Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#245836
Mijn hond heeft de laatste tijd weinig eetlust. 'S ochtends eet hij niet. 's avonds gelukkig wel, maar nu zei mijn dierenarts dat dit door zijn hormonen kon komen, dus dat hij te hitsig is. Ik heb hem toen chemisch laten castreren en idd hoor hij at echt iedere keer zijn bakje leeg en wilde eigenlijk nog meer. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand een andere oplossing dan een chemische castratie. Ik vind dat nl niet iets dat je kan blijven doen. Daar zit volgens mij heel veel troep in.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#245856
Hop, leuk, maar dat is ook maar een tijdelijke oplossing.
Als die echt continu zo oversexed is zou ik toch een castratie overwegen. Als het slechts om periodes gaat dat er loopse teven in de buurt zijn dan kunnen middeltjes als hop en/of prodier geslachtsdrift wel uitkomst bieden.
Door Laura2004
#245872
Het is echt al een tijdje aan de gang en als hij nou brokken zou eten dan zou ik me niet zo'n zorgen maken, maar hij barft en dan ben ik toch al gauw bang dat hij wat te kort komt. Ik weet trouwens niet of hop wel helpt bij hem, want de chemische castratie was na twee weken bij hem ook al uitgewerkt en normaal duurt het zes weken.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#246036
Ik vind het een beetje drastische maatregel om je hond chemisch te laten castreren omdat ie niet eet.
Je schrijft zelf dat ie 's avonds wel eet, dan voer je hem toch 1x per dag?
Een hond loopt niet zo heel gauw tekorten op hoor. En anders idd de hop maar eens proberen of Prodier geslachtsdrift ;).
Door oebaya
#246163
Krijgt je hond niet gewoon te veel eten en eet hij daarom alleen 's avonds. Door castratie, dus ook chemische, neemt de eetlust altijd toe. Ik zou dus of 2x per dag voeren en over het totaal minder of alleen 's avonds en dan kijken hoe het met gewicht en alles gaat. Als er geen loopse teven in de buurt zijn, je schrijft daar niets over, dan is hitsigheid vast niet de oorzaak. En anders gaat hij wel weer eten als die loopse teven niet meer loops zijn.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Binno
#246168
Daar zat ik ook al aan te denken.
Ik zou zeker niet meteen de hond laten castreren en eerst andere dingen proberen en uitzoeken of hitsigheid wel de echte reden is van het minder willen eten.
Snow, ons maltezertje, is gecastreerd maar telkens Binno loops staat laat hij toch een paar dagen 's morgens zijn eten staan, 's avonds eet hij dan meestal wel. Ik merk geen verschil met onze niet gecastreerde reu op dat vlak.
Door Ineke
#246187
Ik heb het op dit moment met Mufasa. Hij is nu ruim 2 jaar. Staat al 1,5 uur voor we naar buiten gaan te loeien dat hij NU naar buiten wil en eet net genoeg om niet om te rollen.
Loopt de hele dag Bas te zieken en wil steeds rijden. Buiten is het alleen maar tevenluchten opsnuiven en hij doet behoorlijk lelijk naar andere reuen.
Tja, wat wil je: kleine jongens worden groot.

Hij zou 1500 gr vlees mogen hebben, maar er gaat net 500 gr naar binnen. Voor een kippenpoot trekt hij zijn neus op ::)

Heeft hij even pech. Als hij niet wil eten heeft HIJ toch een probleem? Ik haal nu dan ook maar 500 gr vlees uit de vriezer. Als hij weer trek krijgt merkt ik het wel.

Dit is ook een leeftijd dat veel honden worden herplaatst, omdat ze behoorlijk lastig zijn in ALLES. Even doorbijten. Gaat vanzelf weer over.

Castreren is wel erg definitief en het hoeft zeker niet de oplossing te zijn.
Door Laura2004
#246251
Ik vond zo'n chemische castratie niet echt drastisch, want hij was zes kilo afgevallen en had twee weken bijna niks gegeten.
Vandaag heeft hij gelukkig weer wel goed gegeten. Daarbij komt nog dat hij al fel is naar andere reuen en de laatste tijd liep hij al met zijn haren overeind de deur uit en helemaal opgefokt en alleen maar bezig met alle geurtjes in het gras. En bij alle teefjes rijden zelfs gesteriliseerde teefjes.
De dierenarts zei dat het aan zijn hormonen lag en ik dacht als ik hem chemisch laat castreren en hij heeft nog steeds geen trek dan is hij misschien ziek.
Door Laura2004
#246254
Maar maak je maar niet druk hoor ;) ik ga hem zeker niet herplaatsen. Ik ben wel wat gewend. Hij is nu echt lief in vergelijking met een jaar geleden. Ieder ander had hem al lang weggedaan.
Door Ineke
#246367
Laura2004 schreef: Maar maak je maar niet druk hoor ;) ik ga hem zeker niet herplaatsen. Ik ben wel wat gewend. Hij is nu echt lief in vergelijking met een jaar geleden. Ieder ander had hem al lang weggedaan.
Dat bedoel ik dus.
Sommige 'hondenliefhebbers' doen hun hond weg als ze iets te lastig worden.
De echte liefhebbers bijten door.
Het zijn nu eenmaal geen guppy's ;D

Die eten trouwens ook niet zo veel.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#246418
Laura2004 schreef: Ik vond zo'n chemische castratie niet echt drastisch, want hij was zes kilo afgevallen en had twee weken bijna niks gegeten.
Vandaag heeft hij gelukkig weer wel goed gegeten. Daarbij komt nog dat hij al fel is naar andere reuen en de laatste tijd liep hij al met zijn haren overeind de deur uit en helemaal opgefokt en alleen maar bezig met alle geurtjes in het gras. En bij alle teefjes rijden zelfs gesteriliseerde teefjes.
De dierenarts zei dat het aan zijn hormonen lag en ik dacht als ik hem chemisch laat castreren en hij heeft nog steeds geen trek dan is hij misschien ziek.
Maar dit vertelde je niet in je eerste bericht ;).
In jouw eerste bericht heb je het over een hond die weinig eetlust heeft, maar gelukkig 's avonds wel eet. En in dat geval vind ik chemische castratie een beetje drastische maatregel ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door