Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door MiepMiep82
#2460192
Hoi Iedereen,

Nu heb ik al wat mooie vleesjes en heb ik een poging gedaan om menu's samen te stellen.
Graag jullie meningen of ik goed begin.
Het zijn al 9 menu's als ik meer soorten heb zal er meer variatie komen.
De 10 % rest zal groente en fruit worden, ik moet nog even een goed adresje zien te vinden waar ik dit kan halen.
De 15% is orgaan en zal een beetje 50/50 worden.

Ook een vraagje: Vallen kippenmagen ook onder de pens?

50% Geitenvlees met been
25% Geitenvlees
15% Lamstong/Runderhart
10% Rest


50% Runderstrot
25% Kipsnippers
15% Lamspens/ Kiporgaan
10% Rest


50% Eendenkarkas
25% Rundvlees
15% Runderpens/ Konijn orgaanmix
10% Rest


50% Botmix Kip/Eend
25% Paardenvlees
15% Lamspens/ rundorgaan
10% Rest


50% Kipkarkas
25% Geitenvlees
15% Lamspens/ Lever lam/geit
10% Rest


50% Lamstaart
25% Kipsnippers
15% Runderpens/ runderhart
10% Rest


50% Konijn(goed bevleesd) /Kipkarkas
25% Geitenvlees
15% Konijn orgaanmix/ Lamstong
10% Rest


50% Zalmkoppen
25% Rundvlees
15% Runderpens/ rundernier
10% Rest


50% Kipkarkas
25% Paardenvlees
15% Lamspens/ Kiporgaan
10% Rest
#2460679
Ziet er prima uit hoor. Voldoende afwisseling In diersoorten. Kippemaagjes valt niet onder pens maar onder orgaan overig. Met als long, ballen, hersens...
Rundernier zou ik alleen geven als deze echt super biologisch is anders zou ik kiezen voor konijnennier of la snier. Deze bevatten minder afvalstoffen dan rund.

En hou rekening dat lamsstaart voor de helft uit vet bestaat... Ik wist dit ook niet en bestel deze nooit meer. Wat vet rpima maar van de lamsstaarten gooi ik zeker een derde in de prullenbak...
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2460693
persoonlijk zou ik dit menu iedere dag een gedoe vinden met mijn dames , maar dat is ieders keuze....
zelf zou ik 1dag pens en 1 dag vismenu in de week invoeren , en de andere dagen vleesbot/orgaan of spiervlees/ orgaan of vleesbot/spiervlees
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2461005
Ziet er goed uit.
Ik tel runderstrot altijd bij spiervlees, omdat er kraakbeen inzit en geen bot en dat is qua voedingswaarde geen bot.
Zelf geef ik de volwassen honden niet "compleet" per dag. Ik vind het leuker om een pens van 1 kilo aan een stuk te geven bijv. Of een lekker giga zalm (moeten ze wel wat gewend zijn).
Alleen overig orgaan geef ik nooit combiloos
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door