Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SemBo
#24307
Hoi Allemaal,

Met veel interesse ben ik me aan het verdiepen in het (B) arfen. Zodoende kwam ik ook op dit forum terecht. Ik heb een Jack Russel teefje van 9 maanden en sinds een week een Duitse Herder teefje van 9 weken. Op advies van de dierenarts voer ik ze de gebruikelijke brok. Sem (het jacky) is vanaf het begin een moeilijke eter geweest. Bo (de herder) eet erg gulzig. Ik moet ze dus ook apart te eten geven. Iets bevalt me niet. Het feit dat Sem zo moeilijk eet en dat Bo, na de ontvlooiing nog steeds krabt en bijt. Jeuk? Allergie? Voeding? Ik weet het niet. Ik wil in ieder geval gaan proberen over te gaan op 1 à 2 x (diepvries) vers vlees en daarnaast brok van Farmfood of Carnecroc. Het duizelt me van de informatie en zie door de bomen het bos niet meer. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Groetjes,
Christel
Door Janet
#24311
Welkom op dit forum. ;D
Voeding kan zeker te maken hebben met de jeuk van Bo. Heb je al een allergietest laten doen?
Welke brok krijgen ze nu (de 'gebruikelijke' ???)?
Als je kiest voor een paar versdagen, kun je naar mijn idee het beste 2 dagen achter elkaar vers geven. Ik weet niet wat er bij jou in de buurt te krijgen is, dus dat is even zoeken. Als je brok wilt blijven geven naast het vers, zou ik niet voor Duck kiezen, daar zit een behoorlijke hoeveelheid graan in :-\. Let dan ook vooral goed op Bo na die versdagen: krabt hij nog steeds even erg of wordt het iets minder (al kun je dat met 2 dagen per week niet zo heel erg goed zeggen, denk ik).
En wat bedoel je exact met 'moeilijke eter' en wat heb je er al aan geprobeerd te doen? Gaat het nu wel goed?
Met beide brokken heb ik geen ervaring, daar kan ik je niets over vertellen.
Door brenda
#24321
Mijn ervaring met puppies die krabben en bijten is:
ze hebben last van hun puppievacht, en zijn aan het wisselen van vacht.
Zodra ze hun volwassen vacht hebben, is het krabben en bijten over!
Door sylvia
#24323
[quote="brenda"]
Mijn ervaring met puppies die krabben en bijten is:
ze hebben last van hun puppievacht, en zijn aan het wisselen van vacht.
Zodra ze hun volwassen vacht hebben, is het krabben en bijten over!
[/quote]
Ik denk niet dat een pup van 9 weken daar al last van heeft,als hij daar al last van krijgt,ik kan niet zeggen dat ik bij mijn honden last heb gehad dat ze gingen bijten en krabben bij de vacht wisseling,en die hebben toch een aardige vacht te wisselen.Misschien moet je bij skip dan zorgen dat als hij straks zijn puppie vacht kwijt moet om hem goed te helpen het dode haar te verwijderen.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 18 nov 2003, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#24324
[quote="SemBo"]
Hoi Allemaal,

