Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Deus
#2454345
Hey, zaterdag zijn we de pup gaan halen.
Zaterdagavond heeft hij zijn eerste maaltijdje gehad : 170 gr gemalen kippennekken.
Zondag de eerste volledige dag : ontbijt rundvlees, pens, lamslong, rundslever, groenten (sla, wortel, paardenbloemblad, raap), visolie (100gr), middag idem (100gr), namiddag welpenbrij (80 gr), 's avonds : gemalen kippennekken (170 g). (Schema spier : 25%, pens 10%, orgaan 5%, lever/nier 5%, rmb 40%, groenten 10%, fruit/yoghurt is een toemaatje, de olien zijn supplement
Het is een oudduitse herder van 8 weken en 5.6 kg.
Vandaag ga ik het eens wagen hem een groot stuk kalfborstbeen te laten kluiven, onder constant toezicht uiteraard.

Ik zie hem lekker smullen en hoop dat het voedingsschema beter is dan brokken.

Nepal
   
 
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2461644
hoi nepal

als eerste welkom hier en gefeliciteerd met je hondenkind.

Ik begrijp niet hel vel van je menu hihi :shy:

Als advies zou ik je willen meegeven om je puppenkind dagelijks ongeveer:

*40% -50% vleesbot
* 20 -30% spiervlees
* 20% orgaan, waarvan 10% pens is en de overige procenten verdeeld over lever en nier (en wellicht wat hart)
* 10% rest (groentepurree enz)

De visolie is niet nodig, als je in je menu wat vette vis verwerkt. ong kan je uit je menu scippen, daar zit niets geen voedingswaarde in en het kalsbot zou ik ook zeker niet voeren aan je pup.

Geen idee wat je verstaat onder welpenbrij maar als je het bovenstaande menu aanhoudt met minimaal 5 diersoorten (liefst meer, incl vette vis en een goede "rest"-prutje), dan hoef je er niets aan toe te voegen

Groetjes nienke

Barfplaats wordt gesponsord door