Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2454222
Beste dog friends

Graag zal ik willen vragen of iemand ervaring heeft met het voeren van KIVO aan zijn/haar hond.
Ik KVV sindskort. Ik heb Tammega al in huis. Nu hoor ik dat er een KIVO en BIBI verkooppunt is in mijn woonplaats.
Ik ben ten einde raad omdat mijn adoptie hond zulk slecht gebit heeft, borrelend maag. Voor een hond van 4  is hij niet zo fit. Zijn tanden zijn heel broos en breken gauw af  (tand komt los te zitten) wanneer hij aan iets relatief hard kauwt, bijv een stukje (geweekt) huid of oor.
Ik zal zo graag willen dat zijn tanden, zijn maag, zijn gehele gezondheid beter wordt. Van zijn vorige eigenaar kreeg hij brokken. Bij mij kreeg hij nog een maand brokken maar hij wilden deze uiteindelijk niet meer. Daarna kreeg hij smuldier en rodi, carnibest.
Nu er verkooppunten KVV  zijn in de buurt van waar ik woon, kan ik KVV afwisselend voeren zonder hoge bezorgkosten en volume. Dus daar wil ik voluit gebruik van maken. Dus hoop ik dat jullie advies kunt geven voor een gemiddeld prijs maar relatief goed kwaliteit KVV.

Bij voorbaat dank.

Groetjes
#2454568
Bij een hond waarvan je niet weet hoe hij reageert op kip (iets waar veel honden niet zo goed op reageren), zou ik niet meteen met KIVO beginnen. BIBI ken ik niet. Dat borrelen in de buik is natuurlijk geen heel gezond teken, dus vandaar dat ik zou kiezen voor een soort waar geen kip in zit en zeker ook geen graan. Daar zijn ook heel veel honden gevoelig voor en dat zit heel veel in brokken. Voor een hond met een zo zwak gebit, zou ik wel erop letten dat het fijn genoeg gemalen is, dus misschien de puppy-variant gebruiken voor zover ze die hebben. Ik weet dat Carnibest die heeft, en het enige verschil met de 'gewone' varianten is dat het fijner gemalen is. De samenstelling is dus hetzelfde. Voor de andere merken kvv zou je eerst even moeten navragen. Je zou eens op www.voerwijzer.com kunnen kijken. Daar staat een tabel waarin de meeste kvv-merken vergeleken worden, ook de prijzen nemen ze mee in de vergelijking. Veel succes en hopelijk wordt de gezondheid van je nieuwe hond snel beter!!
#2454584
Gebruik voor mijn eigen honden, en ook voor de toendertijd opvanghonden Kivo, BIBI en andere merken.
Had een hond hier thuis van 8jaar met een verschrikkelijk gebid weinig actieviteit etc. , hond was brokken gewend maar hier direct op vlees gezet.
Als ik deze hond niet s'ochtends vroeg iets te eten gaf en een keer tussendoor dan bleef zijn maag rommelen , maakte niet uit wat voor merk ik hem gaf, wel of geen kip maakte ook geen verschil.
Gaf hem alleen 2x een beetje en s'avonds zijn hoofdmaaltijd en dan ging het goed, enkel gaf ik hem lotgering dan bleef zijn maag tekeer gaan.
Zijn tanden werden weer mooi en zijn tandvlees trok zich weer terug en kreeg zijn gezonde kleur terug, na 2 maanden stond alles weer vast en was het tandsteen verdwenen, en hij werd weer actief, kon weer met gemak met de wandeling meekomen.
Zijn hoofdmaaltijd bestond uit Kivo ( compleet, rund, pens/kip, vis/kip. lam, eend, konijn) en soms een andere merkje tussendoor en wekelijks een penslap.

