Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bieke
#2453250
Als het heet weer wordt, wandel ik met mijn honden eerder dan normaal. h.8-8 uur.Toen het een paar weken geleden zo heet zou worden, ging ik om h.9 weg. Ik wist dat er bij de parkeerplaats een ven is, waar de Goldens dan kunnen zwemmen. De oudste (een Lab van 14½, met op de foto's zwaar HD) liep alleen om het ven heen, daarna werd ze in de auto geladen. Ze kreeg water, het raampje werd open gezet en de auto stond in de schaduw. Ik liep nog een 3 kwartier met de Goldens en toen we weer bij de auto kwamen, doken ze weer het ven in. Nu heb ik daar een vaste uitspanning waar ik elke zondag koffie drink. Dan mag de oudste mee voor het koekje en ik krijg bij de koffie een paardentijdschrift, want die afwijking heb ik ook gehad. Dat deden we ook. De honden in de schaduw, raampje open en wij aan de koffie. Komt er een mevrouw geagiteerd het terrein op, gaat naar binnen, vraagt van wie die auto is en komt naar buiten. De honden zijn drijfnat. Die hebben in het water gelegen. Ze was dierenarts assistente. Weet die dan niet dat honden niet met hun huid zweten. Er was niets aan de hand. De week ervoor had er in de krant gestaan, dat als je een hond in nood zag, dat je dan een ruitje kapot zou moeten slaan om hem te helpen. Ik was blij, dat me dit niet in de stad gebeurde. Ik heb een bestelwagen, waarin het lang niet zo heet wordt als in een personenwagen.
Als ik langs een hond kom, die zich kapot hijgt in een auto met de zon erop, zal ik niet aarzelen een ruitje kapot te tikken, maar hier.......
Vandaag zou het weer warm worden, maar vanmorgen was het heerlijk. Mijn ouwe heeft ruim 5 kwartier aan de rolliijn meegekacheld.
Ze was niet oververmoeid en wilde graag het koekje.
Gisteren had ik haar meegenomen naar een bekende. Ze vond het prachtig.
Door 202Spots
#2453263
Ik zou OOK wat gezegd hebben hoor...
IK weet niet meer of dit hier al eerder is geplaatst..maar kijk maar even naar hoe heet het word...
Door Bieke
#2453275
Zo, jij zou er ook wat van gezegd hebben. En dat filmpje slaat helemaal niet op de situatie van mijn honden. Die zaten 's morgens, om 10 uur drijfnat van het zwemmen in de auto. Dat soort filmpjes ken ik. Heb je het verhaal wel goed gelezen? Goed lezen is ook een vak. Mijn honden liepen geen enkel risico op wat dan ook.
Door 202Spots
#2453285
Bieke schreef: Zo, jij zou er ook wat van gezegd hebben. En dat filmpje slaat helemaal niet op de situatie van mijn honden. Die zaten 's morgens, om 10 uur drijfnat van het zwemmen in de auto. Dat soort filmpjes ken ik. Heb je het verhaal wel goed gelezen? Goed lezen is ook een vak. Mijn honden liepen geen enkel risico op wat dan ook.
Wanneer jij er zo overtuigd van ben dat er geen gevaar was...waarom maak jij er dan 'n probleem van?? ::)
Door lola woef
#2453305
sorry dit weer is toch warm wij mensen vergissen ons hier toch vaak in hoe het in de auto kan oplopen

en sorry ik had er ook wat van gezegd
Door Martine.
#2453312
Ik denk dat er een gulden middenweg is. Een verantwoorde baas laat zijn niet in de auto als die in de zon staat of zelfs in de schaduw als het erg warm is. Enkele mensen slaan in mijn ogen echter door in het niet in de auto achterlaten van honden.

