Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2465301
gentle is een jonge adonis van bijna 4 jr.....in de kracht van zn leven en hij is dol op het vrouwelijk schoon....
niet loops is er niks aan de hand...maar er tegenaan, loops en nog effe daarna...tja dan maken zn hormonen overuren...
de knul is helemaal de kluts kwijt......en aangezien ik niet weet welke hond er wanneer loops is maakt het er niet makkelijker op, daarbij zijn er natuurlijk heel het jaar door wel mooie lekker ruikende meiden....die gentle altijd wel weet te vinden en andersom...
kortom die knul is steeds flink in de war..instinct zegt gaan met die hap maar van zn ' moeder' mag ie niet.........
implantaat, hop ed hebben we allemaal al geprobeerd......ik zit toch sterk te denken om hem te castreren....liever niet maar zo is het ook geen doen voor hem....en voor zn broer.....vince is een onderdeurtje en dus vaak de l*l van een verwarderde gentle...
maar....implantaat gaf toen(een jaar of 2 geleden) niet echt het gewenste resultaat....hij ging toen zelfs lelijk doen tegen teefjes....dat maakt ook dat ik twijfel...
met de jaren word het minder....maar zimba is 9 en daar word het nu pas minder bij...om nu hem nog 5 jr zo door te laten utteren.........wat is wijsheid
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2465303
Als het implantaat niet het gewenste effect gaf, dan zou ik van castratie ook niet veel verwachten. Zit je straks met een reu met een lelijke vacht, die nog steeds last heeft van loopse teefjes.  :-\
Ik herken dat trouwens wel hoor, dat lelijk gaan doen tegen teefjes. Dat deed Indy ook toen hij dat implantaat had, dat en z'n toegenomen angst tegen vreemden heeft me doen besluiten hem niet te castreren.
Door nienk
#2465308
kan het niet zijn dat hij nu anders op een implantaat reageert omdat hij een stukje ouder is? was hij de vorige keer al helemaal volwassen, of zat er nog een beetje puber/adolescent in?
Door evds
#2465320
Lastig! Geen advies want weet ook niet geenervaring lefje ws ook helemaal hotelde botel toen tynn loops was en heeft dus direct zijn slag weten te slaan .... volgende loopsheid gaat hij logeren. ::)
Door Esther Q
#2465360
Ja, lastig. Bij Boef had een implantaat een heel gewenst effect. Ik heb hem laten castreren en kreeg hetzelfde effect. Dus als het bij niet het gewenste effect heeft... misschien nog eens het implantaat proberen? Zijn er verschillende merken?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2465417
*Dorothea* schreef: Als het implantaat niet het gewenste effect gaf, dan zou ik van castratie ook niet veel verwachten. Zit je straks met een reu met een lelijke vacht, die nog steeds last heeft van loopse teefjes.  :-\
Ik herken dat trouwens wel hoor, dat lelijk gaan doen tegen teefjes. Dat deed Indy ook toen hij dat implantaat had, dat en z'n toegenomen angst tegen vreemden heeft me doen besluiten hem niet te castreren.
oh kijk...dat laatste heeft ie ook wel....erg terughoudend laat ik het zo maar zeggen....
zou ie na 2 jaar anders reageren op een implantaat?
Door *wendy*
#2465544
Bij Yoda had het implantaat een heel ander effect dan de castratie. Ik hou t op de leeftijd. Ook nu pas, ruim een jaar na de ingreep, begin ik pas effect te merken in zijn gedrag. Implantaat zag ik na eerst een grote verergering een leuke verbetering qua spelen enz. Na de castratie pas na een half jaar minimale en nu pas grote verbeteringen. Maar in zijn geval speelt denk ik de leeftijd een grotevrol.
