Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wil
#245911
Hoi,

Vanmiddag met Missy naar de Da geweest omdat ze sinds do nacht behoorlijk beroerd was.
Eerst dacht ik dat het kwam omdat ze 2 stijfbevroren eendagskuikens uit de alu folie gestolen en opgegeten had.( de folie niet hoor) Dus toen vrijdagmorgen bleek dat ze mijn halve huis ondergekotst had (een beetje voer en een hoop geel en later wit slijm)was ik niet echt verbaasd.
De hele dag laten vasten en s'avonds was ze flink aan de race.
Maar toen ze vandaag nog steeds niet wilde eten en bovendien behoorlijk beroerd bleef (hoewel...gelukkig braakte ze niet meer) Maar toch was ik bang dat die kuikens, die in bevroren toestand vlijmscherpe pootjes hebben misschien wat schade aangericht zouden hebben en ben naar de weekend arts gegaan. Die heeft haar grondig betast en onderzocht maar volgens haar zat er niets verkeerd . Ze had ook geen koorts en hartslag ed waren normaal en geen bloed in ontlasting en/of braaksel. Waarschijnlijk zou haar maag alleen flink geirriteerd zijn.

Dus kreeg Missy een injectie om de misselijkheid te verdrijven en wat tabletjes Primperid. Hiermee zou ze in elk geval morgen weer wat moeten gaan eten maar als ze weer gaat braken of eten blijft weigeren gaat de Da verder kijken (evt foto's )

Maar wat nu gebeurt... Sally begint nu ook te braken. Het ziet er hetzelfde uit als bij Missy. Vanmiddag eerst al het eten van vanmorgen eruit en toen geel-bruine troep en nu slijm. Ze is hondsberoerd ;) maar geen koorts en hartslag is normaal. En die lust helemaal geen kuikens en zeker geen bevroren.

Wat moet ik hier nu mee. Wat zou dit kunnen zijn? Zit ik morgen met 2 zieke honden bij de Da.

Wil
Door Lupa
#245931
een virus? iets van de straat?
als hun 2 het zelfde hebben en niet het zelfde gegeten hebben (de kuikentjes dus) zou ik eerder aan zoiets denken.
Maar ja...wat?
Laatst gewijzigd door Lupa op za 22 jan 2005, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#245941
heb je misschien okugest in huis van VSM??? dat helpt heel goed bij misselijkheid en diaree!!
Door Wil
#245990
nee dat heb ik helaas niet.

Ik vraag me wel af of ik nu morgen weer naar die weekend arts moet gaan of dat ik het even aankijk zodat ik maandag naar mijn eigen Da kan. dat is toch vertrouwder en ondanks dat de dames beroerd zijn is het niet echt levensbedreigend denk ik. Wat dat van de straat eten betreft zou normaal wel mogelijk zijn (park dan want daar lopen ze alleen los) maar dan hadden ze toch allebei tegelijk ziek moeten zijn lijkt mij. want waar de een gaat, gaat de ander.

Wil
Door gonny
#245992
ik zou t ook een dagje aankijken hoor!! ;)
gewoon rustig aan doen met ze...en als ze maandag nog spugen dan naar de da!
of als ze morgen zieker is natuurlijk...
Door Truus
#245999
Het kan een virusje zijn, even zonder eten kunnen ze wel. als ze maar drinken.
Beterschap en als ze verder niet ziek zijn, zou ik even wachten en het aanzien.
Door Wil
#246006
Bedankt, nu voel ik me in ieder geval wat zekerder . En....als ze zieker worden ga ik vanzelfsprekend eerder.