Met veel interesse ben ik me aan het verdiepen in het (B) arfen. Zodoende kwam ik ook op dit forum terecht. Ik heb een Jack Russel teefje van 9 maanden en sinds een week een Duitse Herder teefje van 9 weken. Op advies van de dierenarts voer ik ze de gebruikelijke brok. Sem (het jacky) is vanaf het begin een moeilijke eter geweest. Bo (de herder) eet erg gulzig. Ik moet ze dus ook apart te eten geven. Iets bevalt me niet. Het feit dat Sem zo moeilijk eet en dat Bo, na de ontvlooiing nog steeds krabt en bijt. Jeuk? Allergie? Voeding? Ik weet het niet. Ik wil in ieder geval gaan proberen over te gaan op 1 à 2 x (diepvries) vers vlees en daarnaast brok van Farmfood of Carnecroc. Het duizelt me van de informatie en zie door de bomen het bos niet meer. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Groetjes,
Christel
[/quote]
Hoi Christel,
Zoals Janet al opmerkt zit er in duck nog vrij veel granen,niet zoveel als in brokken maar voor een vers voer zit er aardig wat in.Misschien kun je een ander vers voer proberen en kijken of het op de versdagen of net na de versdagen minder is.Ik weet niet waar je woont maar misschien kun je ergens carnibest halen,en anders rodi dat is zeker bij AH te koop,de C1000 verkoopt het hier niet,maar misschien bij jou wel,of een andere supermarkt.Koop als je rodi haalt wel de komplete versie.(ligt in de vriezer)Ik denk ook dat je beter twee versdagen achter elkaar kan doen .met caracroc brokken heb ik geen ervaring,mijn honden hebben 1 keer in hun leven een korte periode brokken gekregen en toen gaf ik nutro.
Door SemBo
#24354
Vanmiddag een hele rit achter de rug om een vrieskist op te halen. Dit voor het diepvriesversvoer van de honden. Ik heb reeds een aantal doosjes rodi (compleet) gehaald en een kleine zak met Farmfood brokken. Nu eens kijken hoe de honden hierop gaan reageren....

Met een moeilijke eter bedoelde ik trouwens dat ze pas eet als ze écht niet anders meer kan...ze laat de brokjes gerust een dag of 2 liggen. Ze vindt het gewoon niet lekker denk ik. Allerlei gangbare merken geprobeert maar ze eet het met lange tanden. Nu wil ik haar vaker op vers gaan zetten dan Bo.
Door brenda
#24368
Ik denk niet dat een pup van 9 weken daar al last van heeft,als hij daar al last van krijgt,ik kan niet zeggen dat ik bij mijn honden last heb gehad dat ze gingen bijten en krabben bij de vacht wisseling,en die hebben toch een aardige vacht te wisselen.Misschien moet je bij skip dan zorgen dat als hij straks zijn puppie vacht kwijt moet om hem goed te helpen het dode haar te verwijderen.

Zou het dan toch aan de brokken liggen?
Door SemBo
#24424
Mijn vorige herder bleef ook bijten en krabben, eigenlijk altijd gedaan. De dierenarts zei dat het overgevoeligheid was, gaf haar een vitaminespuitje en wat tabletjes. Het is toen nooit in mijn hoofd opgekomen dat het misschien wel aan de voeding zou kunnen liggen. De dierenarts heeft er ook nooit naar gevraagd of een allergietest gedaan. Raar toch?

Nu ben ik wat bewuster met de dingen bezig (ben ook alweer wat ouder :) en wil mijn honden gezonde voeding geven zodat de eventuele problemen daar niet aan kunnen liggen. De vrouw van de DSZ zei dat jeuk heel vaak aan verkeerde voeding kan liggen. Bo is nog niet aan het ruien, zit nog lekker dik in haar puppyvachtje...
Door Eidos
#24526
Hai Christel,

Ikzelf heb ook een duitse herder... mijn eidos had ook veel last van jeuk en ging zichzelf helemaal kapot bijten en krabben... Hij staat nu sinds een paar maanden op versvlees ( carnibest ) en alles is weg ... geen wonden en bultjes meer en de jeuk is ook verdwenen!!! Eidos at ook met lange tanden, tot hij zijn eerste bak vers voor zn neus kreeg ... nu is elke maaltijd weer een feest en begint meneer steeds vroeger met schooien om eten ;D..

Jeuk kan inderdaad heel goed komen door verkeerd voedsel... niet elke hond reageerd even goed hetzelfde voedsel ( brok ). Zo heb ik een hond gehad die gigantische winden liet van Bento brokken .. terwijl dat volgens de dierenzaak toch een van de beste merk brokken was... Nu ben ik helemaal afgeknapt op alle brokken omdat er veels te veel rotzooi inzit waar een hond niks mee kan .. maar erin word gestopt omdat het goedkoop is en maagvulling geeft..

