Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2457489
Ik heb even een vastloper. Na een tijd diarreeproblemen gaat het echt wonderbaarlijk goed. Ik heb een tijd kvv met gekookt water gevoerd in 1 smaak, daarna steeds minder water en daarna gewoon alleen kvv. Toen smaak voor smaak toegevoegd en zo zijn er een paar diersoorten die niet goed lijken te gaan. Toen af en toe een vleesbot met spiervlees dag gaan houden zonder orgaan, en nu zijn we bezig met orgaan toevoegen.
De volgende stap wordt vis, maar ik lees dat sommige mensen vis als percentage in hun menu voeren en anderen bijvoorbeeld zalmkarkas als vleesbot voeren. Gezien ons schijterijverleden wil ik niet zomaar wat proberen, vandaar de vraag wat is wijs???
#2457496
Ik heb hier 1 zalmdag per week,1 hond krijgt de kop en de andere de zalmrug.
Daar doe ik verder niets bij en dat gaat prima.
Orgaan,spiervlees en vleesbot verdeel ik over de rest van de week.
Ik heb ooit geprobeerd om zalmfilet als spiervlees te geven maar daar krijgen ze wel diarree van.
#2457507
Als ze hier zalmkop krijgen geef ik daar niets bij (of soms een runderoor gehoorgang voor de extra/lekker) maar als ze hier alleen een zalmrug krijgen dan geef ik ze extra spiervlees erbij omdat Daan anders heel moeilijk kan poepen.
#2459432
Als ik het goed begrijp hebben dus veel mensen een 'visdag'??
Rekenvoorbeeld:  vis: 10% van het weekmenu: 500 gram/ dag/ x 7dgn in de week = 3500 gr. 10% = 350 gram vis/ week.
Als ik dan in het kader van diarree 1 dag inlas met:
350 gram zalmkarkas met 150 gram vleesbot (een eendennek oid), ben ik dan in de goede richting?
#2459669
Ik zelf geef de honden 250 gram per dag en ze krijgen dan een halve zalmkop van ongeveer 250 a 300 gram dan let ik niet op een grammetje minder of meer.

Zo ook met pens die krijgen ze dan de andere week en dat zal ook wel eens iets meer zijn.......
#2460079
Laura; kan ik dan zonder rekening met percentages te houden gewoon een sardientje toevoegen aan de maaltijd?? Sorry voor alle vragen maar heb zoveel stront geruimd dat ik errug bang ben voor overspannen darmen.
#2460828
Monique77 schreef: Hou er wel rekening mee dat honden van sardientjes ook flink aan de race kunnen gaan !! Bij iets nieuws introduceren (zeker bij vis) blijft het afwachten hoe de hond het erop doet.
Tja en daarom ben ik er ook zo bang voor en hoopte ik te beginnen met iets waarvan mensen aangeven dat hun hond er harde ontlasting van krijgt, met name ook omdat ze nu ook een redelijk hoog percentage vleesbot krijgt. Had nu het lumineuze idee.....hoop ik, en wil een klein deel van het vleesbot door een klein stukje zalmlijf te vervangen, is dat mss een slimme??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door