Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#2459734
Ik zit hier met een dilemma. Fedor is 6 aug overleden en we zitten nu dus met 2 vriezers vol met vlees. We zijn aan het rondkijken voor een pup en staan op wachtlijst. Pup wordt ws half/eind okt/begin nov. geboren dus dan is het dec. voordat er hier weer gebarft wordt.
Kan ik het vlees wat ik nu in de vriezers heb liggen dan nog geven?
Of zouden jullie tegen die tijd een nieuwe voorraad aan gaan leggen?
Ik vind het ook zo zonde om nu alles weg te doen en straks weer veel moeite moeten doen om alle (vlees)soorten in m'n vriezer te krijgen....  :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2459774
Ik zou ook proberen te verkopen.
December is nog best ver en niet zeker.
Daarnaast zullen de porties groter zijn in de vriezer en je puppie zal de eerste maanden toch makkelijk beginnersbot nodig hebben.
En misschien van exotisch spiervlees dat je wel kunt bewaren.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#2459816
lauraV schreef: waarom nu niet verkopen en straks met lekkere verse vleesjes beginnen?
Waarom niet verkopen: omdat ik nu dus heel veel verschillende vlees(bot)soorten heb liggen waarvan een groot deel biologisch, dus niet erg makkelijk aan te komen. Ben bang dat als pup er straks is ik dan niet meer aan die vleesjes kan komen.
Waarom wel verkopen: om straks met lekker verse vleesjes te beginnen ;).

En ja, het duurt nog best wel lang, een maand of 3. Hmm... misschien toch maar het inventaris op gaan maken...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2459824
Ik vind dat drie maand makkelijk moet kunnen. Hier ligt het soms nog wel wat langer erin en dan is er niks mis mee. Als het vers was en je vriezer staat op -20 dan bewaarde ik deze voorraad voor puppemans.
Door TMG1961
#2459834
Hier ligt het ook wel vaker langer dan 3 maanden in de vriezer. Ben gisteren pas begonnen aan de eendenkarkassen van zending begin juli. Als je vriezer op -20 of ietsje lager staat moet dat makkelijk kunnen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#2459857
Ja, nee, 3 maand bewaren heb ik ook geen problemen mee. 'Probleem' is dat sommig vlees ook al een tijdje in de vriezer ligt. Denk dat het oudste wat er ligt van maart is? Dus dan zou het een maand of 9 ingevroren zijn. Dat moet volgens mij ook nog wel kunnen, gaan we eerst het oude opmaken.
Denk dat puppemans (groot ras) ook wel snel de wat hardere botten aankan, hij wordt tenslotte op vers afgespeend. Fedor at met 12 weken ook al lamsribben.
Door nienk
#2460038
als je nou alles wat niet zo moeilijk aan te komen is kan verkopen, red je het dan om 1 vriezer leeg te krijgen? dan zou ik persoonlijk dat doen. de sjieke spulletjes bewaren voor het pupseltje, de gewone dingen verpatsen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door