Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Evy_JD
#2469164
Vandaag is mijn Delilah (poes 5 jaar) bij de DA geweest waar vlooien zijn geconstateerd.. Hier heb ik de afgelopen 7 jaar geen vlo gezien dus dat was wel even schrikken  ;D
Advantage mee gekregen en hiermee gelijk het hele beesten spul behandeld.
De krappaal staat in de gang en is bespoten met omgeving spray evenals de gang vloer bedekking (hier komen de katten/honden niet de honden alleen om naar buiten te gaan) mijn hemelbed en matras heb ik ingesprayt met natuur azijn, de vloer hier ook mee gedweilt, plinten zeker niet vergeten, dekbed, dekens, mandjes en gordijnen ben ik aan het wassen op 60/90 graden.
De auto word zo ook nog gesprayt met omgevingsspray.
Morgen weer dweilen en soppen met de natuur azijn. En flink stofzuigen natuurlijk.

Zou dit afdoende zijn? Met name voor het bed hoop ik dat de azijn voldoende helpt.
Of zal ik er nog wat lavendel olie op strooien?

Volgens de DA moet ik binnen 2 weken ontwormen (dat wilde ik niet direct) Verstandig? Of eerst mestonderzoek doen?

Groetjes!

edit: ik weet eigenlijk niet of hij goed staat bij medisch, zo niet  :sorry:
Laatst gewijzigd door Evy_JD op do 27 sep 2012, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2469184
Heb jij zelf ook de vlooien gezien en zo ja hoeveel?
Of is dit weer zo'n op stang en kostend jagend verhaal van DA.
Hebben we hier laatst ook gelezen geloof van Jantina. ;)

1 Vlo betekend nog geen vlooienplaag :D
Door Evy_JD
#2469209
Nope ik heb er (nog) geen 1 gezien, maar ik had wel een vermoeden omdat ze soms vanuit het niets verschrikt konden reageren op ogenschijnlijk niets .. Sam (mijn hond) heb ik regelmatig gebadderd met natuurlijke shampoo (pollen allergie, de shampoo houd zijn huid rustiger) en ook toen heb ik geen vlo gezien en ze daarom ook niet met gif behandeld maar goed dat zegt ook niet alles..
De honden krijgen knoflook, de katten niets extra's en ik heb ze ook al jaren niet behandeld met gif. Wel met natuurlijke middelen. (lavendel olie van beapher)
Maar gezien Sam ook een vlooien allergie heeft wil ik geen enkel risico lopen, 1 vlo en hij is half kaal    :-\
Een vlooienplaag zal het nog niet zijn hoor denk ik, maar ik wil wel alle vlooien die er zijn uitroeien  ;D

Dat de da de vlooien niet gezien heeft en ze wel contateerd voor het geld lijkt me onwaarschijnlijk gezien de hoge kosten van castratie en tandreining, maar zeg nooi nooit, ik zal even het topic van jantine opzoeken  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Thea
#2469244
Ik bedoel 1 of 2 vlooien bij de Da zeg niets.
Kan heel goed van een hond of kat die voor jou in de wachtkamer heeft gezeten zijn. ;)
De Da zou mijn toch echt beter bewijs moeten leveren. Het zei door poepjes op nat papiertje of met iedere haal van de kam minstens 1 vlo en dan niet maar  1 of 2x doen.

Maar in ieder geval jij heb je vandaag niet verveeld :D
En je huis is weer heerlijk schoon  ;)
Door Whisker
#2470685
voor Sam die vlooienallergie heeft zou ik echt de druppels huid (Puur) proberen er zit een verdunning van vlo in waardoor het
lichaam van het dier antistoffen aanmaakt en zo beter bestand zal zijn bij vlooienbeten dus minder of geen last meer zal ondervinden van allergische klachten je pakt het probleem dat bij de bron aan.. en op een natuurlijke manier ;-)

grts Whisker
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door