Veel merken hebben hun hoofdbestanddeel uit Kip bestaan, ook carnibest, dus probeer gewoon uit , wissel smaken en merken af.
Probeer gewoon waar je aan kan komen, wissel gewoon tussen die merken.
Als Tammenga te grof is, kan je altijd aan het verkooppunt vragen of ze een fijnere maling willen bestellen, anders de pupversie die is al fijner gemalen.
#2457825
[quote="chiva"]
Gebruik voor mijn eigen honden, en ook voor de toendertijd opvanghonden Kivo, BIBI en andere merken.
Had een hond hier thuis van 8jaar met een verschrikkelijk gebid weinig actieviteit etc. , hond was brokken gewend maar hier direct op vlees gezet.
Als ik deze hond niet s'ochtends vroeg iets te eten gaf en een keer tussendoor dan bleef zijn maag rommelen , maakte niet uit wat voor merk ik hem gaf, wel of geen kip maakte ook geen verschil.
Gaf hem alleen 2x een beetje en s'avonds zijn hoofdmaaltijd en dan ging het goed, enkel gaf ik hem lotgering dan bleef zijn maag tekeer gaan.
Zijn tanden werden weer mooi en zijn tandvlees trok zich weer terug en kreeg zijn gezonde kleur terug, na 2 maanden stond alles weer vast en was het tandsteen verdwenen, en hij werd weer actief, kon weer met gemak met de wandeling meekomen.
Zijn hoofdmaaltijd bestond uit Kivo ( compleet, rund, pens/kip, vis/kip. lam, eend, konijn) en soms een andere merkje tussendoor en wekelijks een penslap.

Veel merken hebben hun hoofdbestanddeel uit Kip bestaan, ook carnibest, dus probeer gewoon uit , wissel smaken en merken af.
Probeer gewoon waar je aan kan komen, wissel gewoon tussen die merken.
Als Tammenga te grof is, kan je altijd aan het verkooppunt vragen of ze een fijnere maling willen bestellen, anders de pupversie die is al fijner gemalen.

[/quote]

Ja dat problemen met maag rommelen is om gek te worden, je weet niet waar het aan ligt. Ik merk dat beter KVV wel een oplossing kan bieden ,maar dat is niet alles. Ik heb spijsvertering van PUUR gegeven om de hond van opgeblazen gevoel en al het troep die door de brokken in zijn systeem waren gekomen (4 jaar lang troep) te verwijderen.
Zijn maag is nu rustiger.

Graag zal ik u nog willen vragen mbt de tanden en tandvlees. Zaten de tanden van uw hond wat losjes? Mijn hondje heeft een voortand waar tandsteen (zwart geworden) bij zijn tandvlees zat. Zijn tandvlees is daar wat zwart geworden. Meerdere keren heb ik de DA gevraagd naar het gebit van mijn hond... gezond hoor mooi hoor..... Nu zit dat tandje los. Voorheen was het tandje wit met een zwarte rand tegen het tandvlees aan. Nu is het zwarte verdwenen.. en is het zichtbaar gewordend dat het tandvlees daar teruggetrokken is. Ik heb een DA gevraagd om ik de tand moet laten trekken, die zei dat een loszittende tand wel vaker voorkomt bij kleine honden en dat deze geen last van heeft en dat deze best eruit kan vallen of als het gaat ontsteken.. dan moet het worden getrokken want pas dan heeft de hond last ervan. Ik vraag mij af: zijn de loszittende  tanden van uw weer vast komen te zitten en het tandvlees heeft zicht hersteld?  Of heb ik u verkeerd begrepen. Als het zo is dat een loszittende tand weer vast kan komen te zitten dan hoop ik  hij niet weer een tand hoeft te verliezen. Ondertussen vraag ik mij af of hij wel last heeft van zijn loszittende voortand, want hij wast zich schoon voor en na een schoonheidsslaap.

Ja, voor de zwakke hond ga ik fijngemalen vragen.
Is het jullie bekend of de hond ook allergisch kan zijn voor rund?
Ik heb geen kip gekocht bij Tammenga, maar wel rund.

