Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#246248
Wij hebben vannacht de schrik van ons leven gehad :'(

Wij zaten met de visite in de keuken, en Max moest even naar de wc, en zag dat Belfi heel vreemd deed!

Hij heeft haar meteen op haar kleedje gelegd, want ze kon niet op haar pootjes blijven staan.
Ze ademde raar, en ze trilde en had geen controle meer over haar lichaam :'( Ik dacht echt dat ik gek werd!

Toen Max mij riep, ben ik op m'n knieën bij haar gaan zitten, en over haar hoofd gaan aaien, toen werd ze rustig!

Ik was helemaal over m'n toeren :'( en zij zat mij kusjes te geven of ze zeggen wou, doe maar rustig het komt wel goed!

Wat kan dit nou geweest zijn?
Ik heb eens ergens gelezen dat kip epelepsie op zou kunnen wekken bij honden die daar gevoelig voor kunnen zijn!
Is dat echt zo?

Ik zit ook nog te denken of ze niet verkeerd om aan het ademen was, want daar hebben ze ook wel eens last van, en dat ze mischien in paniek is geraakt! :-\

Ik ben zo vreselijk geschrokken, Belfi is echt mijn allessie!

Heeft iemand ervaring met dit soort van aanvallen?
Laatst gewijzigd door Ollie op zo 23 jan 2005, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#246253
kip kan epilepsie opwekken? das nieuw voor mij.

Jeetje wat zal je flink geschrokken zijn, als het nou weer gebeurd, probeer dan zelf zo rustig mogelijk te blijven, de kamer te verdonkeren (in dien het overdag gebeurd). Porbeer ook idd na te gaan, wat er die dag( of er vlak voor) gebeurd is, of wat ze gegeten hebben.

Hopelijk reageren Tannetje of Linda(Timmy) vandaag ook nog.

Hoe is het nu verder met jullie?
Door Lizzy
#246260
Jeetje, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent zeg! Maar kip epilepsie opwekken? Daar heb ik ook nog nooit van gehoord... En tja, je weet natuurlijk ook niet of het epilepsie was... En als het een epileptische aanval is geweest, dan moet er onderzocht worden of het primaire of secundaire epilepsie is geweest.

Over epilepsie bij honden kun je meer vinden op de site van Linda: http://www.epilepsiebijhonden.nl

Misschien niet onverstandig om toch even met je DA te gaan praten.
Door Truus
#246265
Wat een schrik Ingrid, Gedsie, het is nu raden wat het geweest is he :-\. Het kan, en ik hoop dat het eenmalig is. Misschien i.d.d een soort Hyperventilatie.
Laten we maar duimen dat dit zo is en sterkte, voor Moos een knuffel.
Laatst gewijzigd door Truus op zo 23 jan 2005, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#246267
Jolly schreef: kip kan epilepsie opwekken? das nieuw voor mij.

Jeetje wat zal je flink geschrokken zijn, als het nou weer gebeurd, probeer dan zelf zo rustig mogelijk te blijven, de kamer te verdonkeren (in dien het overdag gebeurd). Porbeer ook idd na te gaan, wat er die dag( of er vlak voor) gebeurd is, of wat ze gegeten hebben.

Hopelijk reageren Tannetje of Linda(Timmy) vandaag ook nog.

Hoe is het nu verder met jullie?
We waren echt heel bang :'(

Ja ik weet dat ik rustig moet blijven in zo'n geval, maar zoals de meesten van jullie weten.. hebben wij deze 3 bulletjes helemaal zelf groot gebracht. En we hebben met Belfi een hele speciale band! Dus het was voor mij echt paniek!
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat kip epeleptische aanvallen kon veroorzaken :-[volgens mij ben ik aan het gek worden :-\

Met ons gaat het wel weer, dank je!

Ik ben soms heel erg bang om haar te verliezen :'(
Door Ollie
#246269
Lizzy schreef: Jeetje, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent zeg! Maar kip epilepsie opwekken? Daar heb ik ook nog nooit van gehoord... En tja, je weet natuurlijk ook niet of het epilepsie was... En als het een epileptische aanval is geweest, dan moet er onderzocht worden of het primaire of secundaire epilepsie is geweest.

