Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2465142
Loes heeft al een aantal maanden dat ze 1 of soms meerdere keren per week "niet lekker" is. Dan begint ze heel erg te smakken, lucht happen, ze stinkt dan echt uit haar bekkie. Ze moet dan perse naar buiten en vreet dan alles wat ze tegenkomt met heel veel lucht erbij. Als ze dan gras heeft gegeten kalmeert ze wat en gaat dan slapen. Ze stinkt dan nog steeds uit haar bekkie. Tussen deze episodes ruikt ze gewoon uit haar bek.
Okugest helpt de ene keer wel, de andere keer niet. Ze spuugt bijna nooit erna maar als ze wel spuugt is het maagzuur.

Ze gebruikt geen medicijnen, barft, krijgt 's morgens wat kvv met groentenmix en probiotica (doordat Pluto moet eten voor zijn phenobarbital). Het is niet gerelateerd aan wat ze gegeten heeft, niet de avond ervoor niet die ochtend. Tijdstippen waarop het gebeurd zijn ook wisselend.
Ik zit er toch aan te denken om de dierenarts eens naar haar maag te laten kijken ( ze is al eens verdacht van pancreatitis) maar zijn er dan nog adviezen wat ik wel en niet moet doen. Brokken niet maar medicatie? Onderzoeken?
Laatst gewijzigd door ashley op di 02 okt 2012, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ashley
#2465157
charmed schreef: Heb je het bloed al eens laten checken op de nieren?
Nee nog niet, ze is eigenlijk nooit ziek, alleen doet ze dit dus sinds een x aantal weken. Maar wat zou het dan aan haar nieren moeten zijn? Ze plast of drinkt niet meer dan anders.
Door charmed
#2465158
ashley schreef: Nee nog niet, ze is eigenlijk nooit ziek, alleen doet ze dit dus sinds een x aantal weken. Maar wat zou het dan aan haar nieren moeten zijn? Ze plast of drinkt niet meer dan anders.
Tja, geen idee, maar dit gedrag komt me wel bekend voor. Dit zag ik ook af en toe en de ene keer dronk en plaste ze wel veel en dan weer een tijd niet.
#2465381
Net heeft ze biologische kippennek op met wat orgaan, zodra ze het opheeft begint ze heftig te smakken, tongelen en echt net of ze iets probeert weg te slikken. Ze rent van hot naar her, heeft net op het balkon mijn viooltjes te grazen genomen (letterlijk). Nu wil ze alleen maar naar buiten grote happen gras of dat wat er voor haar neus ligt op te vreten waarbij ze heftig slikt....Ze zwelt niet op of zo. Heb haar wel okugest gegeven.
Maandag naar de da en morgen maar alleen een heel ietsie kvv of misschien wel helemaal niks eten.

Moet ik nu een da bellen, lijkt me toch niet voor zoiets op zaterdagavond....of beter van wel?
#2465576
Toch vanavond de da gebeld omdat ze bij het naar buiten gaan haar tuig niet meer paste  :-\ Volgens hem had ze enorm maagpijn, ging ze daarom zo hysterisch van alles vreten. Ik moest haar wat pijnstilling geven en okugest. Heb ik gedaan en daarna moest ik langzaam wat met haar wandelen. Inmiddels ligt ze rustig bij me op bed al is ze af en toe nog heftig aan het slikken.

Voor nu denkt de da dat het best eens een maagontsteking kan zijn maar ja door de telefoon kan hij dat niet zien. Dus maandag naar de da voor bloed afname en eventueel verder onderzoek. Morgenochtend mag ze een heel klein frutsel kvv en verder die dag niets.

We zullen zien maandag.
#2465599
Ik herken dit nog van mijn wijlen Basset Whoofer. En ik herken het van Sopie de Basset. En helaas ben ik er nooit achter gekomen wat het was, wat de oorzaak was en wat ik er aan moest doen. Wat enige verlichting gaf was wat yoghurt geven en de buik masseren. Heel zachtjes aan beide kanten van de buik rondjes met m'n handen draaien. Het leek op een combinatie van luchtophoping en een teveel aan maagzuur. Maar maagzuurremmers hielpen niet dus dat was dan weer behoorlijk tegenstrijdig. Ik ben er -tig keer mee naar de DA geweest. En die wisten (meerdere) het ook niet.
#2465645
ashley schreef: Toch vanavond de da gebeld omdat ze bij het naar buiten gaan haar tuig niet meer paste  :-\ Volgens hem had ze enorm maagpijn, ging ze daarom zo hysterisch van alles vreten. Ik moest haar wat pijnstilling geven en okugest. Heb ik gedaan en daarna moest ik langzaam wat met haar wandelen. Inmiddels ligt ze rustig bij me op bed al is ze af en toe nog heftig aan het slikken.

Voor nu denkt de da dat het best eens een maagontsteking kan zijn maar ja door de telefoon kan hij dat niet zien. Dus maandag naar de da voor bloed afname en eventueel verder onderzoek. Morgenochtend mag ze een heel klein frutsel kvv en verder die dag niets.

We zullen zien maandag.
ach gos...hoe is het vannacht gegaan?
#2465649
Vannacht heeft ze met pijnstilling en reiki van Jeroen redelijk rustig geslapen. Zo af en toe schoot ze overeind en begon ze weer heftig te smakken.

Vanochtend heeft ze een eetlepel nat voer van Hill's gehad, dat had ik nog staan van toen ze pancreatitis had. Dat lijkt tot nu toe goed te gaan. Dus vanavond krijgt ze daar weer een klein beetje van en dan morgenochtend wil ik dat de da haar goed onderzoekt.
#2466333
Zo terug van de da. Ben niet snel tevreden maar nu wel. Voor het eerst bij de nieuwe da en ze stond niet afwijzend tegenover barf. Zei ook niet meteen dat het daar wel van zou komen. Had ik wel verwacht dus had me al op een discussie voorbereid  ;). Ze heeft Loes lichamelijk onderzocht, haar buik was rommelig,kon je met het blote oor al horen, en pijnlijk. Geen koorts. Ze heeft groot bloed afgenomen en als extra bloed voor de pancreas afgenomen, ze is al eerder verdacht geweest van pancreatitis. Loes moet nu 6x per dag een klein beetje eten, liefst geen bot, dus ik ga om 13.00 uur even naar de dierenwinkel voor carnibest, met voorafgaand ulcogant. Als er uit het bloed niet echt iets komt wil ze deze week nog een scopie doen.

Dus ook al ben ik niet blij dat Loes zo ziek is ik ben wel blij met een da die doorpakt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door