Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2452193
Pijnstillers zonder ontstekingsremmer bestaan niet, ook paracetamol is een ontstekingsremmer. Tenminste als je NSAID's bedoelt. De pijnstillende werking berust op het remmen van ontsteking.
Als je een pijnstiller zonder ontstekingsremmende werking wil geven, dan kun je tramadol geven.
#2452206
*Dorothea* schreef: Pijnstillers zonder ontstekingsremmer bestaan niet, ook paracetamol is een ontstekingsremmer. Tenminste als je NSAID's bedoelt. De pijnstillende werking berust op het remmen van ontsteking.
Als je een pijnstiller zonder ontstekingsremmende werking wil geven, dan kun je tramadol geven.
Ja dat bedoel ik inderdaad. Ik formuleerde het verkeerd, dank je  ;)

Met googlen kom ik beide tegen, zowel tramadol als normast.
Hebben jullie ervaring daarmee en hoe is die ervaring?
#2452210
De Geijsjes schreef: Ja dat bedoel ik inderdaad. Ik formuleerde het verkeerd, dank je  ;)

Met googlen kom ik beide tegen, zowel tramadol als normast.
Hebben jullie ervaring daarmee en hoe is die ervaring?
waarom wil je een pijnstiller zonder ontstekingsremmer?

Overigens op de website van de fabrikant:
Normast is a new natural painkiller based on Palmitoylethanolamide (PEA). Palmitoylethanolamide is a 100% natural compound with anti-inflammatory and anti-pain properties.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, wat ik wel gehoord heb dat het ook goed tegen zenuwpijnen werkt.
Tramadol heb ik wel ervaring mee, en die zijn wisselend. Er zijn honden die er echt knettergek van worden, of heel rustig, maar bij anderen merk je weer helemaal niks. Het is wel een hele krachtige pijnstiller.
#2452222
@ Henny V.: ok, fijn te horen dat het goed werkte. Goedkoper is altijd fijn, maar vooral dat het goed werkt is voor mij belangrijk  ;) Dank je!

@ Dorothea: dank je! Over tramadol lees ik dus ook op diverse fora diverse ervaringen. Dat het dus een hele krachtige pijnstiller is vind ik dan weer best eng.  :-[ Een hond kan niet praten dus dat je er niets aan merkt wil niet alles zeggen ... Neemt niet weg dat ik het niet in overweging wil meenemen of nooit zou willen gebruiken maar juist met zoiets krachtigs is juiste dosering wel heel erg van belang. Hmmmm lastig.
En waarom: nou omdat Max al een hele tijd op de NSAID's staat en om het lichaam straks tijdens en na de operatie weer eens zelf de "zaakjes" op te laten ruimen (als die dat nog kan, want hij krijgt het al zo lang.) Hij moet wel een pijnstiller blijven krijgen dus vandaar dat ik op zoek ben  :) 
#2452299
De Geijsjes schreef: @ Henny V.: ok, fijn te horen dat het goed werkte. Goedkoper is altijd fijn, maar vooral dat het goed werkt is voor mij belangrijk  ;) Dank je!
Even voor de duidelijkheid: het werkte bij Tommy ook goed.
Kon geen verschil merken tussen Tramadol en Normast.
Als de Normast niet had gewerkt had Tommy ook aan de Tramadol blijven zitten, wat het ook gekost zou hebben  ;)
#2452332
Henny V. schreef: Even voor de duidelijkheid: het werkte bij Tommy ook goed.
Kon geen verschil merken tussen Tramadol en Normast.
Als de Normast niet had gewerkt had Tommy ook aan de Tramadol blijven zitten, wat het ook gekost zou hebben  ;)
ja zo las ik het ook exact uit je vorige post  ;) maar kan me voorstellen dat je het om misverstanden te voorkomen alsnog duidelijk vermeld  ;)
#2452476
flodder en dwarrel schreef: als mensen zulke pijnbestrijders krijgen krijgen ze er vaak een maagbeschermer bij.....weet niet hoe dat bij honden is....
Max krijgt groenlipmossel als maagbeschermer bij al het andere wat al in zijn bak beland  ;)
Door sella
#2454142
flodder en dwarrel schreef: als mensen zulke pijnbestrijders krijgen krijgen ze er vaak een maagbeschermer bij.....weet niet hoe dat bij honden is....
Bij tramadol maagbescherming??? Nog nooit gehad, slik het al 13 jaar.
Als ik een nsaid slik krijg ik maagbescherming.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door