Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door helenavantroje
#2395982
Ok, ik ga het volgende aan mijn hond Bowy van 45 kilo(900gram per dag)

180 kippevleugel ( er is hier geen ander gevogeltebot te krijgen behalve kalkoen en dat is te hard denk ik) wel erg eenzijdig misschien?
225/250 gepureerde groentes, heb nu bieten,kousenband,wortel,broccoli,taugeh
45 gram orgaanvlees, lamshart, kippenmaag, kippenlever, geitentong, runderhart dit afwisselend natuurlijk
300 gram vet spiervlees, kipdijen,kalkoen, rund, geit, vis, blikmakreel-bliksardines
150 gram pens
dagelijks2 visolietabletten, solidago, soms olijfolie, soms rauw eiwit, soms roomboter.
Ik wil dit menu elke dag geven, 3x per dag, zodat het beter wordt opgenomen.
Ik begrijp dat jullie menu's veel beter zijn, maar ik kan hier helaas niet zoveel krijgen(curacao)
Door Lizzy
#2396691
Ik denk dat de percentages wel goed zijn zo. Hoe ernstig waren de nierproblemen ook alweer? (heb je bloeduitslagen?).

Je zou ook nog iets met kokosolie (extra vergine en biologisch) kunnen doen (volgens mij kun je daar goed aan komen daar?). Dat is ook goed voor de nieren en levert ook veel energie.

Verder vind ik dat je, ondanks dat je daar best moeilijk kunt zelf samenstellen, een prachtmenu in elkaar hebt gedraaid. Je hebt toch 5 diersoorten, naast de vis! Ik zou alleen nog voor de zekerheid tegen je willen zeggen dat de vis absoluut niet in zonnebloem of andere plantaardige olie mag, behalve olijfolie. Dus olijfolie of water.
Door helenavantroje
#2397222
Ben blij dat ik op de goede weg zit, bedankt dat je gekeken hebt Lizzy. Ik ga morgenochtend vroeg naar een lokale markt aan de andere kant van het eiland, daar schijnen mensen hun zelfgeslachte vlees te verkopen, eens kijken wat ik daar kan krijgen en of ik daar verse jonge geitenribben kan krijgen, dat mag toch?
Prettig weekend allen
Door Lizzy
#2397849
[quote="helenavantroje"]
Ben blij dat ik op de goede weg zit, bedankt dat je gekeken hebt Lizzy. Ik ga morgenochtend vroeg naar een lokale markt aan de andere kant van het eiland, daar schijnen mensen hun zelfgeslachte vlees te verkopen, eens kijken wat ik daar kan krijgen en of ik daar verse jonge geitenribben kan krijgen, dat mag toch?
Prettig weekend allen
[/quote]

Bij nierproblemen zijn geitenribben een beetje discutabel. Ze bevatten teveel fosfor......
Door helenavantroje
#2398767
Voordat ik het laatste wat je schreef had gelezen was ik al naar de markt gegaan, helaas. Heb schapenvlees en jonggeitenvlees op de kop getikt, maar kom net tot de ontdekking dat in beiden kleine platte ribbetjes zitten en ook ander klein bot. Ben het nu aan het kleinhakken.
Ook hier bij de supermarkt krijg ik geen geitenvlees zonder bot. Vraagje: hoe ziet jullie geitenvlees eruit, is dat helemaal zonder botjes?
Door helenavantroje
#2398791
Ik zat bij jullie te kijken wat de aanbiedingen zijn voor geit en schaap, jullie beseffen niet hoe goedkoop het is bij jullie denk ik, ik betaalde voor de geit en schaap, samen 3 kilo iets van 40 euro, tja, ik eet wel een gehaktbal voortaan.
Door Lizzy
#2398946
[quote="helenavantroje"]
Voordat ik het laatste wat je schreef had gelezen was ik al naar de markt gegaan, helaas. Heb schapenvlees en jonggeitenvlees op de kop getikt, maar kom net tot de ontdekking dat in beiden kleine platte ribbetjes zitten en ook ander klein bot. Ben het nu aan het kleinhakken.
Ook hier bij de supermarkt krijg ik geen geitenvlees zonder bot. Vraagje: hoe ziet jullie geitenvlees eruit, is dat helemaal zonder botjes?
[/quote]

