Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tycolaika
#2453841
:'( bah
gisteren een vlo gespot
nu wil ik graag alle beestjes even behandelen
en wil geen frontline nemen
hoor zo veel verschillende verhalen
ik wil stronghold gaan gebruiken.

http://www.de-dierenarts.nl/webshop/q/stronghold is deze goed ? om te bestellen ? deze wil ik voor de honden :
Stronghold(selamectine) hond 20-40 kg 6 pipetten

er staat bij bijde erbij Druppelpipet tegen vlooien, spoelworm, hartworm, oormijt en huidmijtinfecties. betekend dat dat ik ze niet meer hoef te ontwormen en dat dit met deze pupetten van zelf er bij gebeurd ?

en deze voor de katten ?
Stronghold(selamectine) kat 2.5-7.5 kg 6 pipetten

en dan het huis ??? heb je dat ook van hun merk ?


thnx vast
Laatst gewijzigd door tycolaika op ma 10 sep 2012, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2453843
Ik heb laatst ook 1 vlo op Oscar gevonden, de eerste in 1,5 jaar tijd. Ik heb de vlo verzopen en Oscar wat Melaflon druppels gegeven. Paar dagen later hem nog eens helemaal nagekeken en niets meer gevonden. We zijn nu een week of 2 verder en niets meer gezien.

Voor 1 vlo zou ik niet zo drastisch te werk gaan. Goed kammen, als er meer zijn vind je ze snel genoeg en kun je alsnog wat doen.
Door tycolaika
#2453853
nouu:( ik heb net heeeel goed de andere beesten na gekeken. en ja wel hoor. nog meer vlooien gespot op daymond is wit heb ik dr 2 gevonden tot nu toe
soezie is heel donkerbruin , ik zie et niet goed bij haar
sidny en dushy zijn zwart zie ik al helemaal niets op. maar sidny is veel op de kont aan het likken nu verklaart het likken zich ook.
bij laika jara en zena moet ik nog zoeken.
dus ik denk dat ze ze allemaal hebben en niet maar 1  :'( :'( :'( :'( ow getverrr.... hier word ik niet vrolijk van !
Door tycolaika
#2454053
Is dat genoeg dan ? ik mag dus geen pipet voor alle beestjes gebruiken ?
Laatst gewijzigd door tycolaika op ma 10 sep 2012, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#2454301
Ik zou ze wel allemaal met stronghold behandelen.je huis hoef je met dat spul niet extra te sprayen. Wel.goed stofzuigen en stofzuiger zak weg gooien
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2454348
Je huis flink schoonmaken, alles wassen van de gordijnen tot de kleden van de dieren en de omgeving sprayen. Dieren druppelen met bij Advantix of Excill of zoiets. Als je liever voor een gif-vrije oplossing gaat kun je ecostyle gebruiken, maar ik kies bij een (beginnende/ dreigende) vlooienplaag direct zware middelen.

Edit: vergeet niet je auto ook goed te reinigen, de eitjes en larfjes gaan echt overal in zitten.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op ma 10 sep 2012, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#2454442
Hier ook voor het eerst in misschien wel 15 of 20 jaar (ik weet het niet eens meer...) 1 en 2 vlooien op de dames.
Pipetje Exil gegeven (mag niet aan katten!), goed stofgezogen en de kleedjes gewassen en gesprayed. Eén dode vlo gezien een paar dagen later en daarna niets meer.
We hebben overal harde vloeren, geen kleed, en weinig matten, dat scheelt denk ik wel.
Ik hoor van meer mensen dat ze eigenlijk nooit vlooien hebben gehad de laatste jaren (de hond dan..) en dit jaar wel. Zal wel aan het weer liggen. Warm en broeierig enzo waar die krengen van houden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2454454
Els en Max schreef: Je huis flink schoonmaken, alles wassen van de gordijnen tot de kleden van de dieren en de omgeving sprayen. Dieren druppelen met bij Advantix of Excill of zoiets. Als je liever voor een gif-vrije oplossing gaat kun je ecostyle gebruiken, maar ik kies bij een (beginnende/ dreigende) vlooienplaag direct zware middelen.

Edit: vergeet niet je auto ook goed te reinigen, de eitjes en larfjes gaan echt overal in zitten.
Het mooie van stronghold is dat je de omgeving niet hoeft te sprayen. Het middel komt via de huidschilfers in de omgeving en doodt dan de vlooienlarven.
Door keetje
#2454760
Bij Luna ook al 2 keer een vlo ontdekt,....... :(

Ik heb de katten, 3 van de 4, een pipetje gegeven maar ik durf het bij Luna niet aan. Ik kam haar nu 2 keer per dag, zit dwangmatig te kijken als ze bij me ligt, maar ik zou niet weten wat ik er verder aan kan doen,................ :-\

Iemand tips??
Door Kristien9384
#2454843
keetje schreef: Bij Luna ook al 2 keer een vlo ontdekt,....... :(

Ik heb de katten, 3 van de 4, een pipetje gegeven maar ik durf het bij Luna niet aan. Ik kam haar nu 2 keer per dag, zit dwangmatig te kijken als ze bij me ligt, maar ik zou niet weten wat ik er verder aan kan doen,................ :-\

Iemand tips??
Ik las elders op dit forum ook iets over vlooien en daar had iemand de tip om tea tree oil met een paar druppels appelazijn over de vacht te verdelen. (beetje vaag, dit antwoord van mij, maar ik kon zo snel het item niet terugvinden...) :-[
Door keetje
#2454957
Ik zal mee eens gaan verdiepen in het teatree/appelazijn verhaal. Ik heb beide altijd in huis dus dat is geen probleem. ;)

Ik ben alleen bang dat d 2 middeltjes, die best wel scherp zijn, de huid te veel iriteren. Sjips, knoflook mag ze ook (nog) niet. Voorlopig maar even driftig blijven kammen en me verdiepen in het teatree/appelazijn verhaal dus,....

bedankt voor je antwoord. :)
Door TijgerPuck
#2455052
Bij mij had 1 hond ook een verdwaalde vlo. Ik heb ze Exil spot on gegeven. Zo'n doosje met 6 pipetten. Ik heb de dekens op kookwas gedaan en niks meer vernomen
Door tycolaika
#2455055
ik weet niet of het waar is he
maar ik las hier tea tree
en heb toevallig van de week een oproepje gelezen bij een katten stichting waar ik gast gezin van ben
ik weet niet of dit ook bij honden van toepassing is

Tea Tree Olie is zeer gevaarlijk voor katten. Het kan leiden tot tijdelijke verlamming of zelfs vergiftiging. Het wordt wel eens gebruikt voor het ontsmetten van wondjes: niet voor de kat gebruiken! Soms zit er zelfs nog tea tree olie in ka
ttenshampoo en anti vlo middelen, maar het is dus zeer giftig.

We hebben de pagina 'Gevaren in en rond het huis' voor kat en kitten weer aangevuld. Lees en deel svp, een ongeluk zit in een klein hoekje! Hebben jullie nog aanvullingen? We lezen ze graag!
Laatst gewijzigd door tycolaika op di 11 sep 2012, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door