Over epilepsie bij honden kun je meer vinden op de site van Linda: http://www.epilepsiebijhonden.nl

Misschien niet onverstandig om toch even met je DA te gaan praten.
Ik weet idd niet of het epelepsie was, maar er schiet van alles door je hoofd :-\

Ik ben er nu toch sterker aan te denken dat ze verkeerd om aan het ademen was, en normaal als we dat horen of zien knijpen we ze even de neus dicht.
Maar we hadden het niet gehoord of gezien, dus mischien is ze in paniek geraakt ofzo!
Door gonny
#246287
ach wijffie!!! da's schrikken!!! knuffel voor jou en Belfi :-*
Door Timmy
#246295
Voor zover ik uit je bericht op kan maken, is er dus geen bewustzijnsverlies geweest, maar daar is ook niet altijd sprake van bij epilepsie (maar wel vaak). Echter de combinatie "raar ademen" en "bul" doet mij een beetje denken aan een syncope, misschien door een kortdurend tekort aan zuurstof.
Hou haar voorlopig even in de gaten. Als het vaker gebeurd moet je even langs je dierenarts gaan. In ieder geval heb ik nog nooit gehoord dat kip epileptiforme aanvallen opwekt; ik denk dus niet dat je daar over in hoeft te zitten. Wel zijn er (weliswaar uiterst zelden) honden met epilepsie die slecht op alle soorten vlees reageren (waarschijnlijk de eiwitten) en het beter doen op een vegetarisch dieet. Maar zoals ik al zei: dat komt zelden voor (heb het zelf nog maar 1 keer gezien bij een hond).

Gr.
Linda
Door Ollie
#246296
Timmy schreef: Voor zover ik uit je bericht op kan maken, is er dus geen bewustzijnsverlies geweest, maar daar is ook niet altijd sprake van bij epilepsie (maar wel vaak). Echter de combinatie "raar ademen" en "bul" doet mij een beetje denken aan een syncope, misschien door een kortdurend tekort aan zuurstof.
Hou haar voorlopig even in de gaten. Als het vaker gebeurd moet je even langs je dierenarts gaan. In ieder geval heb ik nog nooit gehoord dat kip epileptiforme aanvallen opwekt; ik denk dus niet dat je daar over in hoeft te zitten. Wel zijn er (weliswaar uiterst zelden) honden met epilepsie die slecht op alle soorten vlees reageren (waarschijnlijk de eiwitten) en het beter doen op een vegetarisch dieet. Maar zoals ik al zei: dat komt zelden voor (heb het zelf nog maar 1 keer gezien bij een hond).

Gr.
Linda
Nee ze is niet buiten bewustzijn geweest!

Wat jij zegt over die ademhaling, en zuurstof te kort lijkt mij dus het meest voor de hand liggende op het moment! Het is vergelijkbaar met hyperventilatie (heb ik zelf ook last van gehad) we kregen de indruk dat ze daardoor ook weer wat duizelig was.
Het heeft enkele minuten geduurd, toen ik bij haar op de grond ging zitten en haar over haar koppie aaide werd ze rustig!

Daarna knapte ze heel snel op, en was ze ineens weer heel blij en vrolijk!
Door danielle1980
#246320
:o
och wat zul je geschrokken zijn zeg :(
ik hoop voor je dat t niets erg was.
minx (mijn bull)
heeft wel eens adem te kort,vooral als ze heel druk bezig is geweest en dr rust niet neemt ::)
dat raakt ze ook helemaal gestrest :(
gelukkig ben ik er dan meestal bij,
want weet niet of het anders erger zou worden.
misschien dat t dat wel is,
want ja een bull komt t toch wel sneller voor :(
Door Ollie
#246338
danielle1980 schreef: :o
och wat zul je geschrokken zijn zeg :(
ik hoop voor je dat t niets erg was.
minx (mijn bull)
heeft wel eens adem te kort,vooral als ze heel druk bezig is geweest en dr rust niet neemt ::)
dat raakt ze ook helemaal gestrest :(
gelukkig ben ik er dan meestal bij,
want weet niet of het anders erger zou worden.
misschien dat t dat wel is,
want ja een bull komt t toch wel sneller voor :(
Zorgen kinderen zijn het! :-\

Belfi is niet zo gauw gestrest, maar ik denk dat ze verkeerd ademde, en duizelig werd en daardoor in paniek raakte!

Gelukkig waren we erbij!
Door danielle1980
#246360
Ollie schreef: Zorgen kinderen zijn het! :-\

Belfi is niet zo gauw gestrest, maar ik denk dat ze verkeerd ademde, en duizelig werd en daardoor in paniek raakte!

Gelukkig waren we erbij!
ja gelukkig wel. :D
je schrikt je echt helemaal rot :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door