Dank jullie voor jullie advies!

Gezegend weekend toegewenst!!!
#2463686
Als ik jou was zou ik bandit geven. Het is wat duur voer maar echt heel goed.
Het is biologisch en de kwaliteit is naar mijn idee echt hoogwaardig.

Ik weet of je er makkelijk aan kan komen in je omgeving.
Als de hond weer op kracht is gekomen kun je altijd nog kijken naar een andere kvv.
#2465725
Ik zou beginnen met de smuldier compleet met wat afwisseling naar de pens smuldier. Daarnaast zou ik een goede probiotics gaan geven. Dat kun je kopen bij bijvoorbeeld de tuinen. Capsule open maken en oplossen in een beetje water. Even laten staan en dan door de smuldier doen. Zo lang zijn vertering niet optimaal werkt zou ik even geen kvv geven met bot er in. Je kunt smuldier kopen in de supermarkt bij de c1000, plusmarkt, jumbo. De ah heeft het niet meer. Het ligt in het vriesvak.
#2466421
Hier krijgen ze kivo tussendoor en ook de pups krijgen hier Kivo.
Het is een vettere KVV soort, maar prijs/kwaliteit wel goed.
nu, de honden krijgen hier als hoofdzaak barf, de KVV is maar bijvoeding.
Als je in hoofdzaak KVV wil geven dan zou ik gewoon wat afwisselen in de merken.
Maar Kivo is naar mijn mening goed als onderdeel van een gevarieerd KVV menu.
#2471090
Hartelijk dank voor alle reacties en tips over KVV en voedingssupplementen.
Ik ga verschillende merken voeren.  Smuldier voer ik om en om met Tammenga en Carnibest. De andere merken ga ik proberen te halen bij verkooppunten om in kleine hoeveelheid uit te proberen.  Gewoon kijken wat mijn portemonaie nog ter beschikking heeft. De tip met probiotica is goed. Dank u hartelijk. Ik hoop dat de kosten  lager zijn dan die speciaal voor honden.

Wel schrikken dat ik het voer stukken bot zit!
Ik had laatst uit degomeat een ijzerenkogeltje (ongeschonden) eruit gehaald. Vreselijk, te bedenken dat mijn hond er op zal hebben gebeten of ingeslikt. Het is toch altijd aan te raden goed in het voer te roeren met een vork om niet gezonde spullen eruit te halen.
Wat mij trouwens ook opvalt is bijv bij Smuldier de ene keer is het vlees rood en de andere keer spierwit, bijv. bij kip en vleescompleet. Heeft iemand die Smuldier voert ervaring hiermee?
Trouwens voor degenen die in de buurt van Winschoten wonen er is een verkooppunt voor Smuldier vleesrollen van 1kg. In de supermarkt koopt men bakjes van 400gr.
Laatst gewijzigd door fem. op za 29 sep 2012, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#2610333
Ik was zelf ten einde raad met mijn hondjes, na jaren wisselen van brokken..
Heb 2 Chihuahua's, waarvan één gigantische huidproblemen, haar hele borst was een grote korst en de rest van d'r lichaam begon ook steeds meer haar te verliezen arme ding had zo veel jeuk.Na wat dierenarts bezoeken en testen o.a. op schurft uit eigen initiatief toch maar op vers vlees over gegaan. De ander had gigantische darm problemen, ook dat borrelen en soms echt janken van de pijn.
Ben zelf gestart met KIVO, ook omdat dit dicht bij te koop was. Eerst moesten ze er niets van hebben...Nu ongeveer 1,5 maand later is haar borst weer helemaal korst vrij en begint er zelfs weer wat haar op te groeien, krabben wordt ook langzaam minder! Bij de ander is de buikpijn helemaal over. Hun tandjes weer helemaal wit en baasje helemaal blij!!!

Dus zeker een aanrader
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door