Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door mona
#2413353
hoi heeft hier iemand ervaring met puur jeuk??
ik overweeg dit aan te schaffen voor mijn hond.
af en toe bijt ze echt flink aan haar poten.
het is van de jeuk maar we weten niet waarvan.
maar ik hoop dat het haar jeuk wat kan verlichten.

alvast bedankt

groet MONA
Door nienk
#2413781
ik  heb verschillende Puur druppels voor Reus gehad, kan me even net herinneren over de Puur Jeuk daar bij heeft gezeten.

of het zal helpen hangt voornamelijk af waar de jeuk van komt, heb je enig idee wat het meest waarschijnlijk is? is het op sommige momenten/dagen erger dan anderen?
Door mona
#2413863
nienk schreef: ik heb verschillende Puur druppels voor Reus gehad, kan me even net herinneren over de Puur Jeuk daar bij heeft gezeten.

of het zal helpen hangt voornamelijk af waar de jeuk van komt, heb je enig idee wat het meest waarschijnlijk is? is het op sommige momenten/dagen erger dan anderen?
omdat het niet de hele tijd is heb ik huismijt uitgesloten.
ook voeding heb ik waarschijnlijk uitgesloten, omdat ik van de brok over ben gegaan op barf en zelfs kip uit het menu gehouden heb.
ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met grassen, maar ik kan dat zo nog niet met zekerheid zeggen.

ik heb niet de mogelijkheid om ze 6 weken alleen aan de lijn te laten lopen en niet in het gras omdat ik daar mijn hond echt geen plezier mee doe.
en ook de jachtproeven zijn allemaal op gras net als de trainingen.

dus ik kijk even of dat puur jeuk helpt en haar van de jeuk afhelpt en dan kan ik na de vakantie een test gaan doen.
ik zit alleen nog te twijfelen of ik een gewone doe bij mijn gewone dierenarts of dat ik naar een speciale dierenarts ga zoals tannetje waar ik hier veel van lees weet ook niet waar zij zit.
ik weet alleen niet wat ik me daar bij voor moet stellen.
Door TijgerPuck
#2450297
Ik zou voor de Puur Pollen gaan als hij aan de poten krabt.
Mijt en vlo loopt over heel het lichaam, als ze allergisch zijn voor gras oid hebben voornamelijk de poten er last van en zeker in droge tijden. moet je eens kijken of het weggaat als het regent...of in ieder geval of het dan minder is.

De Puur Jeuk trouwens onderdrukt alleen de jeukprikkel en reinigt het bloed zeggen ze in de winkel. de huid en jeuk pakken echt problemen aan.
Oh en likken tussen de tenen is een eiwit allergie of pollen allergie

good luck
Door ChantalKrijn
#2450298
TijgerPuck schreef: Ik zou voor de Puur Pollen gaan als hij aan de poten krabt.
Mijt en vlo loopt over heel het lichaam, als ze allergisch zijn voor gras oid hebben voornamelijk de poten er last van en zeker in droge tijden. moet je eens kijken of het weggaat als het regent...of in ieder geval of het dan minder is.

De Puur Jeuk trouwens onderdrukt alleen de jeukprikkel en reinigt het bloed zeggen ze in de winkel. de huid en jeuk pakken echt problemen aan.
Oh en likken tussen de tenen is een eiwit allergie of pollen allergie
good luck
Hoeft niet hoor, dat kan ook een aangeleerde gewoonte/tic/verveling zijn
Door nienk
#2450332
ChantalKrijn schreef: Hoeft niet hoor, dat kan ook een aangeleerde gewoonte/tic/verveling zijn
precies. of te lange nagels. of irritatie van wild in zand gespeeld hebben. of nog wel wat andere dingen.
Door nienk
#2453449
Nathalie_Aegir schreef: Ik heb Aegir onlangs een flesje Puur Jeukdruppels gegeven, ik had zelf het idee dat de jeuk wat minder werd. Ik ga ermee verder.
toch niet een heel flesje in 1 keer hè?
Door TijgerPuck
#2455027
ChantalKrijn schreef: Hoeft niet hoor, dat kan ook een aangeleerde gewoonte/tic/verveling zijn
Daar wordt veel vanuit gegaan, maar daar kan je pas vanuit gaan als je de andere hebt uitgesloten! Pollenallergie is een enorm groot probleem. Groter dan verwacht en eindelijk wordt het erkend. Ook door dierenartsen.
Door nienk
#2455061
TijgerPuck schreef: Daar wordt veel vanuit gegaan, maar daar kan je pas vanuit gaan als je de andere hebt uitgesloten! Pollenallergie is een enorm groot probleem. Groter dan verwacht en eindelijk wordt het erkend. Ook door dierenartsen.
maar het is dus niet altijd een pollen of eiwit allergie, zoals je eerder zei. het tenen likken als symptoom op zichzelf is ook slecht te beoordelen, gedrag en verdere fysieke gesteldheid van de hond is denk ik essentieel om uit te vogelen wat het probleem is.
Door TijgerPuck
#2456402
Ja klopt verveling is natuurlijk iets waar ze het ook mee kunnen gaan ontwikkelen en zoals je zegt een gewoonte worden. Je ziet het snel genoeg, want je kan gewoon een denkspel o.i.d. geven. Als het een gewoonte is stopt het even is het echt een allergie of jeuk gaat het gewoon door.
Door CanisSapiens
#2462379
Bij mijn hond hielp het niets helaas. Ik heb geloof ik alles mogelijk geprobeerd,wat hier helpt is calendula shampoo en af en toe hydrocortisonspray (liever niet, maarja etterende voetjes zijn ook niet leuk!)
Door TijgerPuck
#2498385
CanisSapiens schreef: Bij mijn hond hielp het niets helaas. Ik heb geloof ik alles mogelijk geprobeerd,wat hier helpt is calendula shampoo en af en toe hydrocortisonspray (liever niet, maarja etterende voetjes zijn ook niet leuk!)
Vetramil is ook een goede. Hier zit namelijk een jeukstiller in. Het is een Honingzalf met essentiele olien en ruikt iets sterk. Als de jeuk erg is likken ze het er natuurlijk ook af, maar net voor het wandelen aanbrengen, dan kan de jeukstiller zijn werk doen. Misschien proberen waard
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door