Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sannie
#246453
hoi hoi,

ik heb een bijna 2-jarige akita inu teef.
we hebben al heel wat problemen gehad mbt haar voeding.
droge brokken eet ze niet ! er moet telkens iets onder gemengd zijn.
2 maal daags krijgt ze 750g gekookte aardappelen met 300g paardevlees of kalkoenvlees.
dit zijn tot nog toe de enigste soorten vlees die ze mag hebben volgens de DA omdat ze een kippeallergie heeft en daarbij nog eiwitallergie.
rundsvlees is ook uit den boze omdat het risico op diarree terug zou voorkomen.
we weten zeker dat ze van rijst, pasta, rundsvlees en wortellen spuitpoep krijgt !!
ik zou graag ook eens iets anders geven aan haar,want ik eet ook niet graag iedere dag hetzelfde ! en aangezien ze niet op haar gewicht te krijgen is ben ik bijna radeloos !
ze weegt nu een kleine 25 kg, en zit volgens de DA zeker 5 kg onder haar gewicht. het is dan ook enorm moeilijk om een hond die van het minste beetje spuitpoep krijgt een dikkere hond te maken !
weet iemand tips over wat ik haar nog zou kunnen geven daar ik liefst van al bij verse voeding zou blijven en ze er enorm vertukt op is !!

groetjes van Sandra en ne poot van Chiari
Door Lizzy
#246496
Hoe weet je dat ze hier allemaal allergisch voor is? Wat voor soort onderzoeken zijn er gedaan? En allergisch voor rijst? Rijst in brokken of ook rijst dat je zelf gekookt hebt? Krijgt ze nu rauwe voeding?
Door Lupa
#246672
[quote="gonny"]
er staat zelfs 2x daags 750 gram!! :o ???
[/quote]
nou dan ga ik ervan uit dat het 750gr verdeeld is in 2 maaltijden maar toch!
Gebruikersavatar
Door chooky
#246679
Ik denk (hoop) dat ze een typefoutje gemaakt heeft en dat ze 2x daags 75 gram bedoelt. Anders zou de hond dagelijks 2100 gram eten :o En ze verteld dat hij maar niet aankomt. Die combi lijkt me sterk ;)
Door Lizzy
#246705
[quote="Lupa"]
75gr aardappelen per dag is ook niet goed.
waarom geefje aardappelen?
[/quote]

Ik denk dat ze dat geeft omdat de dierenarts heeft gezegd dat de hond allergisch is voor rijst. En waarschijnlijk gelooft deze dierenarts nog steeds dat een hond koolhydraten nodig heeft..... :'(
Door sannie
#246736
amai :)

zo'n massale reacties had ik niet verwacht.
nu ja,om even duidelijkheid te schaffen hé :)
we zijn bij verschillende dierenartsen geweest,en ze moest een blanco dieet volgen.
in her begin bestond dit uit 200 g gekookte rijst, 200gr vlees en 1 tl olijfolie.
gevolg van dit alles 2 weken ononderbroken slijmerige diarree.
terug naar DA geweest en antibiotica gekregen tegen de diarree.ze had tevens een infectie opgedaan aan haar darmen van de continue afgang.toen moesten we het proberen met pasta. joepie,bleef hetzelfde.
toen werden we doorverwezen naar de dierenkliniek voor een endoscopie.
ik dacht zo van,eerst ff checken bij een andere DA
toen zijn we naar een Proffessor geweest die een goede naam heeft.
hij moest niet lang twijfelen,'t lag aan de rijst !
hij heeft haar bloed laten onderzoeken en heeft haar stoelgang ook laten onderzoeken, en der is een eiwitallergie en glutenintollerantie uitgekomen. rijst mag ze nu ook niet meer hebben, toch zeker niet in gekookte vorm want dan hebben we weer hetzelfde voor.
aardappelen geven is momenteel de enigste optie als we dan al op versvoer willen blijven !
ze krijgt ongeveer 5 aardappelen per dag,samen met 300g kalkoen of paard. en 1x per dag krijgt ze haar brokken gemengd met nog eens 300g kalkoen of paard.
een dure grap,maar ja,het is tot nog toe het enigste waar ze geen spuitpoep meer van heeft.ik heb nu geprobeerd om wortelen eronder te draaien,maar ze gaat weeral slapper dan voordien !
ook krijgt ze af en toe appel,ze is er vertukt op,en yoghurt smult ze ook.maar ook weer als er iets onder gedraaid is !
doordat ze dus ook van het minste afgang krijgt schommelt haar gewicht enorm.op de foto is ze in haar goeie dagen,maar meestal geraakt ze niet boven de 25kg. daar zorgen haar darmen wel voor !
als het niet betert moeten we nog eens testen laten doen op haar schildklier. fingers crossed dat het dat niet zal zijn ...
Door Lizzy
#246737
Nou ja, dan heb ik toch wat puntjes van kritiek op deze dierenartsen. Ten eerste zegt een eiwitallergie mij niks. Voor wat voor eiwit is jouw hond allergisch? Voor plantaardige eiwitten? Soja-eiwitten? Of een specifiek soort vlees? De meeste honden zijn overigens allergisch voor soja en/of plantaardige eiwitten. Als hij een allergie heeft voor een specifiek soort vlees: rauw vlees geeft veel minder allergische reacties als gekookt/verhit vlees!

