Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2452581
Hoe kan ik een zalmkop delen zonder dat  zelf onder de visspetters  hang?
Door El budha
#2452597
Door een ander laten doen :biggrin2:

Ben bang dat je hoe dan ook onder de visspetters komt.
Om het te kunnen malen knippen wij de zalmkop altijd met een snoeischaar.
Een andere optie is een hakbijl. Ook hier kan ik me indenken dat je onder de smurrie komt :-\
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#2452632
Haha, ja zo dus. Een ander laten doen.
Ik heb eens 6 zamkoppen gedeeld, voor mijn 11 pups. Ik geloof niet dat ik dat ga herhalen komend nest ;-)

Bah bah bah bah. Ze hebben er wel van gesmuld en roken daarna nog láng láng zaaaaaaaaalig.


Not.

(maar het was wel leuk)
Door nienk
#2452640
men nemen de zalmkop, een snijplank, een goed groot scherp mes, en een snoeischaar.

met het grote mes snijdt je de kop zover als zonder veel kracht zetten gaat door, begin bij de bek, dan tussen de ogen door naar achteren.

neem de snoeischaar, knip de onderkaak door en zover als je kunt naar achteren. ook de bovenkaak door knippen en dan zo langzaam aan naar achteren werken. stukje knippen, beetje wrikken, knippen, snijden.

redelijk spetter vrij werkje als ik het zo deed!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2452644
Ik knip ze tegenwoordig voor de bejaardensoos inderdaad doormidden met een flinke schaar. Gaat prima. Je moet alleen even niet nadenken dat de enige manier om genoeg grip te krijgen, je vingers in de ogen steken is.  :-X :-[
Door nienk
#2452650
-Saskia- schreef: Ik knip ze tegenwoordig voor de bejaardensoos inderdaad doormidden met een flinke schaar. Gaat prima. Je moet alleen even niet nadenken dat de enige manier om genoeg grip te krijgen, je vingers in de ogen steken is.  :-X :-[
precies. gloep,
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2452669
Hmmm, kijk ik al uit naar het moment dat ik die zalmkop dat ik percé eens wilde proberen, ga delen...  :-X
Misschien laat ik hem wel gewoon in de vriezer tot we een nieuw huis hebben met een afgesloten tuin zodat ik hem buiten gewoon in zijn geheel kan geven en kijken wat ze ermee doen... Zie er al een kat half in kruipen...  8)
Maar dat duurt nog zeker een jaar  ::)

Toch maar eens proberen zoals Nienk het zei. Er zijn nog topics over hoor, want ik had me ook eerst ingelezen en er was mij verzekerd dat dat best te doen is, zo'n zalmkop in stukjes hakken/snijden...
Door Annemarie Rijnveld
#2452676
Ik heb nu net een zalmkop in tweeen gedeeld, zonder gespetter en geglibber. Het viel mij zelfs ontzettend mee: met een heel scherp vleesmes (keramiek in dit geval) eerst vanaf een mondhoek naar beneden met lichtelijk zagende beweging en daarna vanaf de andere mondhoek. De zalmkop heb ik in een bak gelegd met bek naar boven wijzend.

Nu we het toch over zalmkop hebben, even snel een vraagje: ik heb gisteravond de zalmkop uit de vriezer gehaald en in de ijskast laten ontdooien. Morgen krijgt Yuma de ene helft. Kan ik de andere helft Dinsdag geven of is dat niet goed wat eventuele bacterieen aangaat?
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op za 08 sep 2012, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemarie Rijnveld
#2452942
nova schreef: Hoe kan ik een zalmkop delen zonder dat  zelf onder de visspetters  hang?
Heb je het al geprobeerd? Ben benieuwd welke methode jij hebt gebruikt.
Door tycolaika
#2452945
;D ;D ;D ;D
-Saskia- schreef: Ik knip ze tegenwoordig voor de bejaardensoos inderdaad doormidden met een flinke schaar. Gaat prima. Je moet alleen even niet nadenken dat de enige manier om genoeg grip te krijgen, je vingers in de ogen steken is.  :-X :-[
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2457344
tycolaika schreef: ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D Lach maar. Gisteren 2 hele zalmkarkassen incl. kop staan verknippen. Maar goed dat niemand dat ziet. Volgens mij ziet het er wat verbeten en obsessief uit. Ik denk dat ik zomaar gearresteerd zou kunnen worden voor agressief gedrag.  ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2457508
Na mijn poging m te delen, gewoon direct besloten het ding in zijn geheel aan Duke te geven. Die keek er wel even van op, maar heeft m gewoon naar binnen gewerkt.

Wat ben ik blij dat ik m niet hoef te delen!  :biggrin2:
Door Annemarie Rijnveld
#2457521
Naomi M. schreef: Na mijn poging m te delen, gewoon direct besloten het ding in zijn geheel aan Duke te geven. Die keek er wel even van op, maar heeft m gewoon naar binnen gewerkt.

Wat ben ik blij dat ik m niet hoef te delen!  :biggrin2:
ahaha, toch maar gedaan? Lekker hè, Yuma vindt het ook geweldig.
Waarom zeg je ''poging''? Kwam je er met het mes niet doorheen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door