Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kinnie
#2459224
De labrador van m'n ouders heeft ong n half uurtje terug een klein loempiaatje dat echt nèt uit t frituurvet kwam en op de grond, viel opgegeten....
Nu is ze steeds dr lippen aan t likken en smakken... Ze heeft lijkt mij dr bek verbrand...

Iemand tips? Kan er van binnen nog wat verbrand zijn...?
Door Lil
#2459242
Wilt ze een ijsblokje (wel afspoelen en heel klein beetje laten smelten zodat ze er niet aan blijven plakken) likken? Dat doe ik zelf als ik mijn mond verbrand.
Door Vivianneb
#2459276
Ijsklontjes bij verbranding nooit doen (hoe verleidelijk en lekker ook). Een brandwond moet goed doorbloed blijven en als je daar (ijs)koud water over heen laat stromen vertraagd het ook de doorbloeding en komt het herstel niet ten goede.
Ook geen vette dingen als boter ed erop smeren..

Ik kan niet goed zeggen wat je dan bij de hond wel moet doen. Het is nogal een moeilijke plek om iets tegen te doen. En ik weet ook niet hoe heet het loempiaatje was, en hoe erg de brandwond is (blaren? Rode plek? of erger...)

Waar ik wel mee zou uitkijken met dit soort plekken is infectie gevaar, zeker als de wond open gaat (bij een blaar) dan heb je heel veel kans op infectie gevaar. Dus ik zou in dit geval bij twijfel echt even de dierenarts bellen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door