Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2461271
nou nog 1 vraagje
jullie weten dat we vlooien in huis hebben/hoop hadden
ik ben iedere dag aan het kammen met een vlooien kan , maar ik haal niets meer van de katten af

niet dood niet levend

maar sidney de oudste blijft zich krabben en liggen , ze heeft kale plakken kale billen wondjes
kan dit nog een reactie zijn op de beten.
ze houd gewoon niet op.
kan ik dr iets tegen de jeuk geven ?
ze ziet uit als een geplukt schaap
Laatst gewijzigd door tycolaika op do 20 sep 2012, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#2461743
Ja, dat kan een reactie zijn op de vlooienbeten. En vergeet niet dat die vlo maar heel even op je kat hoeft te verblijven om te bijten en dan weer af kan stappen. Dat je er geen meer vindt betekent dus niet dat ze allemaal weg zijn. Een keer een beet kan dagenlang jeuk betekenen voor een allergische kat.

Er zijn wat alternatieve anti-jeuk spullen als Puur Jeuk die je zou kunnen gebruiken. Maar als de kat het echt heel erg te pakken heeft zou ik zelf voor iets reguliers gaan, iig voor korte tijd om hem de kans te geven te herstellen.
#2461764
Daar kun je mee beginnen, als dat werkt, prima! En als het niet werkt prednison van de da voor een korte tijd.
Ik heb een heel allergische kat gehad die zichzelf compleet kaal vrat van 1 vlooienbeet en echt helemaal gek werd van de jeuk, die kreeg prednison als dat zo was. Hij is evengoed nog 19 geworden. Jeuk is echt verschrikkelijk dus daar wil ik dan echt iets zinnigs aan doen.

Overigens ging het met Sjors ongelofelijk veel beter nadat we op barf waren overgegaan. Hij had heel soms nog wel eens een plekje maar vrijwel niet meer, terwijl er toch echt nog wel vlooien langskwamen af en toe. Het verschil was echt schokkend.
#2463024
je zou ook Puur huid kunnen probeen omdat die juist goed werkt bij reactie van buitenaf zoals door vlooien.
het bevat ook een verdunning juist van een vlo en huisstofmijt waardoor de kat een weerstand op gaat bouwen
je het nog eens navragen bij je dierenspeciaalzaak.

suc6!
#2463053
ik moest even wachten tot vandaag , ik had geen geld meer *schaam*
ma goed ik heb dr ook nu goed in de gaten kunnen houden en ze blijft likken , kan ik dat spul ook vandaag in een dieren speciaal zaak halen , of bij een dieren arts ? of ben ik verplicht het te bestellen ?
#2463161
Nou de doctor zegt druppels en zo helpt niet. Ze wil dr cortizoon geven schrijf het even zo weet niet hoe je het schrijft. Ze is 11 jaar wat zouden jullie doen ? Geven niet geven ben zoo bang dat r wat gebeurt. Ben echt bang voor dat spul :(
#2463483
nou we zijn bij de dieren arts geweest
ze wouden haar dus een spuitje laten zetten met cortisone , heb inmiddels opgezocht hoe je het schrijft hihi
maar heb aan gegeven dat ik eerst wou dat ze haar deden shecken
bloed afgenomen , en volgens de dieren arts was er niets aan de hand

dit waren dr scores van het bloed

1 bun 10.7 mmol/L
2 glu 6.4 mmol/L
3 alp under 50 lu/L
4 t-pro 60 g/ L
5 gpt 47 lu/ L
6 cre 110 umo l / L

ik weet nu eigenlijk al niet meer wat alles was , maar hij vertelde me hoe hoog en laag maximale de scores mochten wezen, en daar kwam ze nergens aan.
ik was op van de zenuwen , en dan vergeet ik meer dan de helft. dus ik vroeg me het bonnetje mee , en dacht gelijk , dan kan ik dat op het forum plaatsen :D

gelukkig is ze gezond ! nu hopen dat ze heel snel van de jeuk af is , en dat ze dr mooie vachtje weer terug krijgt
#2464260
pearlsofpassion schreef: Je moet de referentiewaarden voor deze tests weten, zonder ben je nog niets.
Die referentie's zijn licht verschillend tussen elk toestel en zelfs met elk nieuw lot reagens erop.
Maar goed, je kan er wel iets over zeggen.
Crea lijkt me normaal.

De rest weet ik echt niets van  :-[
moet je me ff uit leggen hoe je dit bedoeld ?
weet je ik was gewoon bang , om dr cortisone te laten zetten , en wou voor mezelf graag een test van de nier waardes en zo weten , voor ik dr wat zou laten spuiten en achteraf mss spijt van zou krijgen , vandaar dat ik het eerst heb laten prikken , haar bloed was in orde , dus kon ik makkelijker zeggen zet haar maar een spuitje
#2464433
Om te kunnen zien of de waardes goed zijn, te hoog of te laag, moet je weten wat de normale waardes zijn. Die heten ook wel referentiewaardes. En die verschillen per analyse-apparaat dus in principe moeten die er bij staan wil je kunnen zien of de waardes OK zijn.

Maar volgens jouw DA zijn de waardes goed, prima toch! En idd, cortison is geen snoepje maar een redelijk stevig medicijn dat je niet zomaar voor de lol moet inzetten. Maar jouw kat wordt gek van de jeuk, en dan kun je een gezonde kat best een niet te lange periode dit middel geven zonder dat dat schade aanricht.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door