Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#2464899
Ramses had vorige week een teek die ik niet goed eruit heb kunnen krijgen.

Nu is het wondje licht ontstoken.

Wat kan ik het beste doen? Is ontsmetten met tea tree voldoende?
Onverdund of verdund erop smeren???
Laatst gewijzigd door Ramses1 op vr 21 sep 2012, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2464940
Tja, vaak gaat het ontsteken omdat er nog een stukje teek inzit dat er weer uit moet...
Dus ik zou het even laten gaan en niks doen...
Alleen als het veel erger wordt bv groene leem erop.
Door Ramses1
#2464960
Ok, ik zal het even een paar dagen aankijken.

Groene leem, sluit dat niet af? Er moet toch vuil uit?

Bedankt voor jullie reacties.  :)
Door Ramses1
#2465309
Ramses oogt niet ziek en eet goed, maar toch is hij niet helemaal zichzelf.
Hij is duidelijk wat hangerig en slomer dan normaal.

Hij komt me nog meer dan anders "opzoeken", en ligt nu onder het buro aan mijn voeten en kwam zelfs bij me in de badkamer. Nog nét niet mee onder de douche maar wel zo dichtbij als hij durfde.. :)

Het plekje doet hem wel duidelijk pijn en hij wil liever niet dat ik de haren wegstrijk om te kijken.
Hij komt er zelf ook niet aan, kan er ook niet goed bij (zit achter in de nek) maar hij probeert het ook niet.

De teek heeft hij opgelopen in Duitsland en hoewel ik beide honden heb ingespoten met een tea tree/water oplossing en veelvuldig gecontroleerd heb, heb ik het toch gemist in die dikke volle vacht.
Ook bij Gipsy een teek gevonden die gelukkig wél goed is verwijdert. Ze heeft gelukkig nergens last van.

@Miik toch nog even aankijken? Hij zal geen koorts hebben maar is gewoon wat slomer en hangerig.
Groene leem en proliscreme heb ik niet in huis, wel honing, heemst en calendulazalf.
Door evds
#2465315
Temperatuur opnemen en bij verhoging even overleggen met DA. Kunnen vervelende infectie door ontstaan met name omdat hij er niet bijkan om schoon te likken. Sterkte.
Door Ramses1
#2465479
Hij heeft geen verhoging maar is wel slomer en anders dan anders.
Hij heeft er wel last van het wondje.

Ik ga het in de gaten houden.

Bedankt voor je reactie!
Door miik
#2465564
Calendula kun je er ook goed op smeren ! Dat sluit niet af en werkt eventuele viezigheid of restjes teek ook eruit.
Ik zou even goed in de gaten houden of de plek erom heen ook niet rood en warm wordt...
Anders toch even met een dierenarts overleggen. En, hij moet er ook niet te ziek van worden he !
Ik heb hier nog nooit lamlendigheid/hangerigheid gezien nav een ontstoken tekenplekje....
Door Lil
#2465569
Ziek na een tekenbeet... Dan zou ik wel even overleggen met een da.

Alleen wondje ontstoken dan aankijken en een goede zalf (honing, calendula of zo) er op.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2465572
Ik lees net wat over Babesiose. Apatisch, koorts, slecht eten. Zou daarop kunnen duiden. Zeker contact opnemen met DA lijkt mij.
Door Ramses1
#2465789
Ik heb het korstje eraf getrokken en er Heemstzalf (werkt als trekzalf) opgesmeerd.

Er is geen warme rode huid gelukkig maar een toch wel flink rond gat.

Rammes eet goed maar is minder actief dan anders. Ik laat de zalf nu even zijn werk doen.
DA wil toch gelijk antibiotica en ik dus niet ;)

Bedankt voor jullie reacties!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door