Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Deus
#2455676
Hallo,

Ik ben met mijn nieuwe pup beginnen te barfen (fokker deed dit eveneens).
Toch enkele practische problemen : het vlees wordt diepgevroren aangekocht bij Lupa.
Hoe portioneren jullie dit diepgevroren vlees.
Mijn eerste opties was een ijzerzaag, afgevoerd wegens onpractisch
Een allesnijder 200W, is een verbetering maar snijdt vrij dunne schellen waardoor vlees bijna carpaccio lijkt
Andere suggesties ?

Mvg,

André
Door nienk
#2455713
beetje laten ontdooien in de koelkast,

porties maken zodra het vlees enigszins bewerkbaar is

porties in zakjes/bakjes/net wat je handig vind

hup weer in de vriezer.
Door Perdita
#2455745
Ik zet het vast in een bankschroef, en zaag het in stukken. Ik vind dat het erg vlot gaat.
Soms laat ik dingen wel eens een tikje ontdooien om dan in porties te doen, maar ik ben toch niet echt een fan van dat ontdooien, dus liever met de zaag.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2455753
Beetje ontdooien en dan een goed diepvriesmes. ;)
Soms leg ik het sávonds in de koelkast en dan andere morgen zo met diepvrioesmes in stukken snijden dan in zakjes weer in vriezer.
Het is dan eigenlijk nog een groot hard stuk dus niet ontdooit maar wel snijbaar. :)
Door Cupcake
#2455936
Zagen, hakken, een bijl, kan je wel lekker je frustatie op uiten, maar ik leg het ook gewoon een nachtje in de koelkast en dan met een goed scherp mes snijden. Bot voer ik gewoon per heel iets en daar pas ik de hoeveelheid spier en orgaan op aan. Omdat ik ook kvv voer pas ik de hoeveelheid daarvan aan zodat ze gewicht blijft.
Door Mowgli
#2456051
Ik heb maar 1 kat waarmee ik barf. Alles wat ik dus bestel is teveel, ik moet dus alles portioneren. Ik maak kleine porties (50 gram), dus ik moet bijna helemaal ontdooien om te kunnen portioneren. Dit ontdooien doe ik in de koelkast. Dit is geen probleem, ik vries het daarna ook gwoon weer in.
#2456282
Liekiepiekie schreef: Ik heb maar 1 kat waarmee ik barf. Alles wat ik dus bestel is teveel, ik moet dus alles portioneren. Ik maak kleine porties (50 gram), dus ik moet bijna helemaal ontdooien om te kunnen portioneren. Dit ontdooien doe ik in de koelkast. Dit is geen probleem, ik vries het daarna ook gwoon weer in.
Yep hier ook. Spier moet ik gewoon ontdooien met die kleine porties die nodig zijn.  Zeker als je nog iet of wat knaagwerk voor de katten wil behouden (en dat kan met die grote lappen die ik steeds koop).
Orgaan doe ik wel maar lichtjes ontdooit. Zeker lever geraak je dan zo doorheen.  Hart en nier laat ik iets meer ontdooien omdat ik er nog wat werk aan heb met vet wegsnijden of vliesjes afhalen.  Dat gaat beter als het ontdooit is.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2456305
nicolette schreef: Ik zet er een scherpe bijl op en dan met een zware hamer sla ik er porties vanaf.
zo doe ik het ook.
Perdita schreef: maar ik ben toch niet echt een fan van dat ontdooien, dus liever met de zaag.
ik ook niet.
als het goed is doe je dat voor je zelf ook niet.

gr.®
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door