Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ashley
#2466349
Loes heeft mogelijk een maagprobleem. zie medisch

Nu moet ze 6x per dag eten maar geen bot, het liefst dus een kvv waar geen bot in zit of in elk geval fijngemalen zodat er geen botfragmenten de maag kunnen irriteren. Ik dacht zelf aan Carnibest maar ik weet niet hoe fijn dit is....
Iemand die mij kan helpen aan of een goede kvv die geen bot bevat of een kvv die wel bot bevat maar die heel fijngemalen is?
Door eelke
#2466350
Smuldier bevat een premix, dus geen botfragmenten. Kun je ook even makkelijk aankomen zo voor de eerste dagen. Natuurlijk geen top kvv, maar voor nu misschien wel even wat?

Ik zou op die kvv site (voerwijzer ofzoiets?) even zoeken op de kvv's met premix.
Door ashley
#2466393
Smuldier kan ik idd makkelijk aankomen en daar heb ik 2 pakjes van in de vriezer voor nood maar heb toch liever een betere kvv, al zal het vast niet lang duren en dan is smuldier niet zo erg
Door Martine-Tom
#2466396
Carnibest die is wel flink fijn gemalen...
Er is toch ook een pup variant van die is dan nog fijner...
Door eelke
#2466422
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken?field_compleetdoor%5B%5D=Premix&keys=

Ik weet niet of ie zo de goede lijst ook geeft, anders bij compleet door, premix aanklikken.
Er zijn er maar een paar zonder bot, en dat zijn dan ook niet gelijk de besten, maar dan weet je wel zeker dat het makkelijker verteerd, en er geen stukjes inzitten.
Carnibest pup variant zou ook nog wat kunnen zijn inderdaad.

Het is maar voor een paar dagen? Dan zou ik de eerste dagen smuldier doen, en daarna carnibest. Het is waarschijnlijk de bedoeling dat je weer gaat opbouwen met bot ofzo?
Door ashley
#2466445
[quote="eelke"]
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken?field_compleetdoor%5B%5D=Premix&keys=

Ik weet niet of ie zo de goede lijst ook geeft, anders bij compleet door, premix aanklikken.
Er zijn er maar een paar zonder bot, en dat zijn dan ook niet gelijk de besten, maar dan weet je wel zeker dat het makkelijker verteerd, en er geen stukjes inzitten.
Carnibest pup variant zou ook nog wat kunnen zijn inderdaad.

Het is maar voor een paar dagen? Dan zou ik de eerste dagen smuldier doen, en daarna carnibest. Het is waarschijnlijk de bedoeling dat je weer gaat opbouwen met bot ofzo?

[/quote]
Nou ja voor hoe lang het is weet ik niet. Hangt er vanaf wat er uit het bloed komt en eventueel uit de scopie. Het vermoeden is een maagzweer dus dan mag ze langere tijd geen bot. Maar dan moet ze toch medicinaal voer. Ik ga zo naar de dierenwinkel en ik haal wel een rol carnibest puppy en wat smuldier. Dan kijk ik eerst hoe fijn de carnibest is, is het fijn kan Loes het eten en anders heeft Pluto een extraatje  ;)
Door nienk
#2466483
ik heb voor Reus als hij last van zijn maag had wel eens de katten kvv van Tinlo Barfmenu gekocht, die is ook fijner gemalen. dat blijft natuurlijk wel bot.

als het wat langer duurt kan je anders ook eventueel zelf spiervlees en orgaan malen, en dan met eierschaal poeder?
Door ashley
#2466703
Ik heb een klein rolletje carnibest puppy gehaald. Dan kan ik even kijken hoe fijn gemalen dat is, is het erg fijn ( geen botfragmenten erin) dan ga ik haar dat voorlopig geven.

Bedankt voor de hulp, ben totaal onbekend op gebied van kvv  ;)
Door M@rina
#2466773
Er zijn een aantal heel fijn gemalen kvv met natuurlijke calciumbron, alaska bijv, is net paté.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2467593
Kan je dan niet beter gaan uitwijken naar Duck of energique? Daar zitten geheid geen botfragmenten in. Of zelf  (laten) malen.

Carnibest en Alaska hebben nog flink scherpe stukken erin zitten.
Door Martine-Tom
#2467643
[quote="Els en Max"]
Kan je dan niet beter gaan uitwijken naar Duck of energique? Daar zitten geheid geen botfragmenten in. Of zelf  (laten) malen.

Carnibest en Alaska hebben nog flink scherpe stukken erin zitten.
[/quote]Daar zit toch graan in, is mss ook weer niet handig voor een maagpatient die geen graan gewend is?
Door ashley
#2467661
[quote="martine-tom"]
Daar zit toch graan in, is mss ook weer niet handig voor een maagpatient die geen graan gewend is?
[/quote]

Ze mag idd geen graan. Ik heb nu carnibest puppy tot de bloeduitslagen er zijn. Dan wordt er bepaald wat we gaan doen. Dus tot dat moment even dit en dan zien we wel verder.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2467724
[quote="martine-tom"]
Daar zit toch graan in, is mss ook weer niet handig voor een maagpatient die geen graan gewend is?
[/quote]

Zit ook wel weer wat in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door