Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Thunder
#2467523
Vorige maand heb ik bij Twister nog eens een bloedonderzoek laten doen,deels om witte bloedcellen en rode bloedplaatjes te checken vanwege de chemo,en ook de nierfunctie nav langdurig gebruik van previcox. Vorige maand was het ureum verhoogd,maar kon volgend de DA zijn omdat hij niet volledig nuchter was.
Gisteren nogmaals bloedonderzoek laten doen met als resultaat:
ureum 67 mg/dl
          11,16 mmol/L
Nog steeds verhoogd dus,maar volgens de DA moet ik me geen zorgen maken,hij vind dit voor zo'n grote hond toch normaal.
Iemand misschien een mening hierover?
Tevens zijn z'n bloedplaatjes te laag waardoor de chemo weer verlaagd wordt.
Binnen 14 dagen terug controle.
Door charmed
#2467681
Prudence is een klein hondje, en ik weet niet beter dan dat haar Ureum altijd wat aan de hoge kant is. Het schommelt bij haar. We houden de waarden gewoon in de gaten, verder niets.
Door Thunder
#2467723
Lizzy schreef: Ietsjes verhoogd dus. Maar CREA is wel binnen de normaal waarden? En hoe is de urine, qua concentratie (sg)?
Buiten ureum en bloedplaatjes is alles in orde. CREA ok dus. Doordat de DA er geen probleem in zag(ureum) is er ook niet gesproken over urine te testen. Ik merk voor de rest ook totaal geen verandering wat eten,drinken of gedrag betreft.
Gelukkig voelt hij zich gewoon goed.
Door Lizzy
#2468781
Thunder schreef: Buiten ureum en bloedplaatjes is alles in orde. CREA ok dus. Doordat de DA er geen probleem in zag(ureum) is er ook niet gesproken over urine te testen. Ik merk voor de rest ook totaal geen verandering wat eten,drinken of gedrag betreft.
Gelukkig voelt hij zich gewoon goed.
Ik geloof dat ik hier dan ook niet teveel aandacht aan zou schenken. Drinkt of plast Twister meer? Is de urine mooi geel van kleur?
Door Thunder
#2469041
Eten,drinken en plassen doet hij zoals normaal. Ik zal me hierom dus maar niet teveel zorgen maken.
Als Johan (De Vos) er ook geen probleem in ziet. Wel is hij bezorgd ivm de bloedplaatjes en 2 wondjes op z'n staart waar enorm veel cellen in te vinden zijn. Maar daar moeten we 8 oktober terug voor op controle.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door