Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tycolaika
#2455405
dushy glipt me maar al te graag naar buiten
en gisteren kwam ze me zo naar binnen ?
wat moet ik me hier bij voor stellen ?
het is een hele rare droge plek , geen wondjes zo ver ik kan zien.
ze is al eens een x aan gereden  :-X maar weet niet meer hoe haar schaven toen uit zagen. ze doet niet raar ziek of pijnlijk , maar dat is mijn bangheid denk ik die opspeelt
het is echt een ramp om dr binnen te houden. ze mag niet van me , dat weet ze denk ik maar a. te goed , want als ze dr kan ziet , dan is ze zooo snel en peert em dan ook direct

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en zo ziet gewoon uit , niet slecht vind ik zelf :P

Afbeelding
#2455510
Die boven op haar hoofd is toch een wonde?
Lijkt mij misschien zelfs een bijtwonde.  Hou dat maar goed in de gaten. Als het ook maar iets dik wordt, meteen naar de DA (zou je ook nu al kunnen doen natuurlijk).  Want bijwonden worden snel abcessen bij katten en dat geeft vreselijk lelijke wonden als er niets aan gedaan wordt.

Die kale plek, op die plaats, zo plots opgekomen, daar heb ik geen idee van.  Waarschijnlijk ergens aan vast gezeten met haar vacht?
#2455526
tycolaika schreef: dat is indd een wondje
mss ruzie gehad ?
kunnen ze in die mate ruzie maken ? dt dat mss een kale plek heeft veroorzaakt ?
Ze kunnen nog wel veel erger ruzie maken.
Ik zou haar ook maar een controleren op andere plaatsen. 
Heb ooit een kater gevonden die onder de abcessen zat, ook in de flanken. Maar dan was hij dus al heel erg aan toe, omdat ze niet behandeld waren.
Kattenhoektanden gaan er zo doorheen als ze de intentie hebben om door te bijten. En dat geeft dus bijna altijd een abces.

Die plek weet ik dus niet.  Ik zou niet weten hoe een andere kat dat kan veroorzaken...  :-\
Door johanna25
#2455557
ik heb jaren geleden eens twee vechtende verwilderde katten in mijn achtertuin gehad beide zwart.
de volgende dag lagen er allemaal flinke plukken zwart haar op het gras het was er flink aan toegegaan, maar dat konden we dan ook wel horen.
#2455748
ik moet af kloppen ik denk dat mijn roedeltje katten wel oke is dan :D

hier maken ze nooit ruzie en als 1 x in het jaar ??? terwijl die van mijn moeder zich maar hoeven te zien dan vliegen die zich al in de haren
Gebruikersavatar
Door koekje
#2455763
Op het hoofd kan wel door het wondje komen, maar dan nog vind ik de kale plek erg ruim. Dat op de poot zonder wondje is heel raar.
Het eerste waar ik aan denk is schimmel. Dat is vreselijk besmettelijk en wil je echt niet hebben in je huis. Het is zeker te behandelen, maar kan lang duren en vraagt, vooral van jou, veel discipline.
Ik zou acuut naar de DA gaan en test met woodslamp en afkrabsel laten doen.
#2456279
tycolaika schreef: ik moet af kloppen ik denk dat mijn roedeltje katten wel oke is dan :D

hier maken ze nooit ruzie en als 1 x in het jaar ??? terwijl die van mijn moeder zich maar hoeven te zien dan vliegen die zich al in de haren
Welnee, katten in een gekende groep vechten zo niet.
Dit is tussen katten die elkaar niet kennen of minstens niet tot dezelfde groep behoren.
Als je zelf katten in huis haalt, zorg je dat een groep worden. Doe je dat niet en plaats je een volwassen kat zomaar tussen de anderen zonder wat, dan kan het ook vechten worden.  Maar dan nog is in huis anders dan buiten.
Maar goed, dat gaat wel erg off-topic.  ;)
Alleszinds als je een introductie van een nieuwe kat met iets van kennis van zaken uitvoert, en alle katten zijn sociaal opgevoed, dan komt dat in een groep in huis wel goed. En zelfs als ze ruzie krijgen zullen ze zelden elkaar verwonden.  Maar buiten is gewoon iets anders en kunnen ze dus echt gaan vechten.
Buiten is mijn Cuzco zelfs als kitten zo aangevallen door een buurtkater die vond dat mijn achterdeur zijn territorium was.  Kittens die aangevallen worden is erg uitzonderlijk in huis, maar buiten kan je alles tegen komen.
Sindsdien wil Cuzco zelf helemaal niet meer buiten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door