Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bounty
#245429
Mijn vriezer zit vol met konijn. Zowel gemalen konijn en konijnenkarkassen, maar ze lusten het niet. (volgens mij wel 15 kilo)

Ze kijken er naar en spelen ermee, maar eten doen ze niet. ???

Hoe kan ik konijn aantrekkelijker maken voor mijn honden?

Mijn honden zijn geen fulltime barfers, want ze krijgen bijna elke dag wel een portie bibi of AHV. Mijn oude hond lust alleen AHV.

Het was echt super goedkoop en op de karkassen zit veel vlees. Ik betaalde dacht ik 0,38 eurocent per kilo konijnenkarkassen en 0,62 eurocent voor de gemalen versie.

Groetjes Bounty
Door Lizzy
#245452
Ohhh, wat zonde! Desnoods verkopen aan iemand waar de honden WEL konijn lusten!

Ik zou het mengen met het versvlees. Het AVH of Bibi. Als dat is wat ze echt lusten, dan zou ik het daarmee proberen te mengen. Ik zou eerst beginnen met een klein beetje konijn (gemalen) met Bibi/AHV en dat langzaam opbouwen. Als ze het eenmaal gewend zijn, dan kun je misschien toch ook de karkassen gaan voeren.

Succes!

Mijn honden eten geen duif en het is me helaas nooit gelukt om ze duif te laten eten (ik zeg helaas omdat ik de duifjes gratis kon krijgen...).
Door Gotan
#245481
Die van mij eten het ook niet.
Ik had een super adres in frankrijk waar ik vaak met de honden ben. Kocht ik voor 2 euro per kg hele konijn. Nou mooi niet, de ene hond eet het dan wel op maar de ander dus niet !
Door Truus
#245488
Misschien zit er toch een apart smaakje aan konijn.
Ik zou het ook mengen met iets wat ze heel lekker vinden. Het is wel zonde dat ze het niet lusten zeg :-\
Door Erna
#245492
Nou, anders wil ik het wel hoor. Volgens mij woon jij hier dicht in de buurt.

Voor dat geld lusten mijn dogs wel konijn denk ik. Lijkt me sterk dat ze alle 8 het niet lusten.
Door Bounty
#245510
Ik weet het adres niet, zou ik moeten vragen.
Ze hebben de prijzen verhoogd, want gemalen konijn was eerst 0,50 eurocent.

Het is in Belgie (Rijkevorsel ofzo???)
Gebruikersavatar
Door Cherry
#245784
Bounty schreef: Ik weet het adres niet, zou ik moeten vragen.
Ze hebben de prijzen verhoogd, want gemalen konijn was eerst 0,50 eurocent.

Het is in Belgie (Rijkevorsel ofzo???)
Hey Bounty ben je zeker dat het gemalen spul ook konijn is? Ik denk dat het gemalen kipkarkassen zijn.
En het is Rijkevorsel dat klopt, en de prijs ook, de koppen zitten er ook nog aan en hier eten ze het heel graag, het is mijn vast adres voor gemalen kip en konijn.
Door Bounty
#246381
Hoi Cherry,

Volgens de meneer was het gemalen konijn.
Verder had ik ook nog gemalen kip en konijnenkarkassen gekocht.

p.s.nog bedankt voor je foto van Macho :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door