Wil
Door tieneke
#246022
Ik denk zelf dat het een virusje is dat momenteel erg heerst!
Let erop dat je honden genoeg drinken(gekookt water) en laat ze wat eten als ze trek hebben.
Eventueel wat rijst en kip koken,een appeltje voor de diarree of fytomix/kruidenmix erbij.
Zeker niet naar de Da rennen in paniek ;)
Kijk het zelf even aan,met een paar dagen moeten ze weer opknappen.
Zolang het er niet konstant uitspuit en ze genoeg drinken geen reden tot paniek ;)beterschap!
Door tieneke
#246025
En het rijstewater niet weggooien maar af laten koelen als drinkwater ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#246053
Aan bovenstaande nuttige tips wil ik nog toevoegen dat als je honden niet willen eten, laat dat dan even zo. Gitte heeft dit een paar weken terug ook gehad, ze heeft 1 dag niks gegeten (wilde ze niet) en daarna weer voorzichtig opgebouwd zoals Tieneke omschrijft.
Beterschap met het stel :).
Door Wil
#246353
Hoi,

IK denk idd dat het een virus of zo is. Ik hoorde vanmiddag dat een andere hond hier in de buurt het ook heeft gehad,
Jammer dat ik het niet eerder wist maar beter een keer voor niks naar de Da dan te laat .

Missy is inmiddels weer aardig opgeknapt alleen eet ze nog niet echt veel . (het gekke is dat ze nu wel kattebrokjes wil en droge crackertjes) maar geen gekookte rijst met kip maar dat laat ik nu maar zo. Morgen nog maar eens proberen.

Sally is nog hartstikke zielig maar ze drinkt wel weer behoorlijk. (terwijl ik dit typ gaat ze net weer grandioos over haar nek)
Het verloopt net zo als eerder bij Missy.

Nou ja het komt wel goed.

Wil
Door Audrina
#246570
Goh, dat klinkt heel bekend. :o
Zo ging het de afgelopen dagen hier namelijk ook en ik zat te twijfelen of het nu aan een rol Carnibest lag of dat m'n 2 teven een virusje hadden.
Vrijdag hadden alle 3 mijn honden van dezelfde rol CB gegeten en waren alle 3 aan de diarree. Zaterdag hadden alleen mijn teefjes van die rol CB gegeten en mijn reu van een andere rol. Mijn teefjes waren weer aan de diarree en mijn reu had niks.
In de loop van de middag begon mijn jongste teefje er ook nog bij te spugen. Zelfs de Okugest kwam er weer uit. Wilde niet eten en ook niet drinken.
Vanmorgen was het bij mijn jongste teefje weer over en toen begon mijn oudste teef met spugen en ook bij haar bleef Okugest er niet in. Wilde ook niet eten en drinken en nu ligt ze erbij als een dood vogeltje. :-\
Toch een virusje dat heerst?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#246699
Denk het wel hoor, wat jij beschrijft heeft Gitte precies zo gehad. Ik hoefde die dag ook niet met haar te gaan wandelen, want ook daar voelde ze zich te beroerd voor. Even plassen en evt. (spuit)poepen en dan gauw weer naar binnen :(. Zij voelde zich ook duidelijk hondsberoerd, wat kun je dan medelijden met zo'n dier hebben hè? :'(
Gaat het ondertussen al iets beter met je honden?
Door Audrina
#246708
Bij mij is nu alleen mijn oudste teef nog flink ziek. Om de ca 4 uur probeert ze te spugen, maar er komt niks (logisch, want ze is leeg) en verder kan je aan d'r hele houding zien dat ze zich absoluut niet lekker voelt. Ze gaat wel mee naar buiten om te piesen en poepen, maar niet van harte. Wat me nogal verontrust is dat ze niet drinkt, dus vanmiddag gaan we ff langs de DA. Ik hoop voor Wil dat het met haar honden beter gaat.
Door Audrina
#246943
Hier was het dus toch een virusje. Net bij de DA geweest, die heeft m'n oudste teef een prik gegeven tegen het spugen en evt pilletjes voor als de prik was uitgewerkt. Binnen een half uurtje was ze weer aardig opgeknapt. Helemaal 100% is ze nog niet, maar dat kan ook niet zo snel natuurlijk. De DA wilde me ook nog AB meegeven, maar daar trapte ik lekker niet in. ;) Wil, hoe is het met jouw honden nu?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door