Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TuttiFrutti
#2449743
Mingus krijgt al een tijdje on de 2 dagen een BARFdag. Ik begon met eendennekken. Omdat dat voor hem niks voorstelt en het hap-slik-weg is heb ik besloten om hem konijnenruggen te geven (ik las dat dat zacht genoeg zou zijn). Ik zie hem dat wel kauwen maar wrs niet genoeg want vandaag had hij 3x gebraakt en de laatste keer kwamen er 2 konijnenruggen mee  :-\. Ik dacht dat konijn een beginnersbot was maar er zitten behoorlijke scherper puntjes aan de stukken die hij gebraakt heeft. Eet hij toch te snel of is konijn niet geschikt voor een pup? En wat moet ik doen met de pakketjes die ik al klaar heb? Niet geven of de ruggen pletten voordat ik ze geef?
:please:
Laatst gewijzigd door TuttiFrutti op do 06 sep 2012, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TuttiFrutti
#2451912
Nee ze waren niet koud. Ik laat ze altijd eventjes buiten de koelkast voordat ik voer.
Ik heb vandaag weer gegeven, dit keer de ruggen goed staan pletten. Ben benieuwd hoe hij hierop reageert.
Door Kim en Casper
#2453842
Hap slik weg... Tsja dat is niet echt de bedoeling natuurlijk. Niet met nekken me niks van botwerk.
Even flink plat slaan en dan vasthouden dan moet ie wel kauwen...
Door Lizzy
#2453851
Ik heb geen idee hoe de konijnenruggen eruit zien maar hazenrug vind ik ook knap stevig. Ik zou het ook met een (vlees)hamer plat slaan.
Door TuttiFrutti
#2453887
Volgens mij werkt het plat slaan wel want ik heb hem niet meer zien braken.
Eendennekken kauwt hij een of maximaal twee keer en dan wordt het ingeslikt. Dat heeft hij verder nooit uit gebraakt. Maar het is dus wel verstandig om de nekken ook plat te slaan?
Door ulla
#2453929
Konijnenruggen zijn zo zacht dat ik ze makkelijk met mijn handen kan breken, en ik heb bepaald niet veel kracht in mijn handen.
Op de foto te zien kauwt hij dus echt niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2453930
Geef je die rug zo? Zonder ribben eraan?
Ja, dan zou ik hem even plat meppen.
Hier snij ik karkasjes in de andere richting, tussen de ribben door.  Dan moeten ze wel kauwen want die ribben zitten in de weg.
Maar ja, ik heb katten. Dus ik knip de ruggen ook eerst middendoor (in de lengte richting) bij het portioneren...
Door TMG1961
#2454165
Die uitgebraakte ruggetjes hebben dus echt geen tanden gezien als ik dat zo bekijk. Hier hoor ik Pixie dus duidelijk de ruggen kraken als ze die eet.
Door TuttiFrutti
#2454477
Er zaten wel ribbetjes aan, die heeft hij dus wel verteerd denk ik.

Nee, helaas kauwt hij echt niet. Zijn kvv is ook hap slik weg. Is dat misschien pupeigen? Badu at vroeger ook erg snel maar ze is eigenlijk op kvv opgegroeid en kan dus niet vergelijken  :-\.
Door Anne in Zweden
#2454974
[quote="RvT"]
Er zaten wel ribbetjes aan, die heeft hij dus wel verteerd denk ik.

Nee, helaas kauwt hij echt niet. Zijn kvv is ook hap slik weg. Is dat misschien pupeigen? Badu at vroeger ook erg snel maar ze is eigenlijk op kvv opgegroeid en kan dus niet vergelijken  :-\.
[/quote]

Of het pupeigen is, weet ik niet, maar toen onze Laika nog een pup was, had ze ook de neiging het kraken over te slaan en de barfhap in één keer naar binnen te werken. Zelfs een kalkoennek van 600 gram slikte ze zó door! Inmiddels (ze is nu 3) doet ze dat gelukkig niet meer, dus misschien gaat het vanzelf over, en worden ze rustiger met eten omdat ze beseffen dat het geen incidentele gebeurtenis is dat ze iets krijgen wat zooooo verschrikkelijk lekker is! :D
Door nicolette
#2455042
Wat plat slaan en in heb met de pups altijd nek/karkas vast gehouden, zodat ze rustig konden knagen en niet gelijk grote stukken zouden doorslikken. Had voor de nekken wel een nijptang anders zaten mijn vingers in de weg. Wel goed opletten dat ze de tanden niet in de nijptang zetten.

Gr nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door