Je zal zien dat als je jou doggies op vers zet ze veel mooier en gezonder worden ... de jeuk verdwijnt en ze met plezier eten !! En als je toch een paar dagen brokken wil geven dan hoor ik tenminste goeie dingen over de nutro lam-rijst...

En trouwens : Van harte welkom hier !!!! ;D ;D

Liefs barbara en eidos
Door SemBo
#24557
Wat ik nu heb ingekocht is de brok van Farmfood en diepvriesvlees van Rodi. De verkoopster wees me nog op de mogelijkheid van de Lam/Rijst combinatie voor de jeuk van Bo maar ze adviseerde me daar nog even mee te wachten. Wellicht dat Bo, na de overschakeling al minder of geen last meer zou hebben. Ik ga inderdaad, en heb dat dus al gedaan, 2 x per week vers geven en wil ook de farmfood brokken blijven geven. Misschien in de toekomst helemaal overgaan op vers....Dat weet ik nog niet. Ik heb inmiddels een adresje voor Carnibest en de vrieskist heb ik vandaag neergezet (was nog een gedoe). Ik kijk nu goed naar Bo, de jeuk en de ontlasting maar kan er nu nog weinig over zeggen. Sem smult in ieder geval heerlijk van de Rodi en de brokken vindt ze gelukkig ook lekker.
Door sylvia
#24562
[quote="brenda"]
Ik denk niet dat een pup van 9 weken daar al last van heeft,als hij daar al last van krijgt,ik kan niet zeggen dat ik bij mijn honden last heb gehad dat ze gingen bijten en krabben bij de vacht wisseling,en die hebben toch een aardige vacht te wisselen.Misschien moet je bij skip dan zorgen dat als hij straks zijn puppie vacht kwijt moet om hem goed te helpen het dode haar te verwijderen.
Zou het dan toch aan de brokken liggen?
[/quote]
Laatst gewijzigd door sylvia op do 20 nov 2003, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#24630
In rodi lam/rijst zit niet alleen lamsvlees, volgens mij. Ik dacht dat er ook rund en/of kip in zit.
Door SemBo
#29729
Update: 3 weken later...

Ik ben sinds vorige week dinsdag helemaal overgegaan op vers. Gisteren voor een maand Carnibest ingeslagen en ik ga ervoor! De brok heb ik vaarwel gezegd. Nog bedankt Paul voor alle goede adviezen en informatie!

De honden smikkelen en smullen en eerlijk gezegd, denk ik echt dat Bo minder krabt en bijt. Ik hoop zo dat het aan de voeding lag en dat mijn honden opgroeien met al het goede dat ik ze kan geven. Binnenkort wil ik wel eens een dagje gaan Barfen maar eerst nog even wat meer info en adressen verzamelen.

Groetjes,
Door sylvia
#29733
[quote="SemBo"]
Update: 3 weken later...

Ik ben sinds vorige week dinsdag helemaal overgegaan op vers. Gisteren voor een maand Carnibest ingeslagen en ik ga ervoor! De brok heb ik vaarwel gezegd. Nog bedankt Paul voor alle goede adviezen en informatie!

De honden smikkelen en smullen en eerlijk gezegd, denk ik echt dat Bo minder krabt en bijt. Ik hoop zo dat het aan de voeding lag en dat mijn honden opgroeien met al het goede dat ik ze kan geven. Binnenkort wil ik wel eens een dagje gaan Barfen maar eerst nog even wat meer info en adressen verzamelen.

Groetjes,
[/quote]

Hoe reageerde je honden op het eerste bakje vlees dat ze kregen?
Door SemBo
#29737
Bo is een echte veelvraat, die eet alles wat los en vast zit, stukjes banaan, mandarijn, erwtjes...alles....Bij Sem was het zo leuk om te zien dat ze niet 1 hapje pakte en dit ergens anders op ging eten zoals ze dat met de brokjes deed. Nu bleef ze bij haar bakje en at tot het op was. Ze keek af en toe naar me op alsof ze wilde zeggen: keilekker baasje, bedankt!

Heerlijk om dit te zien!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door