Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danielle1980
#245054
nou ik weet t allemaal niet hoor,
misschien ben ik een watje,
maar ik huil wel om elk dier dat niet goed is bij geboorte,
en zou ze zelf ook niet doodmaken.
bij mij krijgen ze netjes een spuitje van de da en worden dan begraven.
dus niets in de kliko.
en zelf levend voeren zou ik dus ook niet doen.
dat kan ik niet.
ik moet er niet aan denken zelfs :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#245096
Karin & Pyrs schreef: Klopt !!
Heb ik in een ander topic al toegegeven ...........
Is nu eenmaal mijn gevoel en daar doe je niets aan ;)
Maar als je weet dat het hypocriet is van jezelf moet je eigenlijk ook niet vet gedrukt neerzetten dat je hier niet goed van wordt, want dat jij iets niet kan maakt een ander niet minder omdat die daar wat nuchterder in is .

Wat van mij bv heel hypocriet is , is dat ik bv mijn volwassen cavia's niet opvoer als ze dood zijn, maar ik vind iemand die dat wel doet erg stoer, ik zou willen dat ik het ook kon lijkt me een waardiger afscheid dan de kliko in verdwijnen, maar ja ik kan het niet.
Door K@rin
#245172
sylvia schreef: Maar als je weet dat het hypocriet is van jezelf moet je eigenlijk ook niet vet gedrukt neerzetten dat je hier niet goed van wordt, want dat jij iets niet kan maakt een ander niet minder omdat die daar wat nuchterder in is .
Dat laatste beweer ik nergens, alleen maar:
ik wordt er niet goed van ..... ;)
Ieder zijn eigen mening, er staat NERGENS vastgelegd, wat de juiste is ...... ;)
Door Ollie
#245209
[quote="sylvia"]
Maar als je weet dat het hypocriet is van jezelf moet je eigenlijk ook niet vet gedrukt neerzetten dat je hier niet goed van wordt, want dat jij iets niet kan maakt een ander niet minder omdat die daar wat nuchterder in is .

Wat van mij bv heel hypocriet is , is dat ik bv mijn volwassen cavia's niet opvoer als ze dood zijn, maar ik vind iemand die dat wel doet erg stoer, ik zou willen dat ik het ook kon lijkt me een waardiger afscheid dan de kliko in verdwijnen, maar ja ik kan het niet.
[/quote]

Ik voer mijn volwassen caafjes ook niet hoor, die worden hier netjes begraven!

De pasgeboren overleden caafjes zou ik denk ik wel voeren, want daar heb ik geen binding mee!
Door bernerfan
#245736
[quote="sylvia"]
is een questie van seconden,, was trouwens een normale gang van zaken bij kattenfokkers, alleen het is niet iets wat je op een verjaardag vrolijk vertelt, het is namelijk een noodzakelijk kwaad, een kitten wat niet goed is kun je apart leggen (in het nest maar de moeder gooit het er dan uit) zodat het langzamer van de kou doodgaat of je legt ze in een pot watten met chloroform en ze zijn binnen een paar seconden weg, in de pot uit de pot controleren of het kitten echt dood is en in de kliko je kan er bij gaan zitten huilen maar dat heeft geen zin en vaak ben je bezig met de kittens die er wel zijn, that's life.

[/quote]ja is ook zo...maar ik had dus nog nooit gehoord dat dat zo ging....wij fokten vroeger konijnen , en daar kwam t natuurlijk ook nog wel es voor dat er een paar uit t nest gehaald moesten worden en 'geholpen' moesten worden...dus ik begrijp t wel hoor ...maar kende de manier nog niet...maar goed als t maar snel en pijnloos is ;)
Door jasmijn
#251709
Karin & Pyrs schreef:

Ik zou het NOOIT kunnen, mijn eigen voer fokken voor mijn andere dieren !!
Ik eet mijn eigen kippen ook niet op ::) ::)
eet je wel vlees ???
en ben je wel eens in een slachterij geweest en gezien hoe somigen dieren daar gedood worden.
dan fok ik liver mijn eigen dieren en maak ik ze zelf dood , dan wwet ik teninsten dat ze een goed leven hebben gehad en een zo pijnloose dood ( ik fok nu zelf muizen en dat chloroform werkt echt heel snel )
mijn muisjes zitten ook op vers groen, en ik krijg waarschijnlijk een hele grooten kooi (zo 'n rijbaren kooi van 1,80 hoog ) moet er dan met gaas verdipingen in maken en even tuweel nog exstra gaas er om heen tegen het onsnappen maar dan is het een geweldige kooi.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door