Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#244610
Even een vraagje voor Beau:

Sinds ik hem op de Brandnetel, Koemis Kutjing, Mariadistel en Solidago heb staan, gaat hij erg goed. (hoera hoera hoera).

Nu is zijn kwaal chronisch....dus moet ik dit altijd blijven geven? Of af en toe een paar dagen stoppen? Ik ben als de dood dat hij dan een giga terugval krijgt....en de middelen zorgen er alleen maar voor dat hij spoelt, dus gevoelsmatig, zeg ik...doorgaan ermee.

maar is dat juist?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#244633
Poeh, moeilijk hoor :-\. Als je zelf twijfelt kun je misschien om beurten een paar dagen met een bepaald middel stoppen? En daarna met een ander? Dus dat je afwisseld stopt en weer begint. (snap je 'm nog? :P ;))
Maar ja, aan de andere kant, als dit hem helpt, waarom stoppen?
Ik hoop dat Tannetje dit nog leest, die is meer op de hoogte denk ik wat deze middelen doen op de lange termijn.
Gebruikersavatar
Door Binno
#244649
Ik zou ook denken... doorgaan. :-\ Omdat als je stopt, de nieren weer minder goed gaan werken en je dan misschien een stap achteruit zet die je niet kan goedmaken.
Wij zijn destijds bij Robin in ieder geval niet gestopt met de supplementen.
Ben ook benieuwd wat Tannetje erover zegt. ;)
Door Peet
#244856
Tja, jammer dat er nog niet zoveel reakties komen....

Maar goed, ik denk erover om een beetje te spelen met de hoeveelheden.

Beau krijgt nu:
's ochtend 2 caps Mariadistel en 2 caps Koemis Kutjing
20 drups Solidago

's middags 20 drups Solidago

's avonds 20 drups Solidago
1 caps Mariadistel
1 caps Koemis K.

Totaal dus 3 caps van elk en 60 drups Solidago.
De Solidago wil ik in ieder geval handhaven, verder ga ik gewoon kijken hoe hij het doet op 1 caps 's morgens van beide en 1 caps 's avonds. Als het niet goed gaat, kan ik dan altijd weer verhogen.

De brandnetel doe ik door zijn drinkwater: 2 caps per keer, ik verschoon dit 2 x per dag dus in totaal krijgt hij dan 4 caps per dag. Dit hou ik nog maar even zo.

Misschien komt er nog iemand.....
Laatst gewijzigd door Peet op wo 19 jan 2005, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#244857
ik wil wel reageren, maar ik weet t niet :-\.... mn gevoel zegt gewoon doorgaan!!! suc6!!! ;)
Door Lizzy
#244939
Ik hoopte ook op een reactie van Tannetje.

Ik vind het niet verkeerd om de dosis even te verlagen om te kijken hoe het gaat. Maar ja, ik zou er ook niet mee zitten (als ik in jouw schoenen stond) om deze hoeveelheden gewoon voor altijd te blijven geven. Ik weet wel dat veel dingen goed in 'kuurtjes' gegeven worden, maar als zijn nieren niet goed werken denk ik dat je er goed aan doet om niet zo maar te stoppen. Een keer in de zoveel weken de dosis een tijdje verlagen: dat lijkt me misschien beter.
Door Peet
#245125
Thanks allemaal!

Ik ga idd kijken of hij het goed blijft doen op een iets lagere dosis. Als het niet goed gaat, kan ik altijd weer omhoog gaan.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#245137
Ik kan thuis niet meer op Barfplaats komen. ´s Avonds is het te druk en dan geeft ie een foutmelding. Dus ik ben er even wat minder.

Gewoon lekker doorgaan. Je geeft geen van deze middelen gauw te veel. Ik elk geval kun je dit een paar maanden volhouden. Ik ken dieren die al jaren op de solidago en mariadistel staan en het hardstikke goed doen.
Door Peet
#245169
Ah, fijn dat je toch nog even kon komen!! :D

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, maar we zijn natuurlijk verwend met onze "huisdokter"....Automatisch ga je hopen op een reaktie... ;).

Ik ben blij te weten dat ik dus niet teveel geef!
Dankjewel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door