Jouw hond heeft een gluten (zeg maar gewoon graan) allergie. Maar een hond heeft geen graan nog koolhydraten nodig dus pasta en aardappelen kun je direct uit je menu schrappen! Koolhydraten (rijst, aardappelen, pasta, brood) werkt alleen maar superbelastend op het hondenlichaam. Aangezien brokken voor 70% uit koolhydraten bestaan raad ik je aan om direct ook geen en nooit meer brokken te geven. Dus, voor jouw hond geen koolhydaten meer, zou ik zeggen. En dus ook vooral geen aardappelen!

Ik zou je aan willen raden om zo snel als je kunt over te stappen op Carnibest eend en rijst (het percentage gepofte rijst is nihil en levert eigenlijk nooit problemen op. Zelfs niet bij de allerallergischste honden). Maar, ik denk dat je al heel snel andere soorten Carnibest kunt gaan geven, want ik geloof helemaal niet in allergieen voor bijv. kip of rund. Dat komt maar zelden voor, bij een rauw/vers gevoerde hond. Maar goed, eerst eend en rijst. Als dat goed gaat, dan zou je een ander soort kunnen proberen. Verkooppunten van Carnibest zijn te vinden op hun site: http://www.carnibest.nl

Of, je gaat zelf voer samenstellen volgens de barf-methode. We kunnen je hier wel een snel-cursus geven ;D ;). Dat houdt dus in dat je zelf het voer samen gaat stellen en rauwe vleesbotten, vlees, orgaanvlees en groentes (gepureerd) gaat geven. En dat je dat heel langzaam gaat opbouwen. Je begint dus bij 1 vleessoort en een groentemix van een paar makkelijke groentes. En dit bouw je steeds verder uit. Mocht je hierin geinteresseerd zijn, laat het ons dan even weten. Het is zonde wanneer we je helemaal wegwijs maken terwijl jij niet in de mogelijkheid zou zijn om 100% zelf voeding voor je hond te maken. Maar goed, ook het zelf samenstellen: daar komt geen koolhydraat/graan aan te pas! Dus geen brood, geen rijst, geen pasta en geen aardappel.

Of je nu Carnibest gaat geven of zelf gaan samenstellen: ga zo snel je kunt Probiotica van dit merk bij je dierenarts bestellen: Pro-Soluble van Protexin®. Lees ook deze site even: http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-probiotica.htm. Probiotica geven is echt van het allergrootste belang. Je hond zal van probiotica echt ontzettend opknappen! Overigens, als je dierenarts dit niet kan of wil bestellen voor je: dan zou je zelf probiotica in een natuurwinkel moeten kopen. Bijvoorbeeld van het merk Solgar of Vitotaal of Akropharma. Of de probiotica van de Groene Os. Dit zou je via Internet kunnen bestellen op: http://www.puurnatuur.nl (en dan kiezen voor producten van de Groene Os).

En dan denk ik zelf dat het allemaal vrij snel goed zal komen met jouw hond en zij gezonder zal worden dan ooit.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 24 jan 2005, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#246742
voor mij is dit toch het bewijs dat het nog niet de echte oorzaak gevonden is.
jou hond heeft geen spuitpoep nu omdat aardappelen stoppend werken en pastas ook.
Maar door het te voeren haal je niet het probleem weg maar je smokkelt het weg.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#246785
[quote="sannie"]
ze krijgt ongeveer 5 aardappelen per dag,samen met 300g kalkoen of paard. en 1x per dag krijgt ze haar brokken gemengd met nog eens 300g kalkoen of paard.
een dure grap,maar ja,het is tot nog toe het enigste waar ze geen spuitpoep meer van heeft.[/quote]

??? Ze krijgt dus óók nog brokken?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door