Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Deus
#2454567
Is het raadzaam een tamelijk bevleesde kippenkarkas (bioogisch) aan een pup van 8 weken te voeren ?
Weliswaar onder constant toezicht.
Mvg
Door Deus
#2454813
Hallo,

hij is bij een fokker gehaald die zweert bij BARF, zelf heb ik mijn vorige honden steeds met brokken gevoerd. De fokker heeft mij een twee boekjes van Swanie Simon gegeven, op het net was Lonsdale gratis af te halen en voorts heb ik het fameuze naslagwerk van Eliassen gekocht.
Dit alles heeft mij overtuigd om ook rauw vlees te gaan voeren.
Hier heeft hij de eerste drie dagen als RMB gemalen kippenekken gegeten, dat ging er in als zoete broodjes. Gisteren een zacht kalfsborstbeen. Dat heeft hij goed gekluifd maar veel bot heeft hij op die manier niet binnen gekregen. Omdat ik veel kippekarkassen (minstens 50% vlees) heb gekregen van een bio-kippenboer zou ik deze willen voeren.

Mvg,

André
Door tycolaika
#2454844
ik denk dat als hij afgespeend is op vers , dat hij een kippen karkas wel aan kan, pletten met de hamer dee ik ook bij zena , en die is brokken afgespeend bij de fokker.
Door TMG1961
#2455435
tycolaika schreef: hier was mijn pupje 8 weken geplet met de hamer kreeg ze kip karkas
Arme pup  :biggrin2:  ;D
Door tycolaika
#2455437
TMG1961 schreef: Arme pup  :biggrin2:  ;D
haha ik lees t nu pas. Ju verklaard t waarom ze een kronkel in dr kop heeft. Haha ik ben t schuld hahaha
Door TMG1961
#2455440
Als je niet zeker bent kun je ze even flink met vleeshamer bewerken.  Wat voor een ras is het?
Door Deus
#2455444
Het is een oudduitse herder, dus geen oude duitse herder zoals velen denken te hebben verstaan wanneer ik het zeg,

Gtz,

André
Door TMG1961
#2455446
Deus schreef: Het is een oudduitse herder, dus geen oude duitse herder zoals velen denken te hebben verstaan wanneer ik het zeg,

Gtz,

André
Ken ik, maar die is met 8 weken toch al aardig kwa formaat. Heeft ie bij de fokker niets gehad van bot? Las wel dat ie op barf afgespeend was.
Door Deus
#2455474
Heeft bij de fokker voornamelijk gemalen bot voorgeschoteld gekregen, hier hetzelfde (gemalen kippenek). Eergisteren heeft hij een kalfsborstbeen gekluifd en deel opgegeten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2455504
Deus schreef: Heeft bij de fokker voornamelijk gemalen bot voorgeschoteld gekregen, hier hetzelfde (gemalen kippenek). Eergisteren heeft hij een kalfsborstbeen gekluifd en deel opgegeten.
Das dan weer geen beginnersbotje!
Ik zou in de bib eens opzoeken welke volgorde je best aanhoudt wanneer je vleesbot invoert.
Eerst kip, dan parelhoen, konijn, eend en pas later grote zaken zoals lamsribben, geit, rund, hert... enz. En altijd opletten bij die grote dieren dat de botten wel zacht genoeg zijn.  Ik geloof dat kalfsborstbeen normaal nog wel meevalt omdat het nog niet compleet verbeent is (ben niet zeker hoor), maar toch altijd even checken en het is vast een stuk harder dan kipkarkas. ;)
Door Anne in Zweden
#2455509
tycolaika schreef: hier was mijn pupje 8 weken geplet met de hamer kreeg ze kip karkas
Jij hebt je puppie 8 weken geplet met de hamer, en daarna kreeg ze kipkarkas?! :o :o ;D ;D :P

Edit: zie net dat Theo zijn zorgen ook al had geuit over het onderwerp! ;D
Gebruikersavatar
Door nova
#2456084
Je kunt een  herderpup van 8 weken best kipkarkas voeren. Alleen een bio karkas is harder dan karkas van plofkip.  Ik zou bio karkas even een hamerbehandeling geven.
Door Deus
#2456193
ik heb het dan toch niet aangedurfd. Zelfs na de hamer vond ik er toch nog enge scherpe stukjes in terug, dus toch maar gemalen kippenek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door