Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2453284
Nu maak ik me dus echt zorgen over Pixie. Was ik net blij dat ze een klein stukje vlees (kalkoen) op at en ook de in water opgeloste probiotica loopt ze nog geen 3 minuten later naar buiten en kotst alles weer uit inclusief heel veel gal, echt van die gele smurrie.

Ben dus zooooo bang dat er iets ernstigs aan de hand is met haar en niet zo maar een opgelopen virusje of zo.
Ze heeft sinds gisteravond dus niets gegeten en inmiddels 2 keer een kots sessie, 1 keer doorzichtig slijm en zojuist het opgegeten stukje vlees incl veel gal. Drinken doet ze goed, lichaamstemp was vanochtend 38,2 en zojuist 38,7
Ontlasting was vanochtend half/half en vanmiddag 1 dikke roodbruine straal, alsif iemand de kraan vol open draaide en gelijk weer dicht.

Edit: Heb haar net 2 tabletjes okugest gegeven. Ik geef ze over een half uurtje eten.

Ik zit 3 meter van haar vandaan en hoor haar darmen tot hier te keer gaan  :(
Laatst gewijzigd door TMG1961 op zo 09 sep 2012, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2453319
Had ze dat laatst niet ook al eens?
Ik zou toch de DA eens bellen en evt. bloed laten trekken moest het mijn hond zijn.

Beterschap voor Pixie!

Btw. mij vertelde laatst iemand dat honing opgelost in water zou helpen tegen misselijkheid bij honden.
Door lola woef
#2453325
drinken doet ze goed hoe goed??
ik moet meteen aan mijn trauma van vorig jaar denken

toen mijn hond acuut nierfalen had (ze leeft nog gelukkig)
maar zie waarschijnlijk spoken (heb ik wel vaker last van)

maar zou inderdaad toch bloed laten prikken

wat bij mijn hond zeer goed tegen de misselijkheid helpt is een mespuntje gemberpoeder
Door Lizzy
#2453333
Ik zou haar vandaag ook geen eten geven. Is haar maag/buik gevoelig? Ik zou wel Okugest blijven geven. En als je het niet vertrouwt, vanavond de DA bellen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2453334
Aangezien ze nogal makkelijk kotst zou ik beginnen met even 24 tot 48 uur geen vast voedsel te geven. Eerst even rust daarbinnen. Genoeg drinken, wat bouillon erbij en een paar keer een schepje honing. De boel daarbinnen is om watvoor reden ook goed van streek en aangezien er her en der bloed lijkt mee te komen lijkt een rustperiode voor het binnenwerk me voor nu de beste optie. Na die 48 uur beginnen met kleine beetje gemalen spul, eventueel hapje kwark oid. Maar de hoofdzaak is licht verteerbaar en kleine hapjes. Okugest kun je nog wel geven, zo ook de probiotica.

Je was al bij de da geweest, maar wat heeft die allemaal gedaan waarop er werd gebaseerd dat ze "gezond" was, want dat is ze natuurlijk op dit moment niet. Zoals je het verteld komt ze ook niet doodziek over en b.v. Een maagirritatie zie je niet aan de buitenkant, evenmin als een darmirritatie, maar daar kan wel een oorzaak liggen.
Mocht er morgen nog geen enkele verbetering zijn dan ging ik wel even terug.
Door TMG1961
#2453338
Ze is verder gewoon levendig, tijdens wandeling gewoon gerend en gespeeld zoals altijd. Ze stond ook al bij me toen ik eten van kat klaarmaakte. Ze is nu wel al aan het eten...had de reacties nog niet gelezen  :-[
Ze drinkt verder gewoon zoals altijd, denk zo'n driekwart tot 1 liter per dag.

Mocht het eten er nog uitkomen dan krijgt ze verder niets en geef ik haar voor slapen gaan nog 2 okugest tabletjes, ze heeft er dan 5 gehad verdeeld over de hele dag
Door TMG1961
#2453339
van de week was bloed afgenomen en de waardes waren volgens DA allemaal goed.

Ze heeft het spiervlees en hart gegeten, de konijnenrug wilde ze niet eten. Ik wacht het nu even af. Maar ga morgenvroeg wel even bellen voor afspraak te maken voor alles nog eens goed na te kijken
Laatst gewijzigd door TMG1961 op zo 09 sep 2012, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2453342
Lizzy schreef: Ik zou haar vandaag ook geen eten geven. Is haar maag/buik gevoelig? Ik zou wel Okugest blijven geven. En als je het niet vertrouwt, vanavond de DA bellen.
Bedoel je al ik beetje voorzichtig knijp? Zo ja dan is het antwoord nee
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2453343
TMG1961 schreef: van de week was bloed afgenomen en de waardes waren volgens DA allemaal goed.

Ze heeft het spiervlees en hart gegeten, de konijnenrug wilde ze niet eten. Ik wacht het nu even af. Maar ga morgenvroeg wel even bellen voor afspraak te maken voor alles nog eens goed na te kijken
Waarschijnlijk voelt ze zelf ook aan dat zo'n karkas niet lekker gaat vallen.

Ja, nee, fijn dat dan in ieder geval die waardes goed waren, maar helaas is dat geen garantie of matstaf voor....uw hond is helemaal gezond.
Door TMG1961
#2453344
Angelique schreef: Waarschijnlijk voelt ze zelf ook aan dat zo'n karkas niet lekker gaat vallen.

Ja, nee, fijn dat dan in ieder geval die waardes goed waren, maar helaas is dat geen garantie of matstaf voor....uw hond is helemaal gezond.
Ben geen DA..maar met zo iets als nu zou ik dat wel willen zijn. Volgens de DA was alles oke, maar zoals gezegd maak ik morgen afspraak en laat ik alles nog eens nakijken.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2453351
Dat een hond nog rondrent en vrolijk lijkt is voor mij geen maatstaf dat een hond ook gezond is.
Ik heb het hier al aan de hand gehad dat een hond bloedfanatiek trainde aan de schapen, en pas na de training begon te hoesten en slijm op te geven, ben meteen doorgereden naar de DA. Bleek die koorts te hebben en een keelontsteking  :(
En voor en na de training niets aan gemerkt hé

Even geen eten geven leek me eigenlijk heel logisch, en dan pas met iets kwark (evt. met wat honing) beginnen.
Door TMG1961
#2453360
Dat ze nu eten gekregen heeft is foutje van mij. Ze heeft in totaal zo'm 550-600 gram gegeten.
Ik hou haar in de gaten en bel morgenvroeg voor afspraak bij de andere kliniek en laat haar daar nog eens helemaal nakijken.

Wat me wel net invalt is dat ze gisteren van kennis een heel klein stukje haring gehad heeft, was zoals ik achteraf hoorde maatje, was een stukje van ong 2cm. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door