Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Mila10
#2454731
Thuis hebben wij een reu en twee teven, waarvan 1 opvanger.
Nu is die laatste sinds gisteren loops. Onze reu vind haar al een tijdje lekker ruiken, maar nu helemaal.
Wat kan ik doen tegen zijn geslachtsdrift. Vind het gewoon zielig voor hem! Toen onze eigen teef loops was een paar maanden geleden heeft hij (en wij!) het heel zwaar gehad, trillen, piepen, klappertanden. Nu heb ik hier op het forum gelezen over puur geslachtsdrift en hop.
Wanneer moet ik dat geven, of ben ik al te laat? Kan dat gecombineerd worden? Of zal ik eerst het een proberen en dan het ander? En hoeveel moet ik daarvan geven? Mijn reu is 10 maanden en 30 kg.
Ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen!
Door Lizzy
#2454735
Je kunt beide geven. Maar je bent er wel wat laat mee maar ik zou het zeker proberen. De dosering van Puur Geslachtsdrift staat op het flesje. De hop capsules: daarvan geef je de helft van de mensendosering.

Ik zou er niet al te veel van verwachten, het verzacht soms de scherpe kantjes. Maar troost je, dit gaat vanzelf weer voorbij :biggrin2:
Door nicolette
#2454824
Wij hadden vroeger 5 teven en 1 reu. Feest voor hem.

Wij probeerden hem toch een beetje te scheiden. Hij lag dan vaak in de auto en op de topdagen van de teef ging hij logeren.

Gr. Nicolette
Door Mila10
#2454828
Limbabnees schreef: Castreren is ook een optie, als je tenminste niet van plan bent hem te gaan gebruiken als dekhengst.
Is dit een sarcastische opmerking?
Wij zijn niet van plan om hem te laten castreren. Van mij mag ie lekker intact blijven, zonder hem als dekhengst te "gebruiken".
Waarom verantwoord ik mij eigenlijk? Dacht een normale vraag te stellen...

Maar blijkbaar moet ik dus gelijk de ballen er laten afhalen :-\
Door Limbabnees
#2455078
Mila10 schreef: Is dit een sarcastische opmerking?
Wij zijn niet van plan om hem te laten castreren. Van mij mag ie lekker intact blijven, zonder hem als dekhengst te "gebruiken".
Waarom verantwoord ik mij eigenlijk? Dacht een normale vraag te stellen...

Maar blijkbaar moet ik dus gelijk de ballen er laten afhalen :-\
En je krijgt een normaal antwoord op jouw vraag.
Er is niets mis mee om te castreren. Hij zal er geen mindere hond van worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2455219
Limbabnees schreef: En je krijgt een normaal antwoord op jouw vraag.
Er is niets mis mee om te castreren. Hij zal er geen mindere hond van worden.
Nou ja, minder wordt die natuurlijk wel :biggrin2: Maar goed, het is ook niet persé nodig om die honden die niet als dekREU gebruikt worden maar allemaal te castreren. Daar kleven ook nog wel nadelen aan.

Neemt niet weg dat JIJ gerust al je honden mag laten castreren natuurlijk. :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2455230
Mila10 schreef: Is dit een sarcastische opmerking?
Wij zijn niet van plan om hem te laten castreren. Van mij mag ie lekker intact blijven, zonder hem als dekhengst te "gebruiken".
Waarom verantwoord ik mij eigenlijk? Dacht een normale vraag te stellen...

Maar blijkbaar moet ik dus gelijk de ballen er laten afhalen :-\
Laat je vooral niet gek maken.
Door Kristien9384
#2455352
Limbabnees schreef: En je krijgt een normaal antwoord op jouw vraag.
Er is niets mis mee om te castreren. Hij zal er geen mindere hond van worden.
Misschien moet ik hier gewoon niet op reageren, maar ik kan mijn ogen echt niet geloven dat je dat geschreven hebt. Sorry, zo een achteloze opmerking had ik van een lid van BP echt niet verwacht. Er is namelijk heel veel mis met castreren als het niet medisch gezien noodzakelijk is. Zomaar enkele nadelen van castratie van de reu:
- verhoogd risico op botkanker bij castratie (vooral bij castratie op jonge leeftijd)
- verhoogd risico op harttumoren
- verdrievoudigd risico op hypothyroïdie
- verhoogd risico op geriatric cognitive impairment
- verdrievoudigd risico op vetzucht met alle daaraan verbonden gezondheidsproblemen
- verviervoudigd risico op prostaatkanker
- verdubbeld risico op kanker van de urinewegen
- verhoogd risico op schadelijke reacties op vaccinaties
Dit lijstje is niet compleet, en er zijn inderdaad wel enkele voordelen van castratie op te noemen, maar in het geval van de reu wegen die meestal niet op tegen de nadelen! En zeker in dit geval, waarin de reu nog niet volgroeid is en er geen medische noodzaak is tot castreren, vind ik zo'n advies best wel kortzichtig. Ja, een reu die last heeft van hevige verliefdheid is best wel zielig, maar om dan maar te adviseren die ballen eraf te laten halen... :thumbdown:
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2455491
Bovendien zal het niets doen met het probleem dat je op dit moment hebt. Na castratie zijn de hormonen nog niet meteen weg.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2455723
er lopen hier nu maanden achter elkaar loopse teefjes....niet eens in huis dus en ik word al gek van 1 van mn reuen......hij ook van zichzelf geloof ik want de arme ziel heeft het af en toe niet meer...
krijgt ook hop en geslachtsdrift....maar ondanks dat ie ze af en toe niet ziet maar enkel ruikt doet het niks voor hem....
klappertanden, schuimbekken, ontstoken flip......rusteloos piepen...als ik mn teen beweegt staat ie al bij de deur...
triest gewoon......en aangezien ik zo'n beetje heel het jaar loopse teefjes kan verwachten zit ik er toch ernstig, ondanks de nadelen, toch te denken hem te laten castreren....want dit is helemaal niks voor die knul...en wegen de nadelen niet meer op tegen de voordelen :-\
Door tt-tjes
#2455963
Heb ik hier met alledrie mijn mannen. Fjurdy heeft er jaren geen last van gehad en die is sinds een poos ook niet meer te houden.
Chendo heeft een paar weken geleden gedekt, dus een hoogloopse teef in huis/tuin gehad. Toen waren ze ook weer ff helemaal hotel de botel. Maar dat gaat vanzelf weer over.
Door Mila10
#2456425
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Vanaf dinsdagavond geef ik mijn reu hop, maar merk nog weinig verschil  :P
Ik vind het ook zo raar dat ie er nu al (teef is pas een paar dagen loops) zoveel last van heeft. Dat wordt effe doorbijten en alles achter slot en grendel  ;)
Helaas is het geen mogelijkheid om er eentje tijdelijk te laten logeren.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door