Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2469257
omdat ik met de hond al een tijdje BARF wil ik de kat ook gaan overzetten op BARF?
nu eet hij nog kvv met bot als calcium (en af en toe een kuiken)
straks eet hij dus BARF, willen jullie kijken of deze botten geschikt zijn?
ik heb nu voor hem besteld:

prooi, dus al compleet
muis
kwartel
rat

vleesbot
zalm lijf,
konijnkarkas,
kipkarkas,
eendkarkas

spiervlees
eend,
kip,
kalkoen,
paard,
rund

orgaan
orgaanmix van kiezenbrink en af en toe een extra hartje erbij

ik wilde 150 gram per dag gaan voeren (het is een vrij slanke kat welke veel beweegt)
de percentages die ik in mijn hoofd had:
40% vleesbot, 40%spiervlees en 20% orgaan
#2469365
Ik ben ook net van start. Hier krijgen ze kwartel, patrijs en duifkarkas goed weg. Zalm krijgen ze gemalen, dat is een behoorlijk dikke graat, met een sprotje of een sardientje om te knagen. Verder gaat het spiervlees goed en de kippenmaagjes ook. Ze krijgen hier ook nog wel enkel voudige mixen, dat is vooral spiervlees. 's Morgens dus een mix en 's avonds vleesbot met wat orgaan. Gaat prima! Ik hou ze deels wel op mixen omdat ze twee keer per dag eten en ik 's morgens niet altijd de tijd heb om een half uur te wachten tot jut en jul klaar zijn met hun hapje. (het zijn echte peuzelaars :) )
#2469375
De ene kat is de andere niet..Je kunt in ieder geval al proberen of je kat een keer karkas op knaagt. Mijn katten snappen dat nog steeds niet. Alleen knagen ze aan botwerk van haas/wild konijn..De rest maal ik nu voortaan maar..

Kippennekken/eendennekken lijken me wat makkelijker omdat je deze met hamer kunt meppen..Parelhoen wordt ook soms nog wel graag gegeten..

Prooidieren voer ik niet, maar je kunt het altijd proberen of jouw kat dat wel ziet zitten..

Spiervlees : lijkt me ok..
Orgaanmix : lijkt me prima

En dan nog kijken of je alles beetje in juiste verhoudingen kunt voeren..
Succes !
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door