Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2449993
Nooit geen problemen gehad met vlooien in huis, maar nu op de camping....
Kort gezegt ik zag lita wel wat krabben, maar ja ze had ook nieuwe diersoorten gehad...
Op onderzoek uit, maar niks gevonden. Maar gisteravond wel en waar een paar zijn, zijn er meer.

Dus ervaringen en ideeen gevraagd. Ik zou het fijn vinden als bij het antwoorden wat rekening wordt gehouden met dat ik op dit moment niet ruim in het geld zit. Ik zoek dus wat meer goedkope, maar wel goede oplossingen.

1. Wat werkt goed voor de behandeling van al aanwezige vlooien bij een hond (7kg). Ze draagt al een Scalibor Protectorband tegen teken. Of kan ik net zo goed de vlooienbehandeling bij aldi weghalen (daar zag ik ze toevallig gister liggen)?

2. Wat kan ik doen tegen de vlooien die al in de caravan huizen? Er ligt zeil, de aanwezige stoffen: bed, bank en kleding, verder is er natuulijk eten aanwezig. Hoe behandel ik de caravan?

3. Mijn stofzuiger thuis heeft een te hoog wattage. Ik zat te denken aan een kruimeldief oid. Maar van wat ik weet: zuigt maar 1kwartier en moet 16uur opladen en dat valt mij behoorlijk tegen. Ik moet ook een beetje om de stroomkosten denken, op de camping is dat ook niet goedkoop. Heeft iemand een idee voor een goedkope en niet te grote (moet em ook ergens kwijt) stofzuiger van niet meer dan 800watt (anders slaan de stoppen eruit)? Ik wil het ding niet 24uur per dag aan de lader moeten houden, dus ik denk (tenzij ik het mis heb) dat dus een kruimeldief afvalt.
#2450120
vooral niet vergeten de stofzuigerzak te behandelen door die van binnen goed in te sprayen met goede spray (dierenarts) of een vlooienband in de zak te doen. Anders springen de vlooien er weer vrolijk uit.
Ik zou even naar een da gaan, die hebben vind ik toch wat fijnere middelen.
#2450829
ulla schreef: Bij mijn weten zijn vlooien tegen heel veel middelen resistent.
Yep, vooral tegen al die vrij verkrijgbare middelen bij de dsz. Dus vandaar mijn advies om langs de da te gaan. Die hebben echt heel ander spul is mijn ervaring. Ik zit daar dus heeeeeeel vaak in de wachtkamer en heb dus echt vaak gehoord. Mijn hond of kat heeft vlooien en ik geef nog wel elke keer merk x van de dsz. Krijgen ze ander spul mee en dan komen ze even later terug en dan zeggen ze... het was heel snel opgelost.
#2452113
Lil schreef: Yep, vooral tegen al die vrij verkrijgbare middelen bij de dsz. Dus vandaar mijn advies om langs de da te gaan. Die hebben echt heel ander spul is mijn ervaring. Ik zit daar dus heeeeeeel vaak in de wachtkamer en heb dus echt vaak gehoord. Mijn hond of kat heeft vlooien en ik geef nog wel elke keer merk x van de dsz. Krijgen ze ander spul mee en dan komen ze even later terug en dan zeggen ze... het was heel snel opgelost.
Wat zo jammer is, is dat mensen vaak bezuinigen door eerst iets bij het kruidvat te kopen, dan de aldi en dan proberen ze frontline. Zijn ze inmiddels toch aardig wat geld kwijt en kopen dan alsnog stronghold omdat de rest niet werkt.
#2452185
Ik ben bij de dierenwinkel geweest en die raden het ivm de tekenband en middel xxxxx dat er in zit en omdat ze klein is volledig af wat tegen vlooien te gebruiken.
Wassen en vlooienkammen was het advies. Sowieso waren er dit jaar meer vlooien ivm vochtig en warm weer en dat wordt versterkt in een caravan natuurlijk.

Lita is dus gisteren onder de douche geweest en dat vonden meerdere vlooien al niet leuk.
Vanochtend flink gekamt. En wat een hoop vlooien kwamen er nog vanaf  :ieks!:
Straks de auto uitzuigen en ook maar mee behandelen.
De hokken van de cavia's en fretten goed uitsoppen.
Dan de caravan en voortent onder handen nemen: Zuigen, dweilen en inspuiten.

Dagelijks voorlopig maar gaan zuigen, lita kammen en misschien halverwege de week nog maar eens douchen en dan hopen op verbetering. Het is jammer dat lita zo bang is voor de stofzuiger, anders kon ik haar ook nog eens afzuigen.
#2452736
tessa schreef: Voor nu zou ik de hond wassen met afwasmiddel.
Een afwasmiddel gebruiken om je hond mee te wassen is echt een heel slecht idee hoor. Dat is veel te sterk ontvettend, en dan riskeer je erge schade aan de huid (die misschien van het krabben al geïrriteerd of beschadigd is) en vacht!!
Een goede anti-vlooienshampoo voor honden kan je natuurlijk wel gebruiken, maar daarmee houd je de vlooien niet lang op afstand.
Zou je niet de Scalibor af kunnen doen en dan druppelen met een degelijk vlooien- en tekenmiddel of kan dat niet?
Als je je hond wilt wassen is het een goed idee om haar in het spoelwater te laten 'weken' gedurende ongeveer 10 minuten. Op die manier blijven de eventueel nog levende vlooien ook niet op de hond zitten.
Veel succes met al het schoonmaakwerk!! Vergeet ook niet om, als je de vlooien succesvol hebt verjaagd, het hele schoonmaakproces in de caravan te herhalen na 3 weken, want dan komen de eitjes uit die ze al gelegd hebben en meestal niet opgezogen worden uit de kieren. Hopelijk heeft Lita de vlooien niet mee naar huis genomen...
Nogmaals, veel succes en sterkte!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door