Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2459464
zimba mankt af en toe...met zn voorpoot...
niet de hele wandeling en soms enkel s'morgens of dan weer s'middags....
laat hem nu niet meer achter iets aanrennen....fietsen op een heel heel rustig tempo zo'n 2 x per week...verders zn dagelijkse wandelingen...
traumeel doet niet zoveel.......voelen kan aan alle kanten ed....geeft daar geen pijn aan..
is er iets wat ik hem geven kan behoudens traumeel?
Door Lil
#2459473
Dat wordt eventjes niet meer spelen met zijn "broers"  :'(  ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2459846
nah dat doet ie toch niet....
dat fietsen steld niks voor hoor, flikker bekant om zo langzaam gaan we....maar zal dat ook effe niet doen
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2459860
Als het een blessure of iets is zou ik hem een week of 2 wandelingen 1 op 1 geven van 10-15 minuten per keer (en dan vaker op een dag) zodat je zijn poot niet overbelast.
Verder eventueel koelen of masseren....

Sterkte, mankende hondjes zijn niet leuk niet  :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2459886
het gekke is dat ie niet altijd mankt....je zou zeggen dat ie dat na het slapen ook zou doen..niet dus....
zo af en toe....geen peil op te trekken
Door Lil
#2459964
Altijd dezelfde voorpoot? Afwisselend manken en dan ook nog van poot wisselen duidt op een bepaald rugprobleem (maar twijfel even welk dat was, geloof spondylose).
Door Robian
#2463830
Robbie liep regelmatig kreupel op onregelmatige tijden. Soms was hij kreupel en soms zag alleen ik dat hij niet gelijkmatig liep. Ook liep hij soms tijden goed.
Na jarenlang zoeken was de uiteindelijke diagnose slappe polsbanden.
Je kon het ook zien, als je van de zijkant naar de poot keek dan zakte zijn pols ook meer door naar beneden als zijn andere voorpoot.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2463846
2 weken absolute lijnrust, korte wandelingen en niet gek doen. :-\ Echt niet leuk, maar als het manken met 2 weken niet weg is of verminderd zou ik toch even een foto laten maken. Dikke knuffel(s) voor je kanjer(s).
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2465044
zelfde....zo af en toe mankt ie met 1 voorpoot.....niet iedere dag ook niet een hele dag..
ga hem voorlopig effe traumeel geven
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door