Ergens vorige week ging ik naar mijn moeder om wat boodschapjes af te gooien. Er was 20 graden opgegeven en best wat wind. De temperatuur was zo laag dat ik zelf een jasje aan had. Toen ik bij mijn moeder aankwam zag ik dat er een vriendin van haar was dus besloten mijn hond even in de auto te laten want die vriendin is niet dol op honden. In de schaduw, ook geen gevaar dat de zon er alsnog op zou draaien, autoraampjes open en wel zover dat hond zelfs de kop naar buiten kan steken (Flatcoat dus best ver), daarnaast waaide het ook nog behoorlijk dus ook in de auto voelde ik de wind met de raampjes open.

Boodschappen afgezet en één bakje koffie gedronken. Kom ik terug krijg ik commentaar van iemand die zo'n uitgeprint A4-tje in de auto heeft hangen van honden in de auto met warmte dat ze al ongerust begon te worden...... Ik ben er maar niet eens op ingegaan. Dat vind ik iemand die ergens de klok heeft horen luiden maar de klepel niet weet te hangen.
Door lola woef
#2453315
ja maar honden kunnen hun warmte niet kwijt
ik vind het niet verantwoordelijk
en ik zou het nooit doen

wij mensen vergissen ons erg snel in de warmte

omdat wij kleren kunnen uitdoen en kunnen zweten
ga maar eens met een duikpak in de auto zitten en een jas eroverheen aan denk dat het dan toch echt snel anders wordt
Door 202Spots
#2453317
Martine. schreef: Boodschappen afgezet en één bakje koffie gedronken. Kom ik terug krijg ik commentaar van iemand die zo'n uitgeprint A4-tje in de auto heeft hangen van honden in de auto met warmte dat ze al ongerust begon te worden...... Ik ben er maar niet eens op ingegaan. Dat vind ik iemand die ergens de klok heeft horen luiden maar de klepel niet weet te hangen.
Tja...Dat vind ik eigenlijk precies wat de bedoeling is van die waarschuwing...de meeste mensen hebben echt GEEN idee hoe heet het in 'n auto kan worden.. :-\
Misschien wilde die persoon je er alleen maar op wijzen dat het heel vlug heel heet kan worden?
Door *Natasja*
#2453321
Tja, ik denk dan maar zo: liever dat mensen honderd keer te vaak mensen hierop aanspreken, dan 1 keer te weinig, toch? En natte honden in een warme auto is volgens mij niet altijd de oplossing tegen oververhitting, een natte vacht kan namelijk gaan broeien.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2453324
Sorry een paar weken geleden was het boven de 35 graden, geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om mijn honden in mijn bestelbus in de schaduw te laten staan. Ook dan kan het warm worden. En ook vandaag is het daar veel te warm voor. Ik vind het alleen maar erg goed dat die vrouw er iets van gezegd heeft.
Oververhitting komt ook bij lagere temperaturen voor, soms sneller dan je denkt.
Door nienk
#2453327
*Natasja* schreef: Tja, ik denk dan maar zo: liever dat mensen honderd keer te vaak mensen hierop aanspreken, dan 1 keer te weinig, toch? En natte honden in een warme auto is volgens mij niet altijd de oplossing tegen oververhitting, een natte vacht kan namelijk gaan broeien.
hier ben ik het helemaal mee eens, en met de vrouw die naar TS starter toe kwam ook. beter 10 keer te veel iets er van zeggen, 10 ruitjes te veel intikken, dan 1 keer en 1 ruitje te weinig!
Door Bieke
#2453688
Het was toen nog geen 35 graden. Ik weet hoe heet het in een auto in de zon kan worden. Wel 55 graden. Mijn honden zaten met hun bek dicht in de auto en hadden het nat in de auto dus niet te warm
Gebruikersavatar
Door Thea
#2453779
Was vandaag op het Horse defent en daar werd 2x omgeroepen dat er een hond in een mercedes zat en of de eigenaar naar de auto wou komen.
Ik weet niet hoe het is afgelopen :-\
Door coby.p
#2453888
goede aktie van die mevrouw.
jammer, dat ts. het dus niet waardeert, en dus wel risico neemt.
de warmte in de auto wordt door te veel mensen onderschat, helaas.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door