Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lil
#246221
Een vraagje ik heb hier een kat die heeft constant honger en dat vind ik echt zielig. Ik kan haar niet meer voeren want dan wordt ze echt dik (ze is eindelijk afgevallen). Mag ik haar gewoon meer groenten geven want dat eet ze gewoon op.Moet ik de groeten dan rauw geven of koken, zodat er ook geen voedingsstoffen meer inzitten?
Door Lizzy
#246225
Ik vraag me af of ze de groente uberhaubt zal eten...? Ik zou groentes rauw geven, net als bij honden. Overigens weet ik niet wat ze eet, maar onze Snuf miauwde ook zo en ik ben haar meer gaan voeren maar ze is niks aan gekomen. En tegenwoordig geef ik haar ook wel eens een kippenvleugel extra (ja ja, die eet ze tegenwoordig). Daar is ze lekker mee bezig, kan ze zich lekker op uitleven, wordt ze niet echt dik van en heeft ze toch ook wat te knagen.
Door Lil
#246228
groenten eet zij gewoon op, ze jat echt alles wat ze tegen komt, zelfs spaanse pepers en dergelijke. Ik was alleen bang dat de verhoudingen niet meer kloppen als ik meer rauwe groente ga voeren.
Door Lizzy
#246247
Nou, je kunt haar misschien wel wat extra geven hoor, dus zonder andere dingen in mindering te brengen. Hoewel ik zelf (geloof ik) zou opteren om toch een vleesbotje extra te geven.
Door Lil
#246250
ik ga gewoon proberen om een extra vleesbotje te geven, als ze dikker wordt, dan kan ik nog altijd minderen.

Bedankt voor de reacties!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door