Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nanky
#2459074
Ik ben met Emmy ongeveer twee weken geleden overgestapt op KVV.
Ze heeft een tijdje lang erg harde keuteltjes gehad, maar daar had ze volgens mij geen last van.
De laatste dagen poept ze nauwelijks meer, hele kleine echt summier kleine hoopjes (kan in een theelepeltje). Nu is het niet super hard meer.
Moet ze niet extra ballast stoffen voor de darmen krijgen?

Ik geef allerlei merken en prooidieren KVV, KVV met vis, af en toe een eendennek erbij, eens per week een rauw eitje.
Door nanky
#2459200
Emmy is een mix spaniel/pekinees en een deel onbekend. Ze is 35 cm, 9 kilo, 8 jaar (geschat).

Ze eet KVV van Barfmenu, Naturis, Carnibest, Lotgering.
Af en toe geef ik een Barfhapje: eendennek. En ze krijgt een eigen gemaakte groetenmix.

Ze eet eens per dag.
Eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat ze verstopt zit, maar dat ze gewoon té weinig poept.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2459201
hier poepen ze ook niet veel ....past alleen niet op een theelepel  :biggrin2:
zolang ze poept is er niets aan de hand ;)
(blijkbaar verteerd ze veel)
Door Lizzy
#2459334
Als ze niet verstopt is: niks aan de hand. En er is niet zoiets als te weinig poepen. Meestal zijn wij mensen met honden op brokken gewoon gewend aan enorme hopen. Ik zie soms uit kleine hondjes hopen komen die mijn honden (dalmaten) echt niet produceren!
Door Lil
#2459478
Lizzy schreef: Als ze niet verstopt is: niks aan de hand. En er is niet zoiets als te weinig poepen. Meestal zijn wij mensen met honden op brokken gewoon gewend aan enorme hopen. Ik zie soms uit kleine hondjes hopen komen die mijn honden (dalmaten) echt niet produceren!
Ik heb als vergelijking een 7 kg hondje en die legt op barf/kvv toch de helft van mijn herders (ze doet het wel maar 1 keer per dag). Nu is elke hond anders.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2460556
Mijn jongste border (15 kg) poept ook niet veel, denk dat het van haar makkelijk op een eetlepel past wat ze per dag poept.
Daarintegen poept Darky (20kg) zeker 2x zoveel.
Van Djilly weet ik het niet, die probeert er elke wandeling minimaal 1 knikker uit te persen, maar veel meer dan een eetlepel/ groente lepel zal het niet zijn.
Door nanky
#2461808
Het scheelt dat je ervaringen kunt delen ;D, ik maar me er al minder zorgen om.
Ik dacht altijd dat het voor de darmen wel heel belangrijk is dat ze wat te doen hebben.
Door Lil
#2461816
nanky schreef: Het scheelt dat je ervaringen kunt delen ;D, ik maar me er al minder zorgen om.
Ik dacht altijd dat het voor de darmen wel heel belangrijk is dat ze wat te doen hebben.
De darmen hebben te doen wat ze moeten doen: het verteren van voedsel dat ze in de natuur ook zouden krijgen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2463608
Eerlijk gezegd ben ik hier nu ook een beetje opgelucht, want Duke poept ook erg weinig laatste tijd. Klein drolletje per keer. Wel 2 keer per dag meestal. Maar is dus normaal.
Door Celicaatje
#2463672
Dit is herkenbaar. Onze herder heeft nauwelijks ontlasting, ook niet elke dag. Terwijl de kleine hondjes dit wel hebben en in verhouding ook meer. De herder is speels en actief in tegenstelling tot de rest die ook wat ouder zijn.
De verbranding zal dan ook meer aanwezig zijn vermoed ik waardoor er minder ontlasting is. Maar ik heb me ook wel eens afgevraagd of het normaal is. Hoe dan ook ze blaakt van gezondheid en activiteit, dat zit wel goed dan denk ik...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door