Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2463722
Reus zit al de hele dag te bibberen, van die rillingen alsof ie het koud heeft, maar het is hier in huis gewoon 20 graden en het wordt niet minder van onder een dekentje liggen. hij voelt normaal aan (eigenlijk een beetje koud voor zijn doen), heeft gewoon gegeten, is verder niet echt anders als normaal (behalve dat ie niet echt rustig gaat liggen), normale ontlasting, niet gespuugd.

hij had paar dagen terug een beetje nattere neus dan normaal en een vies oogje wat ie ook wel eens had als hij 'verkouden' werd. kan het bibberen daar ook van zijn? ondanks dat ie dus niet voelt alsof ie koorts heeft?

iemand een ander idee?
Door Celicaatje
#2463733
Hier doet ook een hondje dit, ook wel vaker.
Ik lees en hoor wel vaker dat sommige honden dat doen.
Mijn maltezertje bleek achteraf wel ziek te zijn en mogelijk dat het trillen een uiting was van niet lekker zijn.
Maar voordat ik je bang ga zitten maken wat absoluut niet mijn bedoeling is hoor en lees ik ook vaak dat het wat oudere honden betreft die trillen.
Maar ook "gewoon" niet lekker zijn zou ook best kunnen denk ik....

Maar maandag heb ik een afspraak met de dierenarts waar ik dit ook nog bij mijn hondje aan wil kaarten. Dan laat ik het hier wel ff weten. Mijn hondje is 10,5 nu wel een klein ras.
Laatst gewijzigd door Celicaatje op do 20 sep 2012, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#2463737
Trillen is vaak een uiting van niet lekker zijn. Ik zou er toch even naar laten kijken als hij dat anders nooit doet.
Door nienk
#2463740
Reus is ongeveer 3,5 nu.

we zijn vorige week nog bij de dierenarts geweest omdat ie weer wat meer jeuk had (hij is behoorlijk allergisch voor van alles en nog wat). hij heeft nieuwe kruiden gekregen en bloesem druppels erbij omdat er weer het een en ander 'uit balans' was qua energie van verschillende organen. (lang en ingewikkeld verhaal) die krijgt hij nu dus ongeveer een week en qua jeuk en andere dingetjes die het net niet helemaal ok waren gaat het beduidend beter.
charmed schreef: Trillen is vaak een uiting van niet lekker zijn. Ik zou er toch even naar laten kijken als hij dat anders nooit doet.
hij doet het soms van spanning, maar zo de hele tijd heeft ie nog niet eerder gehad. voor zover ik zie/merk is er niets spannends aan de hand. (geen rumoerige toestanden ofzo in huis) Als het morgen nog zo is bel ik wel even naar de DA.
Door nienk
#2463903
hannabelgje schreef: Heb je hem getemperatuurd?
nee, dat niet. heb geen thermometer en dat zou uberhaupt in mn eentje  niet lukken ook. (6kilo kan echt verdomd moeilijk vast houden zijn, bij de DA hebben we doorgaans minstens 3 man nodig voor zoiets, niet dat ie bijt, maar hij wurmt gewoon net zo lang tot dat ie los is.) hij ligt nu al de hele avond rustig te slapen, maar als ie wakker is zie ik hem weer bibberen.
Door nienk
#2464139
inni schreef: Zou 't een reactie zijn op de medicijnen?
ik weet niet, dan is het wel een best heftige reactie. het lijkt nu minder, ik kijk het nog even aan en anders bel ik de DA. hij is wel gewoon tierig, wou net buiten enorm spelen zelfs. nou kan dat ook wel juist een teken zijn dat ie niet helemaal lekker is.
Door Envie
#2465541
Mijn Russeltje bibberde ook vrij snel al als hij niet op een dekentje lag. Hij lag dan op t vinyl te rillen. Als ik hem in zn mandje stuurde was t meestal wel over. Maar hou t in de gaten en succes met je hondje
Door nienk
#2465831
het was een paar dagen bijna weg, maar nu heeft ie het weer. ik bel morgen de DA, wil nou toch wel weten waar ie last van heeft!
Door nienk
#2465956
Mevroi Kruim schreef: Is Reus intact?
nope, Reus is gecastreerd. waarschijnlijk al toen hij behoorlijk jong was, als in, ik kreeg hem toen hij (naar ik gok) ongeveer 10 maanden was en toen was het al geruime tijd geleden.

hoezo? spanning van loopsteefje in de buurt oid?
Door Mevroi Kruim
#2467198
nienk schreef: nope, Reus is gecastreerd. waarschijnlijk al toen hij behoorlijk jong was, als in, ik kreeg hem toen hij (naar ik gok) ongeveer 10 maanden was en toen was het al geruime tijd geleden.

hoezo? spanning van loopsteefje in de buurt oid?
Ja, precies. Daar ken ik het bij mijn heren wel van. Maar dat is het dus niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door