Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#246159
Hallo allemaal.

Het gaat vrij goed met Bumper op de Duck Pancreas.

Alleen blijft hij vind ik te vaak poepen.

Hij poept zo'n 6 a 7 keer per dag.

Afgelopen nacht ook weer, hij is er om 12 uur voor het laatst uit geweest, word ik om kwart voor 3 wakker geblaft dan begint hij eerst te blaffen en dan heel zielig te piepen, ik ben er uit gegaan en hij ging meteen poepen en daarna meteen weer slapen.
Maar 3 uur later was het weer precies hetzelfde, om 6 uur weer hetzelfde ritueel.
Ik heb hem van de week een keer laten blaffen en piepen met het gevolg dat hij in zijn bench gepoept had, en dat vind ik zo zielig.
Dus wat kan ik nog veranderen ?
De poep is gelukkig redelijk tot goed, dus dat gaat de goede kant op.

Hebben jullie nog tips, hij krijgt nu 3 keer per dag eten en hij is nu bijna 15 weken.

Wim
Door Maaike_L
#246161
Na al zijn problemen zou ik dit denk ik even voor lief nemen. Hem even de tijd geven hiermee. Dat zijn ontlasting nu goed is is al heel wat. Blijft het dan een maandje goed en moet hij dan nog zo vaak, dan zou ik weer eens gaan nadenken over of je iets gaat en kan doen.
Maar nu weer gaan experimenteren lijkt me even niet verstandig.

Ik weet hoe vervelend het is. Onze hond had als pup de ene darminfectie na de andere en de eerste maanden dat we haar hadden waren de nachten voor ons dus ook vreselijk kort. Maar uiteindelijk is dat goed gekomen, dus zet nu even door.
Door Lizzy
#246227
Ik denk dat hij zijn eten mogelijkerwijs nog steeds niet echt goed verteerd.... Geef je al die verteringsenzymen van Tannetje? Is de hoeveelheid poep ook groot?
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 23 jan 2005, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#246241
Ik merk bij mijn honden heel duidelijk dat als ik ze teveel te eten geef dat ze het blijkbaar niet helemaal goed opnemen. Ze gaan dan allebei buiten proportie veel poepen. Verder poepen pupjessowieso vrij veel vind ik. Mijn volwassen hond poept 2x per dag en als ze veel eet 3x per dag. Mijn pup van 16 weken poep bij de eerste ochtendronde en dan na iedere maaltijd. Dus 4x per dag.
Door wimk
#246243
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat hij zijn eten mogelijkerwijs nog steeds niet echt goed verteerd.... Geef je al die verteringsenzymen van Tannetje? Is de hoeveelheid poep ook groot?
[/quote]

Nee want ze had ze nog niet binnen, ik hoop ze eind deze week op te mogen halen.
Ik geef alleen duck pancreas.
Door K@rin
#246261
Het is heel normaal, dat puppen vaker poepen dan een volwassen hond.
Zeker NA iedere maaltijd.
Doordat de spijsvertering nog niet optimaal is bij Bumper, zal hij misschien vaker moeten poepen.
Ik zou nog wat geduld hebben, zeker nu de ontlasting steeds beter wordt !!
Door Nelly
#246284
Andor is nu 17 weken oud, eet 3 x per dag, en poept ook 3 x per dag; mooie, vaste keuteltjes ;D 's Nachts houdt hij het al vol van ca. 23.45 u. tot ca. 08.00 u. 8)
Door danielle1980
#246317
ik denk dat je even wat geduld moet hebben.
onze pups poepte eerst ook heel veel en vaak.
nu poepen ze max 3 keer per dag een klein beetje. ;)
Door sandra1
#246337
Ten eerste wat goed dat zijn ontlasting beter is. Ik zou hier voorlopig even mee door gaan. Zijn darmen moeten nu even tot rust komen en inderdaad pups poepen best vaak.

Sandra
Door Marion
#246385
En anders maak je een puppieren o.i.d. met in een hoekje een krant waar hij 's nachts op kan poepen ;)
Door tieneke
#246410
[quote="Marion"]
En anders maak je een puppieren o.i.d. met in een hoekje een krant waar hij 's nachts op kan poepen ;)
[/quote]
Zou de pup zo niet leren dat hij MAG poepen ;)
Grote kans dat hij zijn bench dan blijft volschijten...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#246521
[quote="gonny"]
wat is een puppieren???? ???
[/quote]

Een puppy-ren ;). Zoiets dus:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nitus op zo 23 jan 2005, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#246810
[quote="Nitus"]
Een puppy-ren ;). Zoiets dus:

Afbeelding
[/quote]woehahahaha ik las het echt hélemaal verkeerd!!! ik zit hier vreselijk te lachen!!! ;D ;D
ik las dus iets van pup-pieren snappie???? ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door gonny op ma 24 jan 2005, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#246828
[quote="gonny"]
woehahahaha ik las het echt hélemaal verkeerd!!! ik zit hier vreselijk te lachen!!! ;D ;D
ik las dus iets van pup-pieren snappie???? ;D ;D ;D
[/quote]
nee ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door