Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bob
#24567
weet iemand wat dat betekent?
hij heeft nooit gesmakt,maar zins kort valt het ons op dat als hij ligt, soms met ogen open of soms dicht ,ligt te smakken.
wij vinden het heel vreemd nog nooit gezien bij hem.
hij doet het niet altijd. ???
ik hoop dat het niet iets ernstigs is. alvast bedankt voor jullie reacties
Door Lizzy
#24569
Doet hij dit toevallig net na het eten?

Hoe is het gebit van de hond? Helemaal in orde? Heeft hij meer speeksel dan normaal?

Groetjes, Lizzy
Door geer
#24596
Saar doet dat ook, die ligt soms prinsheerlijk een paar minuten "droog te smakken"... Wat ik wel weet is dat Saar vrij snel last krijgt van lipplooi-eczeem (dan gaan die plooien aan de onderkant van haar bek ontsteken) en af en toe heb ik het idee dat het daar door komt... Kijk eens goed naar de bek, stinkt het, is het rood, jeukt je hond eraan?? Misschien kan het daar door komen....
Door bob
#24618
hoi allemaal bedankt voor jullie reacties,zijn tanden poets ik regel matig en zo af en toe krijgt hij een kluif van bonzo om zijn tanden schoon te houden,hij kauwt alleen daar op.
verder poets hij zijn bek schoon na het eten, ik heb gekeken en ja hoor toch zijn bekje tussen de plooien dus ik zal die met gekookt water schoon maken en met wat betadine erop doen,of vaseline?
tanden zijn nog schoon.verder kan ik niets bespeuren.
ik ben benieuwd of het helpt .
groetjes dieren vrienden astrid
Door Lupa
#24627
1 van mijn honden smakt ook heerlijk als ze aan het slapen is.
Dan heb ik echt het gevoel dat ze aan het genieten is van haar dutje
Door Lizzy
#24636
bob schreef: hoi allemaal bedankt voor jullie reacties,zijn tanden poets ik regel matig en zo af en toe krijgt hij een kluif van bonzo om zijn tanden schoon te houden,hij kauwt alleen daar op.
verder poets hij zijn bek schoon na het eten, ik heb gekeken en ja hoor toch zijn bekje tussen de plooien dus ik zal die met gekookt water schoon maken en met wat betadine erop doen,of vaseline?
tanden zijn nog schoon.verder kan ik niets bespeuren.
ik ben benieuwd of het helpt .
groetjes dieren vrienden astrid
Hoi Astrid, ik zou zelf gekookt water met wat Calendula en/of Echinacea gebruiken en geen betadine of vaseline. Beetje kamille-thee wil ook wel helpen. Maar wat voor plooien heb je nu precies ontdekt?
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#24733
Lizzy schreef: Hoi Astrid, ik zou zelf gekookt water met wat Calendula en/of Echinacea gebruiken en geen betadine of vaseline. Beetje kamille-thee wil ook wel helpen. Maar wat voor plooien heb je nu precies ontdekt?
Groetjes, Lizzy
Ik denk dat ze de lipplooien bedoelt bij sommige rassen met overhangende lippen of zogenaamd behang kunnen die plooien voor problemen zorgen ,de zogenaamde smetlip,voedselresten en vocht blijven daar in hangen en gaan smetten,je kan dat ook ruiken het stinkt een beetje als het aan het smetten is.Je zou die plooien regelmatig even moeten teinigen met een ontsmettingsmiddel,ikzelf gebruik daar verdunde saflon voor,dat kun je bij de da halen.
Door bob
#25552
hoi lizzy wat silvia uitgelegd hebt dat bedoel ik.
wil soms te veel vertellen in een keer en dan ben ik niet zo duidelijk.
maar de alternatieven die jullie mij geboden hebben zal ik gaan gebruiken, moet nog veel leren ,geloof ik.
bedankt weer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door