Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2453542
Ik zit me al dagen helemaal suf te lezen en begrijp het eigenlijk allemaal niet meer zo goed.
Voor wat betreft pancreatitis lees ik dat de lipase waarden bij een acute pancreatitis heel hoog zijn, terwijl ze dat bij een chronische niet zouden zijn.
Ook lees ik dat je bij pancreas ontsteking geen verse pancreas mag voeren, dat mag alleen bij EPI. Ben ik nu wel goed bezig? Zorg ik er door het voeren van pancreas nu zelf voor dat hij zo ziek blijft?
Is het beter om hem rauw te blijven voeren of is het beter om voor hem te koken met rijst, mager vlees en gekookte groenten?

Ik weet het echt niet meer.
#2453718
tt-tjes schreef: Ik zit me al dagen helemaal suf te lezen en begrijp het eigenlijk allemaal niet meer zo goed.
Voor wat betreft pancreatitis lees ik dat de lipase waarden bij een acute pancreatitis heel hoog zijn, terwijl ze dat bij een chronische niet zouden zijn.
Ook lees ik dat je bij pancreas ontsteking geen verse pancreas mag voeren, dat mag alleen bij EPI. Ben ik nu wel goed bezig? Zorg ik er door het voeren van pancreas nu zelf voor dat hij zo ziek blijft?
Is het beter om hem rauw te blijven voeren of is het beter om voor hem te koken met rijst, mager vlees en gekookte groenten?

Ik weet het echt niet meer.
helaas kan ik je niet helpen maar wel met deze  :bigarmhug: :bigarmhug:
Door 202Spots
#2453761
Ik weet ook niet precies hoe 't werkt met chronische pancreatitis....
Maar ik had Torro en Cis eerst 'n hele tijd alleen maar gekookt eten gegeven en toen heel langzaam (6 maand of zo) weer op barf over gezet.
Cis bleef het toen goed doen op barf...Tor kreeg weer opnieuw pancreatitis en heeft daarna alleen maar gekookte maaltijden gegeten.
Ik zou dus gewoon 'n tijdje gekookt eten geven, rijst,groenten en de kip /vlees ook koken, en kijken of 't dan beter gaat...je kan altijd weer terug naar barf..

Mary Strauss article in whole dog journal
http://www.dogaware.com/articles/wdjpancreatitis.html

success...
Door Lizzy
#2453916
tt-tjes schreef: Ik zit me al dagen helemaal suf te lezen en begrijp het eigenlijk allemaal niet meer zo goed.
Voor wat betreft pancreatitis lees ik dat de lipase waarden bij een acute pancreatitis heel hoog zijn, terwijl ze dat bij een chronische niet zouden zijn.
Ook lees ik dat je bij pancreas ontsteking geen verse pancreas mag voeren, dat mag alleen bij EPI. Ben ik nu wel goed bezig? Zorg ik er door het voeren van pancreas nu zelf voor dat hij zo ziek blijft?
Is het beter om hem rauw te blijven voeren of is het beter om voor hem te koken met rijst, mager vlees en gekookte groenten?

Ik weet het echt niet meer.
En waar heb je dat gelezen? Want ik weet ook niet beter of dat je pancreas enzymen kunt toevoegen en we weten dat in de regel verse pancreas beter werkt dan de pancreas enzymen. Maar goed, als je denkt dat dit niet goed werkt, dan stop je daar toch direct mee en kijk je hoe het gaat? Je kunt dan misschien even een potje pancreas enzymen bij je dierenarts halen?

Misschien heb je wat aan dit oudere topic : http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2359070
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door