Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2461328
Er begint me ineens iets op te vallen: normaal voer ik Xerox rond 7.30 uur 's ochtends 200 gram en rond 16.30 uur nog eens 900.

Op maandagavond hebben we altijd training, dus dan krijgt hij zijn grote maaltijd pas rond 22.00 uur. De volgende ochtend pak ik het 'normale' ritme weer op, dus ontbijt rond 7.30 uur. Net begon hij ineens helemaal te kwijlen, slikken en rondjes te draaien en wil steeds naar buiten om gras te eten. Na even nadenken kom ik tot de conclusie dat ik dit al een paar keer eerder heb meegemaakt de ochtend na training.

Zou het kunnen zijn dat de maaltijden elkaar te snel opvolgen en dat ik de ochtend na de training later zou moeten voeren?
Door Boutje
#2461799
Ik heb eerder problemen als ik zoals aangeraden wordt maar 1 keer per dag voer.
Misschien gewoon uittesten wat er gebeurt als je later voert?
Beloon je gedurende de training ook met voer?
Ik geef op een trainingsdag ook vaak pas om 22 uur en dan opnieuw om 7 uur maar heb hier geen problemen mee.
Door orinake
#2462278
Kwijlen omdat je te snel op elkaar voert denk ik niet...
Ik zou eerder denken dan van het te laat voeren...
Je hond krijg om 22u eten... tegen 22u15-22u30 klaar met eten nog een laatste plasrondje en tegen 23u30 slapen?
Nadien valt je hond stil... Zijn maag werkt dan ook trager dus ik zou dan denken dat die maag niet leeg is?

OF
weet je ook wat je die keren gevoerd hebt? Misschien is het iets waar zijn maag meer werk mee heeft waardoor hij wat meer last heeft?
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2462301
Hmm lastig... Ik voer hem dan om 22u en daarna springt hij meteen op bed om te gaan slapen. Als we thuiskomen van training doen we het plasrondje en daarna dus naar binnen, eten en slapen.

Op de dag van training voer ik een volledige konijnenmaaltijd...
Door orinake
#2462381
Xerox schreef: Ik denk dat je daar een hele goede hebt! Kan ik dan misschien toch om 16.30 uur normaal voeren (900 gram) en om 20.15 uur naar training gaan?
ja hoor. Dat moet zeker goed komen.
Door BlissSpirit
#2462471
Xerox schreef: Ik denk dat je daar een hele goede hebt! Kan ik dan misschien toch om 16.30 uur normaal voeren (900 gram) en om 20.15 uur naar training gaan?
Yep, dat zou ik ook proberen  ;)
Zit tijd zat tussen en bij de training die jullie doen loopt hij geen uur te rennen  ;)
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2462768
Wat ik heb begrepen, is dat een hond juist verteert als hij slaapt. Daarom geef ik Duke ook altijd na zijn avondronde. Ontbijt ook om uur of tien. Dus 12 uur ertussen. Meestal botwerk in de avond.
Door BlissSpirit
#2468883
Xerox schreef: Oke, ga ik dat proberen!

@ BlissSpirit: hehe nee en Xerox is de oude sok van de groep duss...  ::)
Ahhhhhhhhhhhhh ouwe sok is hij zeker nog niet  :-*
Heb je het al geprobeerd en hoe ging het?
Door Staftime
#2469098
Naomi M. schreef: Wat ik heb begrepen, is dat een hond juist verteert als hij slaapt. Daarom geef ik Duke ook altijd na zijn avondronde. Ontbijt ook om uur of tien. Dus 12 uur ertussen. Meestal botwerk in de avond.
Logischerwijs zou je dat wel denken, want een wolf moet werken voor zijn voedsel, en als hij dan gegeten heeft gaat hij rusten.
Dus in principe verwacht je dat dit ook zo zou moeten zijn bij een hond.
Maar niet elke hond is hetzelfde, en ik kan me zo voorstellen dat sommige honden juist last hebben van slapen met een volle maag?
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2469200
Afgelopen maandag heb ik gewoon gevoerd om 16.30 uur en om 20.15 uur begon de training. Nergens last van gehad, dus ik denk dat ie inderdaad niet goed kan tegen slapen met een volle maag, ofzo..?
Door BlissSpirit
#2469625
Xerox schreef: Afgelopen maandag heb ik gewoon gevoerd om 16.30 uur en om 20.15 uur begon de training. Nergens last van gehad, dus ik denk dat ie inderdaad niet goed kan tegen slapen met een volle maag, ofzo..?
Super dat hij nu nergens last van heeft gehad. Houden zo  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door