Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
#2452111
Poezewoes krijgt dagelijks een half tabletje Benakor 5mg..voorheen was dat fortekor..voor de nieren. Ze doet het daar goed op. Bij mij eigen DA betaal ik voor een strip met 14 tabletjes €10,25 Nu is de praktijk wegens ziekte voor onbepaalde tijd gesloten en ben ik dus eens gaan bellen om te vragen wat het bij andere kost. Maar overal betaal ik rond de €15 voor een strip. Vindt ik dus best aardig wat extra, 50% meer dan ik normaal betaal en ik gebruik ruim 1 strip per maand.

Kun je dit ook online kopen? Of zijn er mensen die het ook gebruiken en waar het bij eigen DA ook rond de 10 euro kosten die het me eventueel per post willen opsturen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2452118
De vraag is, heeft jouw poes dit medicijn echt nodig? Zo niet dan kun je nog meer geld besparen door het gewoon niet meer te geven.
Fortekor is namelijk alleen geindiceerd bij een verhoogde bloeddruk of eiwitverlies via de urine. Helaas wordt dit vaak niet gecontroleerd en staan veel nierpatienten onnodig op dit medicijn.
Door TMG1961
#2452402
Na de laatste controle kreeg ik te horen dat ik het gewoon moest blijven geven. Ze had last van eiwit verlies via urine. Wat de waardes waren van bloed en urine onderzoek weet ik niet meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door