Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kattie
#14675
ik zou graag willen weten wat bibi kost en wat carnibest kost (voor de kat) en wat de voor en nadelen van het voer zijn,en hoe veel de kat er van nodig heeft.ik zou toch graag versvlees gaan voeren aangezien de slager problemen geeft,en daar kan ik geen botten meer halen.verder is hier in de buurt moeilijk aan botten te komen,dus dat zou dan barf zonder botten worden en ik ben dan toch bang dat ze iets te kort komen...
Door angeliquek
#14676
hoi

ik was laatst 40 euro kwijt voor 4 katten voor bibi
natuurmix had ik 28x 250 gram per zakje
beefmix 9 200 / 250 gram per pakje
tartaar 9 200 / 250 gram per pakje
hart 6 200 / 250 gram per pakje

dus zou betekenen 40 / 52 = zo'n 0,76 0,77 per pakje

ik voer 1 zakje op 2 katten
daarnaast af en toe kuikens of kippenvleugels

groetjes

angeliquek
Laatst gewijzigd door angeliquek op za 11 okt 2003, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#14677
Hoezo 200/250 per pakje? varieerd het zoveel per pakje? of weet je het niet zeker?
groetjes Eva
Door angeliquek
#14678
hoi

vorige keer kwamen we er ineens achter dat het varieert in die smaken dus vandaar 200 / 250 gram

goetjes

angeliquek
Door kattie
#14679
hoi

ik was laatst 40 euro kwijt voor 4 katten voor bibi
natuurmix had ik 28x 250 gram per zakje
beefmix 9 200 / 250 gram per pakje
tartaar 9 200 / 250 gram per pakje
hart 6 200 / 250 gram per pakje

dus zou betekenen 40 / 52 = zo'n 0,76 0,77 per pakje

ik voer 1 zakje op 2 katten
daarnaast af en toe kuikens of kippenvleugels

groetjes

angeliquek
en hoe lang doe je daar dan mee?
Door angeliquek
#14680
met dit portie 26 dagen maar we hadden nog een beetje van de vorige lading :-)

ik heb 4 katten

groetjes

angeliquek
Laatst gewijzigd door angeliquek op za 11 okt 2003, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#14681
wat vreemd die variabele gewichten,bij carnibest hebben ze twee smaken katten voer en die zijn beide in 250 gr en 500 gr verpakking te koop.
Gebruikersavatar
Door chooky
#14683
Even voor de duidelijkheid hoor, is het nou zo dat de ene soort verpakt wordt per 200 en de andere per 250 gram? Of  is het zo dat er van dezelfde soort de ene keer pakjes van 200 en de andere keer 250 gram verkocht worden? Of is het zelfs zo dat erop staat ±250 gram en dat de inhoud gewoon elke keer verschilt?
Door angeliquek
#14684
hoi

uhm... goeie vraag
ik weet zeker dat natuurmix altijd 250 gram is
van beef, hart en tartaar weet ik dat niet zeker eigenlijk het viel ons gewoon ineens op  ;D

groetjes

angeliquek
Door somali23
#2458668
Ik geef mijn twee katers nu een tijdje carnibest, en daar gaan ze supergoed op. Ik wissel af en toe van merk, om ze geinteresseerd te houden.

Voor een kilorol betaal ik €4.45. Ik heb goed gekeken waar ik het in Amsterdam het best kan halen en dit is een redelijke prijs.
De richtlijn die carnibest geeft voor volwassen katten is 30 tot 40 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
Bij een kat van 5 kilo doe je dan 5 dagen met een rol. Bij gemiddeld 4,3 weken per maand ben je €27,- per maand kwijt.

Mijn adres voor carnibest:
http://www.rucodierenvoeding.nl/N_frame ... _home.html

:)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2466278
Op www.voerwijzer.com kan je alle kvv's vergelijken. Zowel in samenstelling als in prijs.

En als enkel aan vleesbot komen een probleem voor je is, zou ik je aanraden eens rond te kijken in de vraag en aanbod van dit forum. Daar komen aanbiedingen voorbij waar je aan mee kan doen, als je in NL of belgie of daar dichtbij woont, en er staat ook een overzicht van barfadressen in een topic dat 'a la carte' heet. Dan kan je kijken wat er in je buurt te krijgen is. 
Niet veel mensen hier halen hun vlees of vleesbot bij de reguliere slager. 
Gebruikersavatar
Door koekje
#2466544
Idd een heel oud draadje, bijna 10 jaar.
Winkelprijzen varieren per winkel, per merk en vaak ook nog wel eens per aangeschafte hoeveelheid.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door