Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2457179
Als hier een hond wel eens een dag een maaltijd overslaat, en hij eet de volgende ochtend weer wel, wordt er de ochtend daarop niet gepoept. Dat gebeurt dan pas in begin van de avond. Zo'n 1,5 dag later dus. Maar niet elke hond zal zijn voedsel even snel/traag verteren denk ik, en het hangt ook van het soort voedsel af. Zachte ribbetjes zullen sneller verteren dan harde. 
#2457338
Bandit poept 2 keer per dag en krijgt 's avonds zijn grote maaltijd. Dus denkt dat de poep van de middag van de vorige avond is, maar weet dat niet zeker. Soms poept hij een keer niet en heel zelden een hele dag niet. Maar dan is het de ochtend daarna toch echt wel prijs.
#2457362
bij ons krijgen ze meestal 's avonds hun eten, en het komt er de volgende dag 's avonds terug uit. ongeveer 24u dus. ik weet het bijna zeker, oa omdat hun ontlasting donkerder is als ze pens hebben gekregen, dus ik weet welke maaltijd eruit komt :biggrin2:
in het weekend krijgen ze 's morgens eten, en dus poepen ze ook op zondagmorgen en maandagmorgen ipv avond.
#2457446
Nou, ik heb daarnet kunnen vaststellen dat het eten dat ze gisteravond om 21.30 uur hebben gegeten, er vandaag rond een uur of 11 's ochtends weer uitkwam! Er stond namelijk gisteren groentemix op het menu, en daar hebben ze altijd veel meer en ook slappere ontlasting van dan wanneer ze geen groenten hebben gehad. Gezien de drollen die er vanochtend gedraaid werden kan ik niet anders dan constateren dat het eten van gisteravond (kalkoennek, reesnippers en dus groentemix) vandaag aan de natuur is teruggegeven! :biggrin2:
#2457448
Anne in Duitsland schreef: Nou, ik heb daarnet kunnen vaststellen dat het eten dat ze gisteravond om 21.30 uur hebben gegeten, er vandaag rond een uur of 11 's ochtends weer uitkwam! Er stond namelijk gisteren groentemix op het menu, en daar hebben ze altijd veel meer en ook slappere ontlasting van dan wanneer ze geen groenten hebben gehad. Gezien de drollen die er vanochtend gedraaid werden kan ik niet anders dan constateren dat het eten van gisteravond (kalkoennek, reesnippers en dus groentemix) vandaag aan de natuur is teruggegeven! :biggrin2:
Haha bedankt voor de oplettendheid! Mevrouw hier heeft nog niet gepoept.. ik wacht nog rustig even af:p
#2457613
Hier gaat het ook vrij snel. Ze poepen meestal een keer per dag. Als ik dus vandaag zalm voer en weet dat ik eigenlijk wat veel bot in vergelijking met spier heb gevoerd zal ik dat morgen ook terug zien aan de ontlasting. Meestal is de eerst volgende drol de dag erna het product van wat de dag ervoor gegeten is.
#2459126
Anne in Duitsland schreef: Nou, ik heb daarnet kunnen vaststellen dat het eten dat ze gisteravond om 21.30 uur hebben gegeten, er vandaag rond een uur of 11 's ochtends weer uitkwam! Er stond namelijk gisteren groentemix op het menu, en daar hebben ze altijd veel meer en ook slappere ontlasting van dan wanneer ze geen groenten hebben gehad. Gezien de drollen die er vanochtend gedraaid werden kan ik niet anders dan constateren dat het eten van gisteravond (kalkoennek, reesnippers en dus groentemix) vandaag aan de natuur is teruggegeven! :biggrin2:
Oke maar dan heb je het dus eigenljk over eten dat er sneller dan normaal doorheen gaat i.v.m. de groentemix? Dat heb ik hier bv met vis. Als ze zalm hebben gehad gaat het ook sneller. Groentemix heeft hier geen gevolgen voor het doorlooptempo, maar ze krijgen dan ook nooit meer dan 10% (ik voer "compleet"). En dat maakt natuurlijk ook nog wat uit, geef je alleen vlees en/of orgaan, of geef je bot met vlees etc. Pens maakt ook niets uit, maar ook hier geldt dat ze dat bij hun bot en spiervlees krijgen, nooit alleen als "pensdag" wat ik hier ook wel lees.  Als jij geen groentemix zou geven zou  het dan even snel gaan? Doe jij wel eens een vastendag? Zo ja, hoe lang duurt het dan na de eerste maaltijd na de vastendag voor ze weer ontlasten?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door