Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2431534
Doki heeft astmatische bronchitis, geen medicatie omdat het normaal niet nodig is.
Maar hij heeft het met dit weer wel heel zwaar  :'(
Gister wilde ik hem even knuffelen en aaien maar hij had het zo warm dat hij gelijk in een aanval schoot  :'(
Als hij slaapt ademt hij ook heel diep en eigenlijk de hele dag loopt hij ronkend door huis...

Dit is maar tijdelijk dus ik ga hier niet speciaal medicatie voor starten (dat zou dan ventolin worden) maar wat kan ik doen om hem een beetje te ontlasten?
Hij slaapt nu eigenlijk de hele dag en is bloedsagerijnig.
Als het wat afkoelt spelen we wat met een laserlampje ofzo en dat is dan wel weer alle actie van de dag :-\
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op do 10 jan 2013, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2431550
Vervelend, maar ik denk dat je weinig kan.
Ik zou ook niet spelen met hem, maar lekker zn gang laten gaan. Hij heeft zijn energie hard nodig nu.
Ventilator op de grond zetten zodat hij ervoor kan gaan liggen als ie wil.
Door Martine-Tom
#2431552
Ik speel ook niet echt met hem, hij speelt mee als ik met Freud speel, die is er natuurlijk ook nog en die wil tegen dat het koeler word wel spelen, Doki kan het niet dus komt ie bij mij  :-\
De ventilator staat op tafel en gericht op de krabpaal en salontafel waar hij dan ook regelmatig op ligt (tafel mag dan eigenlijk wel niet, maar vooruit nood breekt wet).

Mss vanavond dan Doki beneden opsluiten en met Freud boven dollen....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2431553
Helpt het als je hem afkoelt?
Een natte handdoek om op te liggen vinden katten met dit weer wel eens leuk. Eens wrijven met een natwashandje kan ook helpen, als hij dat niet erg vind natuurlijk.
Een tijltje water met vb een flesdopje erin daagt ook uit om in het water te plensen. 
Gebruikersavatar
Door Neally
#2431556
Probeer maar zo koel mogelijk te houden (overdag alles dicht zodat de warmte buiten blijft)
Doki lekker met rust laten, zo comfortabel mogelijk, zou indeed niet met hem spelen, zijn energie heeft ie zelf veel te hard nodig.

Sterkte ermee.  :)
Door Martine-Tom
#2431559
Handdoek vind ie niks, ik kan vanmiddag wel weer eens beide katten door het water zwengelen, vinden ze beiden niet zo erg en de hond moet toch ook gewassen...
Kan ik mooi eens kijken of dat idd helpt.
Door Mevroi Kruim
#2431837
Nou, als ze water niet erg vinden zou ik dat doen.
En verder idd niet spelen en rustig laten betijen. Spelen kan altijd nog als het weer wat afgekoeld is.
Door Martine-Tom
#2431840
Huis staat inmiddels bezaaid met waterbakken en alle kranen lopen zachtjes...
Hij lijkt er iets relaxter onder als gister gelukkig...
Door Jota
#2435274
Onze Moto had ook astmatische bronchitis, dus ik herken het wel.  :( Heb je het idee dat er ook slijm in de luchtwegen zit? Bij Moto was dat vaak wel het geval en (ondanks de zomerwarmte) namen we haar 's avonds mee met douchen. Het badkamerraam (met hor) wagenwijd open voor de frisse lucht en dan maar stomen in de waterdamp. Bij haar hielp dat vaak wel. Ook kreeg ze op een gegeven moment wel medicijnen (homeopatisch) en af en toe een sessie met bioresonantie-therapie, maar ik weet niet of je openstaat voor alternatieve geneeswijzen? In elk geval heel veel sterkte voor en met Doki  :-*
Door Jota
#2436457
martine-tom schreef: Welke homeopatische middelen heb jij gebruikt?


:shy: Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat na bijna 6 jaar niet meer weet. Onze dierenarts is John Pijnappel (Nijmegen) en hij is ook een homeopatisch dierenarts die ook de bioresonantie-therapie deed/doet.
Door Martine-Tom
#2455523
Helaas is de benauwdheid gebleven en zelfs verergerd, ik heb besloten met de inhalator te gaan starten.
Gister heb ik de aerocat opgehaald en 2 puffers, flixotide en ventolin. Nu even oefenen en dan 2 keer per dag puffen...
Kreeg ook gelijk uitleg over hoe te handelen bij een aanval, kreeg de zuurstofkamer te zien bij de opname van de da...kwam wel ff hard binnen, mijn kleine stoere man mankeerd iets...

Bah.

Maar goed, we gaan er weer voor, in principe kan ik het allemaal zelf tenzij hij buiten bewustzijn raakt of de aanval langer dan 4 uur aanhoud.
Over een maand terug voor controle om te kijken of hij dan meer lucht heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door