Gebruikersavatar
Door Dian
#2465651
Rakker is al 8 en nu pas geholpen, achteraf zeg ik dat ik het veel eerder had moeten doen........ bij hem heeft het wel het gewenste effect (heb geen implantaat geprobeerd, was direct eraf met die hap). Het janken is over, het gezeur bij elk plasje is over en wat voor mij de belangrijkste reden was, het rijden op kleine hondjes is over..............

Succes met je beslissing, het is zo beroerd dat je het niet terug kunt draaien als het toch niet het gewenste effect heeft :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2465654
rijden op kleine hondjes doet ie dan niet ;D is een beetje onhandig vind ie :biggrin2:
hij word in huis ook gewoon een beetje chagie...kan weinig hebben en grombolt wat....
aan de andere kant loopt die jongen niet over van zelfverzekerheid....en dat is mn grootste punt dat ik nog zo twijfel....als dat zou verergeren dan ben ik zwaar de l*l natuurlijk...
Gebruikersavatar
Door Dian
#2465657
vanaalst schreef: rijden op kleine hondjes doet ie dan niet ;D is een beetje onhandig vind ie :biggrin2:
hij word in huis ook gewoon een beetje chagie...kan weinig hebben en grombolt wat....
aan de andere kant loopt die jongen niet over van zelfverzekerheid....en dat is mn grootste punt dat ik nog zo twijfel....als dat zou verergeren dan ben ik zwaar de l*l natuurlijk...
Rakker is ook niet zo zelfverzekerd, maar dat is niet erger geworden doordat zijn ballen eraf zijn. Moet zeggen dat ik gedragsmatig (nog) geen verandering zie, behalve dan de gebruikelijke zoals lange plassen, het niet meer janken als er een loopse teef in de buurt is (en ja, dat is natuurlijk best regelmatig in een woonwijk met veel honden) en ja, dat hij zelfs niet probeerde te rijden op de pup die bij mijn vriendin was, toen ik er was.....had hij anders gelijk geprobeerd. Hij beet ook nog netjes van zich af toen puppegup te opdringerig werd voor opa..........
Door tycolaika
#2465721
ik heb bij tyco , een implantaat geprobeert
hij fietste niet meer op teven , dus dat vond ik perfect ik kon niet eens met mn pa gaan wandelen , loops of niet loops , hij zat er altijd op.
met het implantaat was dit weg. wel was hij wat onzekerder.
ik heb toch besloten hem te laten helpen , omdat ik hier 2 ongeholpen teven heb lopen , en ik zeker geen pups wil hebben van em.
dus er af. hij is nu totaal niet meer hitsig. de vast is niet verandert
het gewicht is niet verandert.
ik vind het niet erg en heb nergens spijt van.
tyco was zo erg , dat als ik met em prate , of ik em wat zei, dat zijn piel dr uit hing, das allemaal weg nu :D
ik zou toch gewoon nog een implantaat proberen en kijken hoe het nu 2 jaar later bevalt
Door Lil
#2465784
Boris was niet zo heel erg zeker. Na de castratie is hij heel veel zekerder geworden. Komt omdat hij geen problemen had met andere reuen, maar andere reuen wel met hem en hij dus nare ervaringen met reuen had. Jarenlang heeft hij nergens last van gehad. Sinds 3 jaar is hij echter zeer aantrekkelijk voor andere reuen. En dat is gewoon zwaar k*t. Wel vraag ik me af of dat komt doordat Cayley erbij heb, toen is het ongeveer begonnen dat men interesse in hem kreeg.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2465814
Dian schreef: Rakker is ook niet zo zelfverzekerd, maar dat is niet erger geworden doordat zijn ballen eraf zijn.
Maar dit is geen wet van meden en perzen. Ik ken genoeg honden die angstagressie hebben ontwikkeld na castratie, ken 1 hond die sindsdien bij de minste opwinding z'n anaalklieren leegt op de bank. Dan ben je niet blij hoor. Dus ja leuk dat het voor jou zo goed heeft uitgepakt, maar het had ook niet goed uit kunnen pakken en dan is er geen weg terug.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door