch kvv Darf) en de rest van de tijd 'iets anders' dat niet persé gezond hoeft te zijn van mij.

Zijn er meer mensen die anders zijn gaan denken, en vooral een ander gevoel hebben gekregen bij wat ze hun honden te eten geven, en waarom ze dit doen?
En hoe is dat bij jou zo gekomen, dat dit veranderd is?


Verdere reactie van mij:
Wat ik eigenlijk wilde zeggen met mijn topic, is dat ik altijd erg fanatiek bezig ben geweest met wat het meest gezonde is voor een hond. Ik wilde het beste van het beste voor mijn honden.
Maar sinds Romeo dat niet meer verdraagt, en het eigenlijk best prima gaat op brok met blik, interesseert het me niet zoveel meer wat ik mijn honden te eten geef, zolang ze zich er maar goed op voelen en het mij niet teveel moeite meer kost.

Mijn hele instelling en gevoel erbij is totaal veranderd.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die door een bepaalde gebeurtenis compleet van hun geloof gevallen zijn (of een beetje dan toch  )
Door JumboBaloe
#2457479
Jammer van dit topic dat de toon zo vijandig is gewoorden. bedenk dat bij schrift de nuance wegvalt van lichaamstaal en toon hoogte van de stem.

Dingen die geschreven worden worden vaak ander bedoeld of genuanceerder.

De meeste mensen hebben het beste met hun hond voor en hebben hun eigen verantwoordelijkheid.

Ik roep ieder op de ander in zijn waarde te laten.
Door Barf
#2460660
Staftime schreef: Ik weet dat er nog veel meer mensen zijn die tijdelijk of zelfs volledig terug zijn gegaan naar brokken.
Ze zitten hier vast niet allemaal op het forum, want sommigen zijn gewoon uit mijn eigen omgeving en die voerden Barf en of kvv en hebben dat geleerd via andere wegen dan Barfplaats.
Hier op het forum wordt door sommige mensen gedaan alsof je daarmee een grote zonde begaat en dat het zowat gelijk staat aan je dier mishandelen zoals de dieren in de bio-industrie mishandeld worden.
Nou dat gaat mij toch echt te ver hoor, want ik ken onwijs veel honden die supergezond zijn op brok en ook ken ik een paar honden die sinds ze van vers terug op brok zijn er heel erg op vooruit zijn gegaan wat betreft hun gezondheid.
Vraag me niet hoe het kan, want ik weet theoretisch alles zowat waarom versvlees beter is, maar de praktijk wijst toch soms heel anders uit.
Van mij heeft ieder de vrijheid om dat te voeren wat hij wil maar jij loopt eerst te prediken dat je het licht gezien hebt met biologisch vlees en meteen daarna lees ik dat je brokken voert.
Van jou lees ik door de jaren heen niets anders, dan is brok heilig, dan versvlees, mijn honden zouden werkelijk waar doodziek ervan worden als ik zo zou wisselen als dat jij doet. Je weet gewoon niet wat je doet en bij ieder nieuw voer wat je weer eens loopt uit te proberen heb je het heldere licht weer helemaal uitgevonden, dat stoort me, niet dat je brokken voert. Lees je eigen topics maar eens na op diverse forums hoe vaak jij al niet gewisseld hebt, jou kan ik op voedingsgebied totaal niet serieus nemen :biggrin2:
Door Staftime
#2465780
Prima joh, zolang ik zélf maar heel goed weet wat ik doe en waarom ik het doe.
Je zou ook eens de moeite kunnen nemen om topics echt goed door te lezen en mijn redenen daarbij, want die sla je duidelijk over.

Anders zou je nu deze domme reactie niet hebben gegeven.

Uit jouw reactie blijkt nml dat jij liever stug door zou blijven voeren waar je achter staat ook al betekent dit dat je hond dood en doodziek is en vreselijk buikkrampen krijgt en/of water schijt.
Lekker gezond.
Laatst gewijzigd door Staftime op zo 23 sep 2012, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Staftime
#2465797
Barf schreef: bij ieder nieuw voer wat je weer eens loopt uit te proberen heb je het heldere licht weer helemaal uitgevonden, dat stoort me,
En dat is dus onzin, en wederom een voorbeeld van het feit dat je helemaal niet goed leest wat mijn beweegredenen zijn.
Weet je wat mij stoort? Dat mensen (in dit geval jij) zo snel hun oordeel klaar hebben en doen of ze precies weten waarom iemand iets wel of niet doet, terwijl ze de helft niet hebben gelezen en niet de tijd nemen om er ook maar iets van te begrijpen.
Nou het siert je hoor.  ;)

Oh, en even speciaal voor jou: Biologisch vlees vind ik nog altijd het meest gezonde en het beste, en dat zal altijd zo blijven. En zodra mijn situatie (eigenlijk vooral de situatie van de hond(en)) het weer toelaat, zal ik het niet laten om weer zoveel mogelijk diervriendelijk vlees te gaan inkopen en voeren.
Door Barf
#2469050
Staftime schreef: En dat is dus onzin, en wederom een voorbeeld van het feit dat je helemaal niet goed leest wat mijn beweegredenen zijn.
Weet je wat mij stoort? Dat mensen (in dit geval jij) zo snel hun oordeel klaar hebben en doen of ze precies weten waarom iemand iets wel of niet doet, terwijl ze de helft niet hebben gelezen en niet de tijd nemen om er ook maar iets van te begrijpen.
Nou het siert je hoor.  ;)

Oh, en even speciaal voor jou: Biologisch vlees vind ik nog altijd het meest gezonde en het beste, en dat zal altijd zo blijven. En zodra mijn situatie (eigenlijk vooral de situatie van de hond(en)) het weer toelaat, zal ik het niet laten om weer zoveel mogelijk diervriendelijk vlees te gaan inkopen en voeren.
Weet je wat mij stoort ? dat je ons op het hondenforum voor jankerds uitmaakt ! en dat je de zgn principes net zo makkelijk weer naast je gooit om iets totaal anders te zeggen, van mij mag je iedere meuk voeren die jij wilt hoor, zal me worst wezen  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door