Ja, het vlees is zonder botjes. En qua prijzen denk ik dat we hier inderdaad veel te veel mopperen en uiterst verwend zijn ja.
Door helenavantroje
#2399681
Heb inmiddels meer gelezen, die 2 % van het lichaamsgewicht voeren is heel erg karig, had al het idee dat hij honger heeft. Dus ga de porties omhoog gooien. Heb vandaag ook kip en kalkoen nekken , en kalkoenlever gevonden, ik hou het botwerk dan voortaan van gevogelte. Maar ik maak wel dat vlees met botjes dat ik gisteren heb gekocht eerst op. Ik ben nu zowat het eiland rond gereden, maar ben redelijk geslaagd denk ik.
Door helenavantroje
#2432643
Ik had de porties dus omhoog gegooid, maar een beetje uit de losse pols, met als resultaat dat hij 3 kilo is aangekomen. Hij is dik 8, niet meer heel beweeglijk, dus dat is niet goed. Ik geef hem elke dag een totaalpakketje, met kokosolie, soms roomboter en vet vlees, zoals aanbevolen in een nierdieet. Ik wil hem nu dit gaan geven per dag:
250 gram groente
200 gram pens
50  gram orgaan
200 gram bot
250 gram spiervlees, misschien wat minder vet
50  gram overig, iedere dag visoliecapsules,soms yoghurt, 1 ei per week, elke dag kokosolie,appel

Zit ik goed zo?
Door helenavantroje
#2432763
Ik zit nog een beetje bij te lezen op dit forum en lees dat er ook mensen zijn die erop tegen zijn om compleet per dag te voeren, dus elke dag  groente,organen,spiervlees,botten en vetten, wat ik doe dus. Wat is wijsheid?
Door Lizzy
#2438302
[quote="helenavantroje"]
Ik zit nog een beetje bij te lezen op dit forum en lees dat er ook mensen zijn die erop tegen zijn om compleet per dag te voeren, dus elke dag  groente,organen,spiervlees,botten en vetten, wat ik doe dus. Wat is wijsheid?
[/quote]

Waarom vraag je deze mensen niet eerst waarom ze daar zo tegen zijn (ik ken er die zelf dan wel complete KVV's maken dus tja). Ik zou gewoon lekker doen wat jou het best uit komt en als dat is elke dag compleet voeren: dan doe je dat. Daar is serieus nog nooit 1 hond van dood gegaan. Bovendien is dat helemaal niet compleet, elke dag groenten, spiervlees, orgaanvlees, vleesbot. Want wil je dat compleet hebben, moet je er al zo 4 tot 5 diersoorten in verwerken. Dus in mijn ogen? Is het een lalalala verhaal.
Door helenavantroje
#2440198
Bedankt voor je reaktie, ik denk dat je gelijk hebt. Maar je wilt het zo graag goed doen, vooral in het begin zal iedereen  bang zijn fouten te maken en mijn hond heeft natuurlijk slechte nieren, dus ik ben extra voorzichtig.  Volg. week ga ik de nierwaardes laten checken, ben benieuwd. Hij spuugt wel van geitentong heb ik gemerkt, is heel vet natuurlijk, zou goed voor hem moeten zijn. Hij is nu weer terug naar de 900 gram, werd echt vet, net een kleine zalmkop op, lekker stinken dus.
Door helenavantroje
#2459844
Ik zou nog even de nierwaardes doorgeven van Bowy, maar ik ben bang dat het hier anders geteld wordt, maar misschien worden jullie er wijs uit?

Creatinine op 14 juni  h 16.2  op 31 augustus 16.0
Ureum            "            42              "            h65
Dierenarts adviseerde mij om minder eiwitten te geven, maar ik zie niet in hoe dat kan met dit dieet? Hij krijgt al ca.30% groentes per dag.
Door Lizzy
#2463766
[quote="helenavantroje"]
Ik zou nog even de nierwaardes doorgeven van Bowy, maar ik ben bang dat het hier anders geteld wordt, maar misschien worden jullie er wijs uit?

Creatinine op 14 juni  h 16.2  op 31 augustus 16.0
Ureum            "            42              "            h65
Dierenarts adviseerde mij om minder eiwitten te geven, maar ik zie niet in hoe dat kan met dit dieet? Hij krijgt al ca.30% groentes per dag.
[/quote]

Ja, ik ben bang dat dit metingen zijn die ik niet gewend ben. Misschien dat iemand anders er nog wijs uit kan?

Wat krijgt hij verder, naast die 30% groenten? Hoeveel % vleesbot, hoeveel % spiervlees en orgaanvlees?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door