Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door nanky
#2459084
Joris onze oude kater poept en plast altijd op de kattenbak binnen.
Nu heb ik al een dag geen poep in de bak gevonden. Hij plast wel.
Zijn buik is ook dikker en harder dan normaal, hij laat zich het KVV goed smaken :D
Maar vanavond wilde hij niet eten, dus ik denk dat hem wat dwars zit.

Is dit bekend bij jullie en wat kan ik er nu aan doen :-\
Door Martine-Tom
#2461046
Opzich niet zo heel ongewoon, hier slaan ze ook wel eens een dagje over, Freud ook wel eens 2  ::)
Maar die hebben dan geen klachten dus geloof ik het allemaal wel, als ik klachten zou merken zou ik denk ik mijn da ff bellen...
#2461160
martine-tom schreef: Opzich niet zo heel ongewoon, hier slaan ze ook wel eens een dagje over, Freud ook wel eens 2  ::)
Maar die hebben dan geen klachten dus geloof ik het allemaal wel, als ik klachten zou merken zou ik denk ik mijn da ff bellen...
Ja, dat wou ik ook zeggen, mijn katten poepen gemiddeld eens in de 2 dagen als ik de bakken bekijk. Maar voor hun is dat volledig normaal en ze hebben nergens last van.

Het hangt ervan af hoe erg de klachten zijn. Als het alleen een beetje een harde buik en hij is verder nog wel speels, zou ik het even met olie, haarbalpasta, vaseline of isogel proberen. Bij ziek naar de dierenarts.
#2461834
Hij is weer in zijn ritme, alleen poept hij beduidend minder, vandaag zag ik voor 't eerst weer een mooi worstje in de bak liggen. ;D
Bedankt voor jullie adviezen. Zo weet ik wat laxerend werkt: vette vis, olie..
#2461963
Tip van de dag
;)
een andere optie is spijsvertring van PUUR het bevat ook nogeens probiotica die darmflora weer in balans brengt het is ook psyliumvezel zowel bij diaree als verstopping werkt goed alleen let wel op bij verstopping ruim voldoende vocht erbij geven want anders wordt het juist erger. Vezel maakt ontlasting wel soepeler maar wel met voldoende vocht dus. Voordeel dat het natuurlijk product  geen kleurstoffen of onnondige toevoegingen bevat. 

gr Whisker
Door job
#2462445
op advies van de da geef ik mijn oude poes elke dag een halve theelepel ongezouten roomboter.
Want bij die oudjes kan de stoelgang inderdaad trager worden
en bij haar heeft dat al 3 x tot gesprongen anaalklieren geleid.
Door de roomboter blijft haar ontlasting lekker zacht.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door