Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2458648
Help weet iemand wat dat is? ik kom net beneden en ik zie kyra met een hele dikke kop/ snuit uitlaten moet ik nog. maar weet iemand wat dat is? haar oogjes knijpt ze dicht als ik eraan kom. ze heeft niet gevochten met mijn andere hond dus dat kan niet., haar snuit is nu net zo dik als de rest van haar kop :(
Door lightning
#2458666
Maar waarvan? Ik heb we in haar bek gekeken en daar was (gelukkig) niks gezwollen ook dse tong niet. Dus ademen kan ze wel. Ze heeft normaal een dun smal kelpie snuitje maar hij is nu de dikte van een stafford of zo. Misschien is ze ergens door geprikt??? Kan dat ook?
Door Lil
#2458751
lightning schreef: Maar waarvan? Ik heb we in haar bek gekeken en daar was (gelukkig) niks gezwollen ook dse tong niet. Dus ademen kan ze wel. Ze heeft normaal een dun smal kelpie snuitje maar hij is nu de dikte van een stafford of zo. Misschien is ze ergens door geprikt??? Kan dat ook?
Dat is voor vanalles mogelijk. Iets waaraan ze geroken heeft, gelikt, of iets dat je inademt of door een beestje geprikt of... noem maar op. Je kunt overal allergisch op reageren.  :-\
Door lightning
#2458759
Nu een uurtje later is het niet verergert, maar zie nu wel bij haar bek/lip een dikkere bult wat ik kan vastpakken. Ik gok nu meer op een steek. Maar waarvan dan? er zit geen wesp (voor zover ik weet) in huis. Zou ze misschien gisteravond met uitlaten ergens haar kop in kunnen hebben gestoken? ik heb ergens gelopen waar ik nog nooit gelopen heb savonds :-\
Door Lil
#2458825
lightning schreef: Nu een uurtje later is het niet verergert, maar zie nu wel bij haar bek/lip een dikkere bult wat ik kan vastpakken. Ik gok nu meer op een steek. Maar waarvan dan? er zit geen wesp (voor zover ik weet) in huis. Zou ze misschien gisteravond met uitlaten ergens haar kop in kunnen hebben gestoken? ik heb ergens gelopen waar ik nog nooit gelopen heb savonds :-\
Paardenvliegen, ook bekent als dazen of pramen laten hele dikke vervelende bulten achter. Kan het ook nog van zijn.
Door lightning
#2458846
Ik heb nu meer gevonde. Zeker10 steek plekken onder haar ogen bek kin enz enz. Ze is dus geprikt.... Maar zijn die snachts actief? want ze is even uit het zicht geweest gisteravond daar waar we gelopen hadden
Door nienk
#2458852
geen idee. wordt het nog erger? is het in de bek ook dik? haar tong of binnen kant wang enzo? heeft ze verder ergens last van? (als in sloom, gek doen, veel drinken, etc.)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2458930
lightning schreef: Ik heb nu meer gevonde. Zeker10 steek plekken onder haar ogen bek kin enz enz. Ze is dus geprikt.... Maar zijn die snachts actief? want ze is even uit het zicht geweest gisteravond daar waar we gelopen hadden
als het gisterenavond zou zijn gebeurd was het vanmorgen al heel wat minder geweest..
misschien reageerd ze wel heel heftig op een gewone steekmug..
heeft ze aan planten gezeten, kan ook nog...
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2458940
Als ze door een insect geprikt is die in het donker aktief is ,kun je aan een hoornaar  denken
(zo'n grote wesp) of misschien heeft ze een nest in de grond verstoord.

Deze kunnen overal op de kop steken.
Door lightning
#2458948
nienk schreef: geen idee. wordt het nog erger? is het in de bek ook dik? haar tong of binnen kant wang enzo? heeft ze verder ergens last van? (als in sloom, gek doen, veel drinken, etc.)
aan de binnenkant heb ik gegekeken en daar is niks opgezwollen en ze doet ook niet raar of zo. alleen als ik ga kijken en voelen is ze aan het tongelen/pluppen noem ik dat.

Ik vind nu een hele grote (harde) blut op haar kop boven haar oog.

ook 1 in haar ooghoek (in de huid niet in het oog zelf) onder haar ogen bijna in de oogleden.

vanaalst schreef: als het gisterenavond zou zijn gebeurd was het vanmorgen al heel wat minder geweest..
misschien reageerd ze wel heel heftig op een gewone steekmug..
heeft ze aan planten gezeten, kan ook nog...

Gisteravond heb ik niks gezien of gemerkt aan haar. Ze is ook de enige die ergens last van heeft. Ik heb geen planten in huis dus dat is niet mogelijk. ze is ook de enige die ergens is geweest waar rainbow niet is geweest. Reainbow zit wel haar bulten te likken. dan knijpt ze met haar oogjes dat weer wel.

wil best foto's maken van haar kop maar of je het kan zien op een foto weet ik niet zwarte vacht....
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2459111
gelukkig maar!
vince en gentle hebben het ook een paar x gehad..
een keertje een pad opgevreten...aan een 1 of ander kruipende slak oid gelikt...in een wespennest terecht gekomen en door groen heen gebanjerd...
ben 2x naar de da geweest....na de wespennest en na het eten van de pad....
verders heb ik nu altijd apis in huis voor dit soort gevallen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door